Avatar billede diernaes Nybegynder
05. april 2002 - 10:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at installere XP

Hej, jeg har netop fået installeret nyt motherboard - et Asus Micro-ATX VIA KL 133A chipsæt - og forsøger nu at installere XP. Jeg har først forsøgt på den ordinære måde, men fik da fejlmeldingen

Unmountable_boot_volume
Tekniske opl: 0X000000ED (0X80AF4D98, 0xC0000185, 0X00000000, 0X00000000)

og et råd om at fjerne nyinstalleret hard- og software. Jeg er tidligere blevet rådet til at formattere harddisken inden installation af XP, så det har jeg nu gjort og startet installationen via DOS'en. Installationen er gået fint på de første meter (kopiering til harddisken, spørgsmål om, hvilken disk XP skal installeres på osv) - men efter den første auto-restart får jeg den samme fejlmelding igen. Er der nogen, der kan hjælpe mig videre?
Avatar billede jop... Nybegynder
05. april 2002 - 10:39 #1
Du har ikke nogen form for scsi eller raid vel?
Avatar billede robotten Praktikant
05. april 2002 - 10:39 #2
Har du prøvet med startdisketter downloadet fra www.bootdisk.de
Det er en fil på ca. 4,6 mb der hentes hjem, og derefter skal der haves 5-6 disketter klar.
Avatar billede resten Nybegynder
05. april 2002 - 10:39 #3
Avatar billede diernaes Nybegynder
05. april 2002 - 10:53 #4
Hej jop: Nej

Hej robotten: hvad præcist gør de startdisketter? Der er ingen kommentarer på siden

Hej resten: jeg har tjekket hjemmesiden - denne hardwaremulighed tager det lige lidt tid, inden jeg får tjekket, du hører fra mig
Avatar billede robotten Praktikant
05. april 2002 - 10:57 #5
Har selv oplevet nogle problemer med Xp installationen, ved brug af en almindelige opstartsdiskette til win9x. Men har så ikke herefter oplevet problemer med de forslåede opstartsdisketter disketter. Det tager lang tid at køre dem igennem, men en forskel må der være - ellers vil de jo ikke være lavet ;)
Avatar billede chalde Seniormester
05. april 2002 - 15:11 #6
load defaults i bios.... husk at deaktivere virusbeskyttelse...
Avatar billede 1back Nybegynder
05. april 2002 - 23:29 #7
gør som chalde forslå måske skal du sætte et gammelt grafikkort i.
Lyder dumt men hjælper.
Avatar billede kapla Nybegynder
08. april 2002 - 19:57 #8
Avatar billede robotten Praktikant
25. april 2002 - 09:26 #9
Fundet ud af noget?
Avatar billede robotten Praktikant
12. juni 2002 - 10:33 #10