Avatar billede yumi Nybegynder
21. marts 2002 - 02:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ASP Webserver til XP Home edition

Da det ikke er muligt at køre pws eller IIS under windows xp home edition, skal jeg lige have styr på om det kan lade sig gøre at få fat i en gratis web-server med ASP-support til windows xp før jeg overvejer at opgradere... findes der sådan en?
Avatar billede hojben Novice
21. marts 2002 - 02:16 #1
Apache har en bette udvidelse til ASP..

(ChilliASP)

men hvorfor kan du ikke IIS?
Avatar billede yumi Nybegynder
21. marts 2002 - 02:30 #2
ISS følger ikke med i Home Edition, og jeg regner ikke med at XP kan emulere PWS.

Kigger lige på ChilliASP
Avatar billede yumi Nybegynder
21. marts 2002 - 02:33 #3
Findes der en gratis version? Så vidt jeg kan se er det kun en trial man kan så fat i hvis man ikke vil investere.. der er nemlig kun til at afprøve mit asp med før det ryger op på en server...
Avatar billede hojben Novice
21. marts 2002 - 02:38 #4
Avatar billede yumi Nybegynder
21. marts 2002 - 02:47 #5
uden at vide hvad det egentlig var installerede jeg det, men den sagde at jeg allerede havde installeret "Microsoft Management Console 1.2"... hvad var det egentlig?
Avatar billede hojben Novice
21. marts 2002 - 02:51 #6
ikke andet end IIS ;)

det er den konsol som varetager IIS..

Prøv at søge efter filen iis.msc og dobbeltklik på den..

kig evt. i services om der ikke skulle være noget at hente der..

en sidste test er http://localhost
Avatar billede burningice Nybegynder
21. marts 2002 - 09:07 #7
hojben>> hvad snakker du om ?!?!?!?!? IIS følger ikke med i XP home editon... slut prut finale... !
Avatar billede burningice Nybegynder
21. marts 2002 - 09:13 #8
og det bliver da i hvert fald ikke installeret ved at hende MMC 1.2 som allerede findes i XP

jeg er ikke helt sikker på om man kan installere PWS, men du kan i hvert fald hente den her http://microsoft.com/ntserver/nts/downloads/recommended/NT4OptPk/win95.asp
Avatar billede yumi Nybegynder
21. marts 2002 - 15:18 #9
Korrekt at home edition ikke har en IIS. Filerne var der ikke i det linnk du sendte angående PWS, og jeg mener bestemt at det ikke kan køre... er IIS standard i alle windows 2000 pakker? findes der virkelig ikke en gartis asp web-server i verden til xp? :)
Avatar billede burningice Nybegynder
21. marts 2002 - 15:23 #10
var filerne der ikke ?! men du har ret, det vil da også undre mig hvis det kunn køre

IIS er inkl i alle windows 2000 versionerne, ja... og windows XP professional :) Men hvad mener du med gratis asp-server? der findes ikke nogen du skal betale for, bortset fra prisen på windows selvfølgelig...
Avatar billede yumi Nybegynder
21. marts 2002 - 15:34 #11
nej men jeg mener udover windows... kan man ikke downloade en ligesom apache bare med asp support?
Avatar billede burningice Nybegynder
21. marts 2002 - 15:57 #12
yumi>> nope... asp er noget microsoft-ting, og ikke udviklet til andre webservere end IIS og PWS. Der findes dog nogle add-ons til f.eks apache, men det er ikke så fedt, og tit er det helt andre syntakser man skal bruge.
Avatar billede yumi Nybegynder
21. marts 2002 - 15:58 #13
kan man så ikke downloade IIS til xp home edition?
Avatar billede burningice Nybegynder
21. marts 2002 - 16:05 #14
yumi>> eneste IIS man kan downloade er 4.0 til Windows NT 4.0 (ligger i Option pack)

hverken IIS 5.0 (windows 2000) eller IIS 5.1 (windows XP) kan man hente, så vidt jeg ved!
Avatar billede yumi Nybegynder
21. marts 2002 - 23:26 #15
oki, jeg lukker spørgsmålet, cyberfessor, kan du ikke lige lave et svar?
Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2002 - 01:12 #16
jo, det kan jeg da.. skal jeg også gøre det ;)
Avatar billede yumi Nybegynder
22. marts 2002 - 19:33 #17
jepper, det var lidt meningen :))
Forresten så fandt jeg en artikel, hvor der står at man godt kan, det kræver bare en windows 2000 advanced server edition...
http://www.15seconds.com/issue/020118.htm
men du må godt på pointene alligevel :))
Avatar billede burningice Nybegynder
23. marts 2002 - 00:38 #18
aarrr.. det ser lidt lappeløsnings-agtigt ud *GS* ;)