Avatar billede ncp Nybegynder
21. april 2002 - 17:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Spejl Effekt (3D MAX)

Hvordan laver man en spejl-effekt i 3ds max ?

Håber i forstår ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. april 2002 - 17:36 #1
det gør du sådan  http://www.3dmaxer.dk/tutorial.asp?ak=0  tag den der hedder spejl flat mirror
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. april 2002 - 18:15 #2
Prøv at kigge i din Material Editors library der er nogle der hedder RayTraced og ReflectionMaps. Med disse materials kan du meget nemt opnå en spejl-effekt...
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. april 2002 - 18:21 #3
1. Åbn din Material Editor.
2. Vælg en ny slot.
3. Tryk på knappen type: "Standard"
4. Klik på "Mtl Libray" under "Browse from:"
5. Under "File" tryk på knappen "Open..."
6. Du skulle nu gerne være i stien "../MatLibs/" og her ligger de filer jeg har nævnt "RayTraced" osv.
7. Vælg en fil og du vil få en masse materials, hvor på du meget let kan tilpasse dem efter eget ønske...

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede hexar Nybegynder
23. april 2002 - 16:47 #4
du kan også bruge flat mirror, der skal du dog huske at have lys i scenen
Avatar billede ncp Nybegynder
24. april 2002 - 07:47 #5
zerohero, den genspejler da ikke vel ?
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. april 2002 - 09:37 #6
Jo, hvis du vælger den rigtige... Jeg er desværre ikke lige ved 3DSMax lige nu, så jeg selv kan finde en god en til dig - men prøv dig frem (jeg vil finde en til dig engang i eftrmiddag, hvis du ikke har fundet en passende)...
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. april 2002 - 22:38 #7
I filen RayTraced_01 ligger der en material der hedder ChromeWhite den kan sagtens benyttes som spejl...

Hvis du giver mig din mail adresse kan jeg sende dig en *.max fil, hvor jeg har lavet et eksempel....

ZeroHero
Avatar billede ncp Nybegynder
08. juli 2002 - 14:50 #8
lukker
Avatar billede zerohero Nybegynder
08. juli 2002 - 17:53 #9
Undskyld, men hvorfor har du afvist vores svar????
Avatar billede ncp Nybegynder
08. juli 2002 - 17:57 #10
det var ikke det jeg ledste efter, kunne hvertfald ikke få det til at virke...
Avatar billede zerohero Nybegynder
09. juli 2002 - 12:45 #11
Det fortæller altså mere om dig, end det gør om os :-)) Desuden har du ikke engang sendt mig en max fil, så jeg ville havde en bedere chance for at hjælpe dig!!!