15. april 2002 - 21:57Der er
16 kommentarer og 1 løsning
engelskoversættelse
Dette skal helst oversættes så præcist som muligt og til korrekt og flydende engelsk:
Hvem er det, der giver forbrugerne informationer? Hvem bestemmer, hvilke informationer der er rigtige? Den politiske forbruger har også mere direkte indflydelse. Stadig flere danske virksomheder indfører etiske retningslinier endnu inden, de selv har oplevet forbrugerpresset. På Handelshøjskolen indfører man etik som fag og underviser i, at "det ikke er nok at tjene penge, man skal også opføre sig ordentligt". Detailhandlen forsøger i vid udstrækning at tækkes de politiske forbrugere med nye og mere oplysende mærkningsregler og udbud af politisk korrekte varer. Alt dette til trods for, at den politiske forbruger udgør et mindretal. I sager, der tiltrækker sig den politiske forbrugers opmærksomhed, står der ofte en eller flere græsrodsorganisationer på den anden side af de virksomheder, der er kommet i skudlinien.
Who is it that provides the consumers with information? Who decides which information that is correct? The political consumer has more direct influence. Even more Danish concerns introduce ethical guidelines before they themselves experience consumer pressure. At commercial college (el. School of Economics and Business Administration) ethics is being introduced as a subject and teaching “that it is not enough to earn money (el. to make a living), you also have to behave (el. provide service)”. The retail trade attempts widely to please the political consumers with new and more informative labeling regulations and supply of political correct commodities. All this despite of the political consumer constitute a minority. In cases which attract the political consumers’ attention, one or more grass-root organizations often stand face to face with concerns in line of fire.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.