Avatar billede skolefreak Nybegynder
15. april 2002 - 21:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

engelskoversættelse

Dette skal helst oversættes så præcist som muligt og til korrekt og flydende engelsk:

Hvem er det, der giver forbrugerne informationer? Hvem bestemmer, hvilke informationer der er rigtige?
Den politiske forbruger har også mere direkte indflydelse. Stadig flere danske virksomheder indfører etiske retningslinier endnu inden, de selv har oplevet forbrugerpresset.
På Handelshøjskolen indfører man etik som fag og underviser i, at "det ikke er nok at tjene penge, man skal også opføre sig ordentligt".
Detailhandlen forsøger i vid udstrækning at tækkes de politiske forbrugere med nye og mere oplysende mærkningsregler og udbud af politisk korrekte varer.
Alt dette til trods for, at den politiske forbruger udgør et mindretal.
I sager, der tiltrækker sig den politiske forbrugers opmærksomhed, står der ofte en eller flere græsrodsorganisationer på den anden side af de virksomheder, der er kommet i skudlinien.
Avatar billede dmcn Praktikant
15. april 2002 - 22:04 #1
"Dette skal helst oversættes så præcist som muligt og til korrekt og flydende engelsk" : Så er det vel bare at komme i gang?
Avatar billede prodic Mester
15. april 2002 - 22:06 #2
Det var da en skam at det skal være flydende - sæt nu man stammer.

Burde du ikke selv lave den slags skoleopgaver? Det er trods alt dig der har den for.
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 22:10 #3
Har alligevel ikke andet at lave... giv mig lige 10 mins tid...
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 22:23 #4
Hmm.. For at undgå fordanskninger, kommer jeg altså til at lave om på ordstillingen, er det ok?
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 22:29 #5
Hallo der!

btw, hvis man hedder skolefreak, burde man så ikke lave sine ting selv? :)
Avatar billede skolefreak Nybegynder
15. april 2002 - 22:38 #6
Phrozia: Det er iorden at du bytter om på ordstillingen...
Avatar billede skolefreak Nybegynder
15. april 2002 - 22:39 #7
Jeg har desværre 5 opgaver for til samme dag, derfor beder jeg om hjælp til det der er lettest.....
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 22:41 #8
Okay.. Så forsætter jeg.. hehe.. :)
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 23:02 #9
Who is it that provides the consumers with information? Who decides which information that is correct?
The political consumer has more direct influence. Even more Danish concerns introduce ethical guidelines before they themselves experience consumer pressure.
At commercial college (el. School of Economics and Business Administration) ethics is being introduced as a subject and teaching “that it is not enough to earn money (el. to make a living), you also have to behave (el. provide service)”.
The retail trade attempts widely to please the political consumers with new and more informative labeling regulations and supply of political correct commodities.
All this despite of the political consumer constitute a minority. In cases which attract the political consumers’ attention, one or more grass-root organizations often stand face to face with concerns in line of fire.
Avatar billede skolefreak Nybegynder
15. april 2002 - 23:19 #10
Tusind Tak for hjælpen!!
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 23:22 #11
Det var så lidt... Forsat god arbejdslyst!
Avatar billede skolefreak Nybegynder
15. april 2002 - 23:23 #12
Tak!
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 23:27 #13
Bemærk lige mine (el. bla bla) bemærkninger... Der må du liiige selv vælge hvilken en du vil ha..
Avatar billede dmcn Praktikant
15. april 2002 - 23:30 #14
Håber ikke du normalt får alt for høje karakterer for skriftlige afleveringer.
Avatar billede skolefreak Nybegynder
15. april 2002 - 23:34 #15
Phrozia: Det skal jeg nok...endnu engang Tak!!
Avatar billede skolefreak Nybegynder
15. april 2002 - 23:34 #16
n0rmality: Hvorfor det?????
Avatar billede phrozia Juniormester
15. april 2002 - 23:36 #17
Han mener vel at min oversættelse ikke er go nok.