Avatar billede flubber Nybegynder
26. april 2002 - 09:27 Der er 2 kommentarer

åbne porte i Cisco SOHO 77 router for CallServe

Jeg vil gerne bruge CallServe, som er en internet telefon. De skriver så at man skal sørge for at alle porte mellem 15000 og 35000 er åbne for indgående og udgående trafik (både TCP og UDP).
Jeg kan godt åbne en enkelt port med følgende syntaks :
-------------------------------------------------
ip nat inside source static tcp 192.168.X.X 4000 interface dialer0 4000
-------------------------------------------------
Mit problem består i at åbne et interval af porte, er der nogle der kan syntaksen for dette???
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 12:25 #1
Det her burde virke. set nat entry add inside-ip port-port <WAN-IP> port-port tcp

Hvis dette ikke virker kan du kigge på cisco.com hvor du skal søge på cbos
Avatar billede matic Nybegynder
02. august 2002 - 01:24 #2
Marcmunk: det er ikke rigtig han skal ikke skrive det der eller søge på cbos for det er kun en Cisco 677 der køre Cbos men en SOHO77 køre ios
problemet i SOHO77 ios er at du ikke kan åbne et helt portrange men der kommer vidst snart en firmware der kan men da vi ikke har den har du kun den mulighed at åbne ALLE porte til 1 ip på dit lokal net og det gøres sådan her

ip nat inside source static 192.168.1.2 213.237.43.190 extendable

Udskift inside ipadressen med den nye der skal nattes til, og 213.. adressen med din faste IP

så er den klaret