Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. april 2002 - 10:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mail til anmeldt bruger

Når en bruger anmeldes for misbrug af Eksperten, burde denne måske automatisk modtage en mail herom. Det kunne være medvirkende til at synliggøre alvoren i dette.

Jeg ville synes det var optimalt, hvis den anmeldte samtidig fik oplyst hvem anmelder var. Jeg bryder mig ikke om anonyme anmeldelser. Men der er en masse pro's og con's i forbindelse med dette.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. april 2002 - 11:03 #1
Vi talte om netop det igår. Det bliver til at en bruger får besked når der gøres noget ved anmeldelsen - Der vil så blive mulighed for at diskutere evt afgørelser med co-admin/admin i et lukket forum. Der bygges på systemet lige pt.

ang.: Anonyme anmeldelser, så er jeg i og for sig enig - Folk tænker sig muligvis bedre om inden de anmelder, men det kan også ende i at der sidder x antal brugere og bærer nag.

/Nikolaj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2002 - 11:05 #2
Fint! Hvis anmeldelserne ikke skal være anonyme, så kan vi lige så godt
gå over til den gamle metode.

Dvs. at den pågældende anmelder skriver i det pågældende spørgsmålet, at der
sker en anmeldelse. Derefter oprettes et spørgsmål i Om Eksp. Så kan admin
tage sig af problemerne, i stedet for at co admin bare fejer spørgsmålet af vejen
med en ligegyldig kommentar.

/per
Avatar billede sthen Nybegynder
02. april 2002 - 11:13 #3
Lige præcis Nikolaj

Vi er desværre nok nødt til at "beskytte" anmelderne, for at undgå at andre bærer nag. Men så længe admin og coadmins kender navnene på anmelderne så må det vel være godt nok
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. april 2002 - 11:32 #4
Der er en lang række anmeldelser som de fleste nok helst ikke vil vide om. Sager hvor det er så grundløst at det vil skabe langt mere debat hvis anmelder får en mail med det samme. Derfor Ingen mail før admin/co-admin tager sig af problemet - Og formodentligt slet ingen mail overhovedet hvis anmeldelsen afvises!

Jeg blev kontaktet af en bruger i går, som gerne ville vide hvem der havde anmeldt ham. Svaret var at som tilfældet er nu, må jeg ikke oplyse det. Anyway, spurgte jeg så om hvorfor vedkommende ville vide det. Jeg havde selv afvist anmeldelsen og alt burde være ok igen. Det fik jeg aldrig svar på. (Altså med mindre standardsvaret fra utilfredse bruger : "Det er da bare sådan et lamt system!!" - kan bruges til noget her?)

Hvad kan der opnåes ved at vide det - udover at den anmeldte farer frem, banker pågældende anmelder i hovedet og anmelde tilbage?

Personligt tror jeg det vil skabe store endeløse diskussioner og altså langt større problemer. Hvis folk får den mulighed. :))

/Nikolaj