Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
18. april 2002 - 15:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

3DS MAX : Camera motion

Jeg er ved at lave en lille animation, hvor mit kamera først kører et stykke, derefter skal det holde en pause og så køre videre til ny position.

frames :
0 - kamera start position
50 - første kamera stop - pause
100 - pause slut - kør til næste stop
150 - næste stopposition

problemet er bare at jeg kan ikke lave en "keyframe" uden at der skal bevæges ved kameraet? eller er der en måde? Der kommer i hvert fald ikke en markør i tidslinien når jeg trykker animation. det er først når jeg bevæger kameraet....

Jeg har så prøvet at bevæge target 0,01 men selve kameraet begynder at køre steder jeg ikke har bedt den om.. hmm...  forundret...

Håber dette er til at forstå.. (o;
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
18. april 2002 - 15:27 #1
For at lave den keyframe du vil have i 100, kan du holde shift nede og trække den key fra frame 50 over til frame 100. Den vil dermed kopieres.
Højreklik nu på den nye key og vælg den.
Her kan du vælge transisions mellem hver key. vælg en mellem key 50 og 100 der ligner en slags trappe.
Dette skal du gøre for at forhindre at den kører steder du ikke har bedt om...

Ellers prøv dig frem med de key-transisions.

Hæl og løk'

Maniac
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
18. april 2002 - 15:28 #2
skulle måske ha sat det som et svar...
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
18. april 2002 - 15:29 #3
takker!
jeg går i krig med det! (o;
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
18. april 2002 - 15:37 #4
http://kom.auc.dk/~toje01/box.jpg
Et eksempel på hvordan det vindue du får frem ved højreklikket, og hvordan den transition-key ser ud...
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
18. april 2002 - 15:40 #5
fornemt! (o;
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
18. april 2002 - 15:51 #6
yeppie!
Takker for hjælpen!! (o;