Avatar billede nordisk Nybegynder
26. april 2002 - 13:15 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Oversæt til dansk:

Subject: Bird Dog

Mrs. Davidson's dishwasher quit working, so she called a repairman. She had to go to work the next day, so she told the repairman, "I'll leave the key under the mat. Fix the dishwasher. Leave the bill on the counter. I will mail you a check. And don't worry about my Doberman. He won't bother you ..... But, whatever you do, do not, under any circumstances, talk to my parrot."

The man said OK.

When the repairman arrived at Mrs. Davidson's apartment the next day, he discovered the biggest and meanest looking Doberman he had ever seen! But as she had said, the dog did not bother him. He just laid sprawled out over his dog bed that he had outgrown months ago. The dog glanced at the repairman once in a while .......

However, the parrot drove him nuts. The entire time the bird screeched incessantly, yelling, cursing, and name calling! That bird was relentless, which aggravated the repairman.

Finally the repairman could not contain himself any longer. He yelled, "Shut up, you stupid, ugly bird!" To which the parrot replied, "Get him, Spike!"
Avatar billede nordisk Nybegynder
26. april 2002 - 13:15 #1
Vil blot se hvor gode i eksperter er til engelsk ;)
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
26. april 2002 - 13:16 #2
Lol... det kan du da sagtens selv gøre :)

Ellers må vi vist have nogle flere points på bordet :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. april 2002 - 13:18 #3
hehe, den er sq da meget sjov :-)
Avatar billede nordisk Nybegynder
26. april 2002 - 13:20 #4
Så lad min få en oversættelse...
Avatar billede nordisk Nybegynder
26. april 2002 - 13:20 #5
Hvis man er hurtig på tastaturet er det da hurtigt tjente points?
Avatar billede j0ker Nybegynder
26. april 2002 - 13:32 #6
Emne: Fugle hunden.

Fru Davidsons opvaskemaskine stoppede med at du, så hun ringede en reperatør. Hun skulle på arbejde næste dag, så hun sagde til reperatøren: "Jeg lægger nøglen under måtten. Reperar opvaskemaskinen. Læg regningen på bordet. Jeg vil maile dig en check. Og vær ikke bange for min Dobberman. Han vil ikke irritere dig!.... Men lige meget hvad du gør, må du ikke, under nogen omstændigheder, tale til min papegøje."

Reperatøren sagde okay.

Da reperatøren kom til fru Davidsons lejlighed næste dag, opdagede han den største og ondeste dobberman, han nogensinde havde set. Men som hun sagde, gjorde hunden han ikke noget. Han lagde sig i sin hundekurv, som han havde .... måneder siden. Hunden kiggede på reperatøren en gang imellem.

Papegøjen drev ham til vanvid. Fuglen skreg hele tiden, råbte, bandede og råbte navne. Den fugl var ubønhørlig, hvilket gjorde reperatøren mere sur.

Til sidst kunne reperatøren ikke holde det ud mere. Han råbte "Hold kæft din dumme, grimme fugl!" Hvorefter papegøjen sagde: "Tag ham, Spike!"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 2002 - 13:33 #7
Fru Davidsons CD-vasker tog fri fra arbejde.

(Lad os få nogle undersættelser...=
Avatar billede michaelb Nybegynder
26. april 2002 - 13:33 #8
Fru Davidson's opvaskemaskine virker ikke, så hun tilkaldte en reparatør. Fru Davidson skulle på arbejde den næste dag, så hun sagde til reparatøren: "Jeg lægger nøjlen under måtten. Reparer opvaskemaskinen. Læg regningen på skranken. Jeg sender en check til dig! Og vær ikke bange for/ta' dig ikke af - min Doberman. (hunderace: http://www.bestbuddies.net/doberman.jpg) Han gør dig ikke fortræd ..... Men hvad end du gør, må du om ingen omstændigheder tale med min papegøje"

Reparatøren sagde OK!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. april 2002 - 13:33 #9
Emne: Fugl hund

Fru Davidson´s opvaskemaskine var gået i stykker, hun ringede derfor til en reperatør.
Da hun blev nødt til at gå på arbejde den følgende dag, sgade hun til reperatøren: Jeg lægger nøglen under måtten. Du skal bare lave opvaskemaskinen, læg regningen på køkkenbordet, og jeg vil så sende en check. Iøvrigt skal du ikke tage dig af min dobberman, han gør dig ikke noget, men ligemeget hvad der sker, må du under ingen omstændigheder tale til papegøjen..., dette var reperatøren indforstået med.

Da reperatøren ankom til Fru Davidson´s lejlighed den følgende dag, så han den største og mest onde udseende Dobberman han nogen sinde havde set, men som hun havde sagt, gjorde hunden ham intet.
Han lå bare henslængt over sin hundeseng, som han iøvrigt var vokset fra for flere måneder siden, og gloede dovent på reperatøren ind i mellem.

Men papegøjen derimod, den var ved at drive reperatøren til vanvid, den sad hele tiden og skreg og råbte, bandede og kaldte reperatøren navne, papegøjen var ubarmhjertig, til stor irritation for reperatøren.

Til sidst blev det for meget for reperatøren, og han råbte til papegøjen: Hold kæft din dumme, grimme fugl, hvortil papegøjen svarede: Tag ham, Spike!!
Avatar billede j0ker Nybegynder
26. april 2002 - 13:33 #10
"gjorde hunden HAM ikke noget."
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. april 2002 - 13:34 #11
damn, glemte at refreshe...
Avatar billede j0ker Nybegynder
26. april 2002 - 13:35 #12
ztyxx: Kan man sige dette:
"så han den største og mest onde udseende"? :o)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
26. april 2002 - 13:35 #13
som han havde .... måneder siden ~ som den var vokset fra, for flere måneder siden
Avatar billede j0ker Nybegynder
26. april 2002 - 13:36 #14
-mundi- Okay :o) tak.
Avatar billede virtus Nybegynder
26. april 2002 - 13:37 #15
Emne : Fuglens Hund

Frøken Davidson´s opvaskemaskine stoppede med at fungere, så hun kontaktede en reperatør. Hun skulle på arbejde den næste dag, så hun sagde til reperatør, " Jeg ligger nøglen under dørmatten, lav min vaskemaskine. Lig regningen på bordet. Jeg sender dig en check. Tænk ikke på min Doberman. Han gør dig ikke noget.... Men du må under ingen omstændigheder snakke til min papegøje."

Reperatøren svarede "Okay."

Da Reperatøren dagen efter ankom til Frøken Davidson´s lejlighed, opdagede han den største og ondskabsefulde udseendne (heh har ikke et bedre ord for det) Doberman han nogle sinde havde set, men som hun sagde gjorde hunden ham ikke noget. Hunden lå strakt ud over sin hundekurv som den var vokset fra måneder siden.
Hunden kiggede på reperatøren en gang imellen....

Men, papegøjen var ved at drive reperatøren til vanvid. Konstant skabte den sig, råbte, bandede og papegøjen var ubarnhjertlig og til stor irritation for reperatøren

Tilsidst kunne reperatøren ikke holde sig tilbage. Han råbte, " HOLD NU KÆFT DIN LATTERLIGE GRIMME FUGL" Og Papegøjen svarede, " Tag ham, Fido!"
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. april 2002 - 13:37 #16
j0ker> ja det kan man da, hvad ville du ellers sige??
der står jo
the biggest and meanest looking og efter som looking står til sidst i sætningen, betyder det jo at den SÅ ond ud, ikke at den var
Avatar billede virtus Nybegynder
26. april 2002 - 13:38 #17
Wow og så refresher man og der er 5 andre der har oversat.. =)
Avatar billede j0ker Nybegynder
26. april 2002 - 13:40 #18
ztyxx: Jeg ved godt at det er hunden der ser ond ud, men jeg synes bare det lyder forkert at sige "den mest onde udseende hund".
Avatar billede michaelb Nybegynder
26. april 2002 - 13:41 #19
Så kan man jo skrive den lidt mere om til dansk!

Emne: Fugle hunden.

Fru Davidsons opvaskemaskine var i udu, så hun ringede til en reperatør. Hun skulle på arbejde næste dag, så hun sagde til reperatøren: "Jeg lægger nøglen under måtten. Reperer opvaskemaskinen og læg regningen på bordet. Jeg vil sende dig en check. Og vær ikke bange for min Dobberman. Han vil ikke irritere dig!.... Men lige meget hvad du gør, må du ikke, under nogen omstændigheder, tale til min papegøje."

Reperatøren var med på den!

Da reperatøren kom til fru Davidsons lejlighed næste dag, fik han øje på hunden. Det var den største og ondeste dobberman, han nogensinde havde set. Men som hun sagde, gjorde hunden han ikke noget. Hunden lå bare henslængt over sin hundeseng, som han iøvrigt var vokset fra for flere måneder siden, og gloede dovent på reperatøren ind i mellem.

Papegøjen derimod skreg hele tiden, råbte, bandede og råbte navne. Til sidst drev den reperatøren til vanvid. Den fugl var ubønhørlig, hvilket gjorde reperatøren mere sur.

Til sidst kunne reperatøren ikke holde det ud mere. Han råbte "Hold kæft din dumme, grimme fugl!" Hvorefter papegøjen sagde: "Tag ham, Spike!"
Avatar billede j0ker Nybegynder
26. april 2002 - 13:43 #20
michaelb: Ja, eller til fransk, tysk, spansk osv... :o)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. april 2002 - 13:44 #21
j0ker> hvis man siger det som i dit sidste eksempel "den mest onde udseende hund" er det heller ikke korrekt, da ville det være "den mest ondt udseende hund", men da der før er største kan man sagtens
Avatar billede nordisk Nybegynder
26. april 2002 - 13:44 #22
Jeg takker!
Avatar billede j0ker Nybegynder
26. april 2002 - 13:46 #23
ztyxx: Er du sikker, eller er det din mening? For jeg er i tvivl!
Avatar billede j0ker Nybegynder
26. april 2002 - 13:47 #24
michaelb: Du har jo bare samlet alle vore andres resultater...?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. april 2002 - 13:47 #25
næsten helt sikker, men nu er det jo mange år siden jeg gik i skole, så grammatik og den slags er lidt rustent, men var ret skrap til dansk i skolen...:-)
Avatar billede j0ker Nybegynder
26. april 2002 - 13:52 #26
Okay da :o)