Avatar billede janegil Nybegynder
27. marts 2002 - 13:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor er new ActiveXObject("Microsoft.xmldom") dokumentert?

Jeg bruker new ActiveXObject("Microsoft.xmldom") i koden min, http://heima.olivant.fo/~styrheim/xml/prisliste/xlink.html , og det fungerer i IE6.

Men hvor i all verden er det dokumentert? Jeg finner http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/xmlsdk/htm/xml_mth_ac_7yhw.asp , men det er et annet ActiveX-objekt?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2002 - 13:57 #1
"MICROSOFT.XMLDOM" er faktisk eet af de allerførste ProgID'er til brug for XML - jeg mistænker det for at være en slags laveste fællesnævner, men er ikke sikker på det er "korrekt".

Det er ihvertfald FØR release af MSXML 3.0.

Hvad jeg derimod er sikker på er at funktionaliteten er væsentligt forbedret i MSXML4, hvor du SKAL benytte "MSXML2.DOMDocument.4.0" som ProgID, for at få version 4 funktionalitet.

/CS
Avatar billede janegil Nybegynder
27. marts 2002 - 14:24 #2
Men MSXML2.DOMDocument.4.0 virker ikke i IE6.0.2600.0000 på NT - automation can't create object.

Og funksjonaliteten jeg får i IE6 med Microsoft.xmldom virker rimelig moderne, den forstår fx. et W3C-standard XSL/T-stilark, det gjorde jo ikke IE5.5?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2002 - 14:44 #3
Der skal naturligvis være installeret MSXML 4.0 på maskinen for at det virker - når du bruger Client-Side XML, er det jo umuligt at sikre sig.

Har du overvejet/adgang til at gøre det Server-Side?

/CS
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2002 - 14:45 #4
Med IE6 medfølger MSXML 3.0, og derfor forstår den bl.a. XSLT 1.0

/CS
Avatar billede janegil Nybegynder
27. marts 2002 - 15:07 #5
Ja, jeg har overveid server-side. Hvis dette skal gjøres på alvor, må det kjøre på serveren. Har både IIS5 og Resin og litt av hvert hjemme, men har ingen offentlig tilgjengelig ASP-server. Det er prototyping jeg driver med.

Forestiller meg at IE6 er et rimelig krav å stille til folk som vil se en demo, men installasjon av MSXML4 er nok for strengt.

Dessuten har klientside en fordel: Hvis jeg låner data fra en side som slett ikke vil låne ut dataene sine, er det er fordel om de ikke har noen server å angripe.

Så jeg skal reformulere spørmålet:
Hvor er MSXML 3.0 dokumentert?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2002 - 15:22 #6
Jeg har en .chm fil (HTML Help) du kan få pr. e-mail - man kan jo sikkert ikke downloade den længere fra Microsoft...

/CS
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2002 - 15:27 #7
Avatar billede janegil Nybegynder
27. marts 2002 - 15:43 #8
Deilig brutalt. Måtte installe programmet for å få se help-fila. Men tusen takk. Jeg har visst funnet ut mer enn jeg spurte om.