Avatar billede 7th Praktikant
28. april 2002 - 05:14 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ide måske ?

Imellem alle smøgerne og Brian McKnight tracks har jeg fået en skør ide. I lang tid har der her på Exp hersket en hmmm "mindre dårlig stemning", grundet mange håbløse spørgsmål og tårnhøje points. Så tænkte jeg, hvad kan man gøre som modtræk. Joo co-admins var et godt og tiltrængt træk, men derudover synes jeg der skal være noget mere som skulle motiverer brugerne i den rigtige retning. Forstå mig ret - ikke at der ikke er mange brugere som virkelig er med til at holde liv i Exp, men en yderligere motivation ud over top 10 listen kunne måske være en udnævelse af månedens bruger på Exp. Det i sig selv skulle da gerne kunne tilskynde, at mange flere vil "oppe sig", og spare os for de mange dumme indlæg, og dermed stile til kandidat som månedens bruger på Exp. Måske kunne det ligefrem skabe en trend at stile efter denne udnævelse...

Jeg er udmærket klar over, at sådan en ide har mange problemer i sig, og en udnævelse af en xxx bruger gør ikke ideen nemmere, men alting kan løses :)

Jeg forestiller mig at co-admins, så objektive som de jo nu engang er ( det skulle de jo helst være :) ), hver måned skulle indstille fem brugere som kandidater til månedens bruger. Derefter via afstemning vil man så finde frem til den endelig "vinder".

Grundlagsbedømmelsen skulle så være en blanding af viden, opførsel og bidrag til Exps ånd.

Tja just an idea, frit spil, tommel op eller ned ?
Avatar billede invisibleman Nybegynder
28. april 2002 - 05:17 #1
Thumbs up!

Fed idé .. desværre tror jeg kun de her ideer bliver ved tankerne og på tegnebordet da Jacob admin har alt for meget at se til i forvejen :(
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. april 2002 - 05:20 #2
ideen lyde fin, men er nok svær at administrere
Avatar billede 7th Praktikant
28. april 2002 - 05:27 #3
Men tiden kunne man måske implentere denne ide, måske med hjælp fra andre codegeeks. Jeg snakker ikke om nu og her...
ztyxx : ved ikkke lige hvad du har i tankerne, men som jeg forestiller mig det, vil det da ikke være så svært at lave et script med ip log for en stemme...
Avatar billede 7th Praktikant
28. april 2002 - 05:29 #4
Eller som man gjorde med co-admin afstemningen...

Hvis du tænker på udvælgelse, så tja nogen vil jo altid brokke sig, men generelt ser jeg ingen problemer der...
Avatar billede echsphilee Nybegynder
28. april 2002 - 07:56 #5
synes det lyder som en sjov idé, så thumbs up herfra. når man er blevet månedens bruger, så kunne man jo feks få en pokal på ens minisite...det kunne da være meget skægt :-)
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. april 2002 - 08:39 #6
Denm som vil kæmåe om at blive månedens Ekspert, og nok dem der ikke laver ballade i forvejen. Dem der laver ballade er dem der ikke har et specielt tilhørsforhold til eksperten, og ikke har planer om at skal bruge eksperten fremover.

...det er selvfølgelde kun en påstand, og dit initiativ er tankevækkende :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede =maddog= Nybegynder
29. april 2002 - 18:10 #7
man skal selvfølgelig nomineres af andre brugere. det kunne være sådan at den sidste dag i måneden kan man nominere en bruger og så kan folk stemme på det nominerede i en to-tre dage eller sådan. god ide.
Avatar billede 7th Praktikant
30. april 2002 - 00:49 #8
At andre brugere generelt skulle nominere en x bruger ville selvfølgelig være det ideelle, men i praktisk tror jeg ikke det holder eller kan lade sig gøre...
Hvor mange brugere er der oprettet her på Exp ? Mange. Forestil dig nu ifølge dit foreslag, at man skulle kunne nominere en given x bruger blandt alle oprettede brugere. Den liste ville blive utrolig lang og for manges vedkommende ikke relevant, da deres konto så at sige er så om så med aktiviteten. Desuden er alle jo ikke på 24/7 her på Exp. Det har vi til gengæld CoAdmins til :) og da jeg går ud fra de bare nogenlunde sådan følger med, og er opdateret omkring det meste der sker her på Exp, ville det for mig være naturligt, at de også nominerede et x antal brugere på f.eks fem. Selvfølgelig kommer så efterfølgende en afstemning, men den proces kan jo løses ganske nemt...

startfirma : der vil altid være nogen som vil lave ballade. Sådan er naturen indrettet, og vi kan da vist hellere ikke selv sige os fri for engang i vores "cyperungdom" at have lavet en eller anden form for spidsfindighed i et eller andet forum... Jeg tænker nærmere på dem som står med et ben i hver lejr... nå men det var vist det...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
30. april 2002 - 01:05 #9
det er rigtigt. derfor også kun en dag til at tilmelde. men det ville nok blive for meget. CoAdmins er måske de rigtige, men så frygter jeg at CoAdmins måske ikke ville blive nomineret så meget (eller slet ikke) af frygt for kammerateri.
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. april 2002 - 01:08 #10
syntes der går for meget point, top 10, jeg vil ses, jeg vil være bedst og alt det der i det.
Syntes at motivationen til at hjælpe andre skal være hovede formålet, der er masser af community hvor der ikke er noget med point system, rang, top 10 osv. som virker fint. Så alt det fis med at blive set og være stik i røv dreng syntes jeg man skal glemme alt om og koncentrere sig om at forbedre eksperten med nogle nye og fede funktioner.

/Michael Knudsen
Avatar billede 7th Praktikant
30. april 2002 - 05:02 #11
...og det er jo lige netop motivationen til at hjælpe andre som er bagtanken med denne ide ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. april 2002 - 14:05 #12
ja men det med stik i røv dreng kune jeg sagtens forestille mig en masse ville blive overfor coadmins, hvis det skulle være dem der skulle udvælge.
Syntes det er en forkert drejning at tage, da måske nogle ville sætte en dæmper på overfor kritiken der har været her af coadmin.
Hvis man ikke kan finde motivation til at hjælpe uden point, månedens bruger osv.  skulle man måske finde et andet community eller lade helt være med at komme de her steder. :-)