Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 15:24 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

AutoCad til Mac?

Kan man få AutoCad til MacOS 10?

Hvad med ældre MacOS'es?
Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 15:26 #1
Kan man få andre Cad-programmer til Mac?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. april 2002 - 15:28 #2
Prøv at se på http://www.autodesk.com

der står nok om man kan få det til forskellige OS'!
Avatar billede light Praktikant
24. april 2002 - 15:28 #3
jeg mener godt man kan få AutoCad til macOS 10 !
hæng på ! svar om lidt !
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
24. april 2002 - 15:29 #4
Mener man kan få AutoCad til mac. Hvis det ikke er tilfældet kan du jo altid køre pc-versionen gennem "Virtual PC".
Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 15:31 #5
>>innovator

Vil man få fuldt udbytte af MACens processorkraft, hvis man kører f.eks. Win2K i virtual PC?
Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 15:32 #6
...og AutoCad derigennem?
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
24. april 2002 - 15:36 #7
Det påstår dem der har lavet det i al fald. Den vil måske aldrig kunne køre det 100% effektivt ift. MAC'ens processor, men den skulle være meget effektiv.

Så vidt jeg kan se på autodesk's side kan det kun køre på pc.

http://www.autodesk.dk/adsk/index/0,,651713-445226,00.html

Men det var altså ved en hurtig søgning.
Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 15:38 #8
>>innovator

jeg har selv kigget, og jeg kan heller ik finde mac nogle steder på sitet.
Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 15:40 #9
Men det er rigtigt, at man får mere ud af en Mac mht. grafik og lignende ik?

Jeg så sådan en graf, hvor der stod at en ny 2x1Ghz processor arbejdede 72% hurtigere end en Pentium 4 2Ghz
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
24. april 2002 - 15:41 #10
På connectix's hjemmeside kan du læse en masse salgsgas om virtual pc til mac, hvis du har tænkt dig og prøve med det.

http://www.connectix.com/products/vpc5m.html
Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 15:42 #11
>>light

Hvad finder du ud af light?
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
24. april 2002 - 15:43 #12
Mac'en er traditionelt grafisk overlegen. Men jeg ved ikke om det er noget Virtual pc kan udnytte
Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 15:49 #13
Det er lige det. Det kan jo ikke betale sig at bruge en grafisk overlegen computer til AutoCad, hvis den alligevel skal køre i Virtual PC, som måske ikke udnytter den grafiske overlegenhed.

Men det er vel en hardware-ting, så virtualpc burde jo udnytte det ligeså godt. eller hvad?
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
24. april 2002 - 15:51 #14
Skulle man tro, det burde ikke være et problem
Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 15:54 #15
Mkay...

Det vil sige, at jeg sagtens kan bruge Mac i en virksomhed, som både bruger AutoCad, Adobe-programmer og en normal MS Officepakke?
Avatar billede clevzter Nybegynder
24. april 2002 - 16:12 #16
Halloooo...!
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
25. april 2002 - 10:13 #17
Undskylder. Blev nødt til at smutte. Og ja, det skulle sagtens lade sig gøre. Med Virtual PC opfører mac'en sig som en PC, også i forhold til andre PC'ere.
Avatar billede clevzter Nybegynder
11. maj 2002 - 16:29 #18
du må gerne svare og få point...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
12. maj 2002 - 13:50 #19
www.architosh.com - CAD-program til mac!

Prøv også at se denne side: http://www.eskimo.com/~pristine/cad.html
Avatar billede clevzter Nybegynder
12. maj 2002 - 14:06 #20
det øverste link virker ik

det nederste er godt. der står en masse jeg kan bruge
svar, så får du point
Avatar billede clevzter Nybegynder
10. juni 2002 - 14:59 #21
så snupper jeg dem selv

ved godt det ik er rigtigt at gøre, men ...