Avatar billede poulvp Praktikant
16. april 2002 - 23:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan kommer jeg på

Jeg har for ca. 2 måneder siden tilmeldt min hjemmeside div. søgemaskiner, men har til dato kun set den på Lycos, hvor der i øvrigt blot står www.grapo.dk og siden bruger rammer og din browser understøtter ikke....
osv.
1. hvorfor står der det?
2. hvordan kommer man på søgemaskiner, tager det bare meget lang tid?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2002 - 23:16 #1
Du skal bruge META-Tags på din side, det kan du læse om på de enkelte søgmaskiner.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. april 2002 - 18:18 #2
Nu må i altså holde om med de metatags, det er mange måneder (mere end et år) siden at de kendteste søgemaskiner holdte op med at bruge metatag til noget særligt, google bruger slet ikke metatags og de har ingen effekt, så alle de velmenende råd om metatags er faktisk direkte forkert. Følg med i hvad der sker eller lad vær med at give ubrugelige svar please!!!

For det første skal du vide at det ofte tager temmelig lang tid før du bliver optaget i søgemaskinerne og hvis du har tilmeldt dig med et automatisk værktøj vil der ofte gå meget længe, da de seriøse søgemaskiner sætter sites, der autosubmittest absolut bagerst i køen

det næste du skal vide er at de fleste søgemaskiner har svært ved frames. Den tekst de skriver  ("din browser understøtter....") er den tekst du finder mellem <NOFRAMEA> taggene. Dette skal du udnytte til at placere ordentlig, optimerede koden i stedet for. Dette vil sikre at du kommer hurtigere med og at din placering bliver bedre.

Endelig skal du læse hvad jeg skriver her (http://www.eksperten.dk/spm/198490)og gøre ligeså. Når du bruger frames er der nogle ting man bør gøre ekstra, men det ville tage en del plads at beskrive her

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk

PS undskyld bøvset for oven, men det irritere mig hele tiden at læse disse råd om at man bare skal fylde metatags ind, så klare det alle problemerne. Hvis det var så let, så var jeg arbejdsløs, og det er jeg bestemt ikke
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. april 2002 - 14:01 #3
Jeg er lige lidt med! Hvad nu hvis skaden er sket? Jeg HAR tilmeldt mig til google og...og lad vær' at grine...HAR brugt en af disse tjenester der påstår at de kan få mit site op i toppen af Google på en halv måned (så naiv var jeg heller ikke, jeg tænkte bare "Hva' fa'en, det kan vel ikke skade!"). Men det kan det jo så...

Hvad gør jeg?

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. april 2002 - 14:03 #4
P.S. Jeg har nogle udemærkede links fra bl.a. www.thinkquest.dk og www.infoguide.dk.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2002 - 17:29 #5
Det første du skal gøre er at holde nøje øje med din placering i google, samt med googlebots besøg på dit site (hold øje med din webstatestik eller logfil). Hvis google straffer dig ved at fjerne dit site eller ved at rykke din placering meget ned, kan kontakt til google, hvor man lægger kortene på bordet ofte hjælpe, de er menneskelige hos google og meget til at have med at gøre.

Dernæst skal du sørge for at dit site ikke bliver gentilmeldt via den autotjeneste du har brugt.

Så skal du lave godt indhold til dit site, så google kan se at dit site har godt og seriøst indhold, der kan hjælpe googles brugere med at finde de oplysninger de søger. Det er især godt hvis google finder nyt indhold hver gang googlebot er forbi dit site, så vil google måske begynde at komme ofte.

Skaf dig mange links til dit site, relevante links, fra sites der handler om det samme som dit. Dette vil betyde at google finder dig ad mange kanaler og det er godt.

Husk placering i google er hordt arbejde og der skal arbejdes lidt hele tiden
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. april 2002 - 20:17 #6
Mange tak for svar!! Jeg er desværre slet ikke blevet fundet af Google endnu - siden blev også først offentliggjort 1. marts - men jeg skal nok følge dine mange råd for at blive det. Ang. relevant indhold så tror jeg nok jeg ligger udemærket. Du kan jo evt. tage et kig på siden:

http://www2002139.thinkquest.dk  (UDEN punkttum efter www, har ikke selv bestemt adressen...)

Desuden vandt siden 5. præmie i årets Thinkquest-konkurrence hvilket heller ikke siger så lidt. Desværre er det jo ikke et site der bliver opdateret så meget.

Endnu engang tak!

/Anders :)
Avatar billede poulvp Praktikant
22. april 2002 - 22:13 #7
Jamen Anders jeg siger da velbekomme, selvom det jo ikke var mig som svarede, er jeg da glad for at vi var 2 som kunne få nytte af mine point :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2002 - 22:18 #8
og jeg kikker hverken på point eller hvem der spørg. Jeg svare bare på de problemer der er. Spørg endelig hvis I vil vide mere