Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 16:46 Der er 30 kommentarer

Problemer med GreyMatter

Jeg har siddet og famlet med GreyMatter i et stykke tid nu, og det ser ikke ud til at ville lykkedes.
Mit problem er, at hvor der skulle komme et login felt op, får jeg kun en masse tekst. (Kan ses her: http://www.chriss.dk/blog/cgi-bin/gm.cgi ).

Jeg har gjort præcist som der stod i manualen, og jeg har virkelig ingen idé om, hvad jeg gør forkert.

Nogen der kan hjælpe mig med det?

-Christina

Note:
GreyMatter kan hentes her:
http://noahgrey.com/greysoft/

Denne guide fulgte jeg:
http://www.wiccked.com/gmfd/
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 16:47 #1
Din server ser ikke ud til at understøtte Perl/CGI det ellers er det sat forkert op.
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 16:52 #2
Jeg skrev og spurgte min webhoster (eller hvad det nu hedder) og fik dette svar igen:

Her ligger Perl:
d:\perl\perl.exe

Du har ingen cgi bin medmindre du selv laver en. Du har fulde skriverettigheder til alle dine mapper, så du behøver ikke en...

Så rent teoretisk bliver de understøttet
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 16:54 #3
Hm det kan være du skal kalde filerne for .pl istedet for .cgi bare et forslag, det er ikke sikkert at serveren er sat op til at håndtere filer med .cgi til sidst.
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:01 #4
Der står:
CGI: Ja
under ting som de understøtter (jeg bruger www.cliche.dk )
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:03 #5
En ting er der står CGI: ja, det kan stadigt godt være at de ikke har sat Perl fortolkeren op til at godtage .cgi filer, prøv at omdøb dem til .pl istedet...
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:05 #6
Okay
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:07 #7
Jeg har lige smidt den på min lokale server, den er sat op til at håndtere .cgi og der kørte det med det samme :)
Når en server spytter teksten ud til et Perl/CGI script så betyder det at Perl Fortolkeren er sat forkert op, ellers havde det fået en Serverfejl 500 hvis det var scriptet der var noget galt med.
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:11 #8
Okay, så det er min perl der er forkert?
Er det mig der har gjort det forkert eller er det cliche.dk?
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:13 #9
chrismax, normalt er en Windows server ligeglad med stien til perl i toppen af scriptet...hjalp det heller ikke at omdøbe dem til perl?
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:13 #10
Til .pl sorry :o)
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:15 #11
Jeg er igang med det (det ta'r lige lidt tid *S*)
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:16 #12
Skal jeg omdøbe alle filerne eller kun de 4 der skal chmod'es til 755?
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:17 #13
alle dem der ender på .cgi :)
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:18 #14
Men det er en del arbejde i det, jeg kan lige rette dem igennem og smide dem op, der skal oxo rettes lidt i selve scriptet :)
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:22 #15
Nu kan siden ikke blive vist :/
http://www.chriss.dk/blog/cgi-bin/gm.pl

(Jeg sucks, ved det godt *S*)
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. april 2002 - 17:29 #16
. o O (Gad vide, hvad GreyMatter egentlig bruges til...)
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:30 #17
Hæng lige på, er ved at rette i koden, smider den snart op :)
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:33 #18
*S* GreyMatter er ligesom Blogger.com en nem måde at have en online dagbog (weblog) på, hvor man kan give de forskellige poster karma og tilføje kommentarer (ex www.laulauritzen.com )
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:33 #19
Men han bruger MovableType (en tredje slags *S*)
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:46 #20
Prøv denne her...
www.edesigns.dk/rettet.zip :)
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:47 #21
bare smid den op, du behøver ikke rette i den... :)
Du behøver heller ikke smide filerne i din cgi-bin mappe, bare eks lav en mappe der hedder grey og smid det der..
ligesom mig.. www.edesigns.dk/grey/gm.pl :o)
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:50 #22
Hvad satan... Det prøver jeg.. =)
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 17:54 #23
Seriøst... Hvad sker der? Det må være cliche.dk der ikke kan finde ud af det... Se: http://www.chriss.dk/grey/gm.pl  "The page cannot be displayed"
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 17:55 #24
Hm det ser ikke ud som om du har lov til at køre .pl scripts fra den mappe der, tror du skal have fat i cliche.dk :)
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 18:02 #25
Prøv at smide følgende i en tom text fil og gem den som hello.pl

#!d:/perl/perl.exe

print "Hello, world!\n";
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 18:04 #26
Damn, de skal se sådan her ud :)

#!d:\perl\perl.exe
print("Hello world!");
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 18:07 #27
http://www.chriss.dk/helloworld.pl - Det er cliche.dk der er problemet!!
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 18:08 #28
Jep, alt tyder vidst på det nu :)

/DarkSide
Avatar billede chrismax Nybegynder
04. april 2002 - 18:11 #29
Tak for hjælpen alligevel =)
Avatar billede darkside Nybegynder
04. april 2002 - 18:12 #30
np, desværre løste det ikke dit problem :(