Avatar billede rudi1234 Nybegynder
20. april 2002 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ACAD14 - surface

Hvordan laver man overflader på figurer, feks. en "box"?
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
20. april 2002 - 16:05 #1
prøve at skrive "shade" i commandolinien!

Hvis du mener texturer, så prøv at kigge i menuen efter noget med textures eller materials. Det er lang tid siden jeg har brugt R14, så jeg kan desværre ikke fortælle dig hvor menuen ligger gemt!

Rune
Avatar billede obe-lix Nybegynder
23. april 2002 - 09:30 #2
Shade giver faste figurer/emner hvorimod wireframe giver tråd figurer. Hvis det du ønsker er at lægge materialer på dine figurer skal du bruge material editor og render funktionerne ( højreklik på menubar og vælg tilpas el. custom... og maker render så har du menuen framme og det kan hjælpe dig til at sparer tid.

Håber det var til hjælp

/obe-lix
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
24. april 2002 - 09:30 #3
Hej rune og obe-lix

Jeg afprøver lige jeres råd når jeg får tid,  go så vender jeg tilbage!

:-)
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
24. april 2002 - 11:27 #4
Nu har jeg prøvet render. Det virker fint, men når jeg vil bruge dynamic viewpoint, forsvinder overfladerne igen. Kan man ikke definere overflader som bliver der hele tiden?
Avatar billede obe-lix Nybegynder
06. maj 2002 - 10:00 #5
Du kan kun se overflader ( materials )med render funktionen slået til. Det ACAD i virkeligheden gør er, at skabe et billede af din 3D model. Skriv evt. præcis hvad det er du skal lave så vil jeg prøve at beskrive det lidt bedre.

/obe-lix
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
08. maj 2002 - 10:22 #6
obe-lix> men kan Renderfunktionen ikke være slået til, mens man bruger dynamic view?