Avatar billede unic Nybegynder
20. juni 2000 - 13:39 Der er 26 kommentarer

TITLE

Er det muligt at have to forskellige TITLE i sine A HREF?

Hvordan gør man det?

Således af man kan se forskel på interne og ekstrene links.

Avatar billede Lasse Novice
20. juni 2000 - 13:54 #1
Jamen, du ved vel om det er en ekstern eller en intern link , gør du ikke?
Avatar billede unic Nybegynder
20. juni 2000 - 14:05 #2
Det ved gæsten ikke. Jeg har tænk på forskellig baggrund i tekstruden eller forskellige skrifttyper
Avatar billede Lasse Novice
20. juni 2000 - 14:15 #3
ok, det er nok mig der ikke lige forstår...

skriver du <a href="hhtp://www.herlevkollegiet.dk" TITLE="anders">bla</a> vil der komme et lille gult felt med ordet "anders" når du er over linket "bla". Du ved jo godt hvilke links der er interne og eksterne, så i hver <a href...> indikerer du bare det under attributten TITLE...

Men jeg er måske på afveje eller hvad?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 15:26 #4
hvis du tænker på <title> test </title> tags'ne kan du ikke bestemme dem for eksterne links... og ellers har gooky jo nok ret i at du bare kan lave det med det lille "popup" fra title-tingen i a href tagget!
Avatar billede unic Nybegynder
20. juni 2000 - 15:36 #5
Der er hvis ikke nogen som forstår hvad jeg mener.

<A HREF="http://udidetbla.dk" TITLE1="Du forlader min side">

<A HREF="duskalingensteder.html" TITLE2="Du bliver på min side">

Jeg ønsker der skal være forskel på TITLE1 og TITLE2. Forstår I det nu?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 15:42 #6
Jamen den title skal du jo selv skrive på dine links...eksempelvis:

<a href="test.htm" title="du forlader mit site"> test </a>
<br>
<a href="test2.htm" title="du bliver på mit site"> test </a>
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 15:43 #7
Hvis du holder musen over linket i over 1 sek. kommer der en fin lille tekst, der skriver indholdet af din title string!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 15:59 #8
Hvad er problemet ??
Vil du lave det dynamisk eller hvad ?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 16:00 #9
<A HREF="http://udidetbla.dk" TITLE="Du forlader min side">

<A HREF="duskalingensteder.html" TITLE="Du bliver på min side">
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 16:00 #10
Og så virker det som du siger du vil have det!
Avatar billede unic Nybegynder
20. juni 2000 - 16:05 #11
Nedet virker ikke som jeg vil have det til. Hvori består forskellen? De er jo fuldstændig enes? Du tro vil ikke jeg vil skrev "Nu forlader du min side"?

Du har ikke forstået hvad jeg vil og jeg kan ikke forklare dig det bedre.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 16:10 #12
Som sagt HVILKEN title snakker vi om ??
Du vil have det på dine links ikke ??
Hvis det er title tagget på html siderne du vil sørge for at brugeren kan se på browseren om det er en af dine sider, eller en side på et andet site, KAN DU IKKE LAVE DET!
Avatar billede Lasse Novice
20. juni 2000 - 16:21 #13
Det som du refererer titel.... Hvor kommer det til at stå når du loader din hjemmeside?
Avatar billede unic Nybegynder
20. juni 2000 - 16:26 #14
Det står ved musen når du peger på linket. Dú kan se et eksempel på www.kif-atletik.dk, der er dog ikke forskel på linktyperne
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 16:34 #15
Mener du så i menuen eller på rammen til højre ??
Avatar billede Lasse Novice
20. juni 2000 - 16:38 #16
ok, så langt så godt....

Alle de links er interne - det er vi vel enige om... De er gule, med sort skrift i. Hvad hvis de nu have været eksterne, hvad ville du så gerne have at der skulle stå i dem?
Avatar billede unic Nybegynder
20. juni 2000 - 16:43 #17
Hold musen over et link, så fremkommer der en tekst. Sort på hvis baggrund so ikke er synlig når musen ikke holdes over.

Det gule og sort har intet med dette her at gøre.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 16:43 #18
Det eneste gule med sort skrift jeg ser er information om siden er ny eller nyligt opdateret!
Avatar billede Lasse Novice
20. juni 2000 - 16:44 #19
AHA, jeg tror at jeg forstår nu. Det er ikke så meget det der står i det gule felt, mere HVORDAN det står. Altså, hvis det er et link til DIN side, så skal eks. teksten være grøn, er det til et andet sted skal den være "lysåblå med stjerne på". Er det rigtig fortolket?
Avatar billede Lasse Novice
20. juni 2000 - 16:46 #20
puha, det er sku svært når man ikke lige sidder ved den samme skærm, hva'?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 16:50 #21
Prøv at holde musens markør over linket til "PR til Nanna Lietmann", hvis det er den boks med "nyheder" du tænker på, så er det før nævnte title="blah" du skal bruge...

Eller er det informationen i status linien for neden (når du holder musen over et link i menuen) ???
Avatar billede Lasse Novice
20. juni 2000 - 16:54 #22
tigerdyr>

det er sku ikke nemt, hva?

unic> vi prøver at hjælpe, men det er sku lidt svært
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 16:57 #23
>> gooky, nææh... det er faktisk ret svært!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. juni 2000 - 16:58 #24
>> unic, vi savner en 100% PRÆCIS og MEGET DETAJERET beskrivelse af HVAD du helt præcist vil have...
Er det en tekst i statuslinien på browseren, et popupvindue eller noget helt tredje du vil have til at fortælle brugeren om det er et internt eller eksternt link ??
Avatar billede olebole Juniormester
20. juni 2000 - 17:08 #25
<ole>
Hvis du vil 'style' på link-info-box'en (som iøvrigt ikke er X-browser, men en ren IE-ting), må jeg skuffe dig...det kan du ikke. Du kan derimod lave dem med DHTML:
  http://www.dansteinman.com/dynduo/
eller:
  http://www.bratta.com/
...så kan de 'styles' og de er X-browser.
Ellers kan du give dine links to forskellige CSS-classes og så give dem to forskellige farver - én for interne og en anden for eksterne links.
Det er desværre nok dine muligheder.
/Vh
</bole>
Avatar billede unic Nybegynder
21. juni 2000 - 09:29 #26
Når det nu ikke kan lade sig gøre, er det måske grunden til, at det er så svært at forklare.