Avatar billede tblaster Nybegynder
28. april 2002 - 00:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Top 10

Hvad med at ændre jeres top liste og placerings liste så den viser folk efter følgende:
(Point tjent + Point tjent + Banner point) / Antal dage
eller bare:
Point tjent + Point tjent + Banner point

Så får man en bedre samlinings værdi! For der er jo nogle som slet ikke bruger ders point mens andre bare smider ud med dem! Men de har jo stadig tjent dem!
En person som har været med i 50 dage og har tjent og brug 2000 point vil altså ligge under en som lige er joinet! Er det ikke lidt underligt/dårligt?

Hvad syntes I andre om det ... er der nogle der har nogle andre forslag til hvordan de skulle lave deres placerings system?
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 00:11 #1
Lidt ude af tråd med dit indlæg, men alligevel ...

Man kunne også udbygge funktionaliteten således at spørgsmålstilleren kunne give en karakter for det opnåede svar - ligesom på sharksforum.

Bare i et lille håb om at højne kvaliteten af svar. Hvordan man højner kvaliteten af spørgsmål ved jeg ikke.

Således var der basis for en ny parameter, når top listen/listerne skulle udregens.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2002 - 00:13 #2
jeg synnes det lyder som et rigtig fornuftig forslag... havde faktisk selv overvejet hvordan det kunne laves.... og nåede noget i retning med dit... men fik det aldrig taget op herinde.... men på den anden side er man vel mere berettiget til at ligge i toppen hvis man ikke har brug for hjælp... end hvis man spørger alle sine point's op..... men jeg vil stadigt stemme for dit forslag..

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
28. april 2002 - 09:23 #3
Der bliver nødt til at være flere variable. Ellers vil alle nye brugere få en ret høj placering 300+5+1/1 = 306

Jeg tror man skal gøre det sådan at man ikke fremgår på listen før man har været på eksperten i syv dage.

Alternativt kunne man jo så bage lave ugens, månedens, årets bedste ekspert. Altså have flere lister.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 00:39 #4
hvorfor ikke bare fjerne de point man har optjent vha antal dage man har været bruger, samt de point man har brugt på at besvare spørgsmål

så listen kun viser de point man har tjent ved at hjælpe andre
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. april 2002 - 10:41 #5
Den største fejl i øjeblikket ved top 10 er at den medtager de points man får pr. dag.

De points er i det hele tager roden til en masse bøvl her, bland andet de høje point pr spm. Hvis man lave en grænse og sagde hvis man har over 300 points ialt så får man ikke de 5 points pr. dag.

Det kommer vel an på hvad top 10 skal være et udtryk for.¨
Hvis der skal være et udtryk for hvor meget man har svare kunne man lave Points tjent ved svar på spørgsmål.

Idag er det et udtryk for hvor god man er til at spare points op, heribland hvade oprettet sig i 1970, trykke på en banner hver dag, svare på spørgsmål.
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. maj 2002 - 17:27 #6
den top 10 der står på forsiden er ren saldo, dvs:
    tjernt ialt +prdag +banner -brugt ialt.

Top 10 for kategorierene vise derimod kun points tjent i DEN kategori (eller gruppe af kategorier)

du kan evt kikke på www.fotx.net efter nogen mere uddybende statistikker. Men såvidt jeg kan se er det ikke de 5p eller bannerklik der gør statistikken misvisende; det er hvormange points brugeren har brugt. Brugere som tdaugaard og ljweb har brugt masser af points og har dermed aldrig haft den overall placering de egentlig har tjent points til at have.

jeg er forresten helt enig med eagleeye, et stop for 'sov dig til dem' points ved fx 300 ville nok klippe en god del af pointinflationen.

mvh JakobA
Avatar billede tblaster Nybegynder
28. maj 2002 - 22:49 #7
Lukket :-D