Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2002 - 20:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ICQ til Linux...

Jeg har kigget mig omkring og har umiddelbart fundet everybody som skulle kunne klare ICQ, AOL, MSN Messenger mv, men jeg kan simpelthen ikke få det til at spille.

For det første er jeg ikke sikker på hvilken fil jeg skal downloade:
- http://www.everybuddy.com/download.shtml

Jeg har forsøgt mig med tar.gz-filen. Jeg kan godt få den untar'et. Derefter står der jeg skal skrive ./configure - det spiller også perfekt, men når jeg derefter skriver make går der kage i den.

Jeg kan ikke downloade "everybuddy | 0.2.1beta6 | i386.rpm" fra http://www2.goddamn.co.uk/me/tech/linux/everybuddy.html
Jeg har derimod forsøgt mig med "everybuddy | 0.3.0pre | tai20020224 | i686.rpm", men når jeg forsøger at køre en rpm -i så går der kage i den.

Jeg er temmelig modløs lige nu, så hjælp er meget kærkomment!

På forhånd tak.

/Casper
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2002 - 20:49 #1
Hvad med LICQ?

- hvilken skal jeg downloade? - http://www.licq.org/download.html
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2002 - 20:51 #2
Her er fejlen, hvis det kan hjælpe:

***************************************
rpm --install everybuddy-0.3.0pre-tai20020224.i686.rpm
error: failed dependencies:
        libltdl.so.3  is needed by everybuddy-0.3.0pre-tai20020224
***************************************
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2002 - 20:55 #3
Hmmm...
"RPM (RedHat 7.0, Qt >= 2.2.1)"
- jeg bruger RedHat 7.1... :-/
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2002 - 15:56 #4
Hmmm... er der virkelig ingen der kan hjælpe?
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2002 - 17:59 #5
Jeg får følgende fejl når jeg kører denne ./configure:
configure: error: can not run ./config.sub

What to do?

Jeg har også prøvet følgende:
[root@localhost /]# rpm -i /root/everybuddy-0.3.0pre-tai20020318.i686.rpm
error: failed dependencies:
        libltdl.so.3  is needed by everybuddy-0.3.0pre-tai20020318
        libgcc_s.so.1  is needed by everybuddy-0.3.0pre-tai20020318
        libgcc_s.so.1(GLIBC_2.0)  is needed by everybuddy-0.3.0pre-tai20020318

Jeg har så forsøgt at downloade "glibc-2.2.4-13 RPM for i686" fra rpmfind.com, men det kan ikke lade sig gøre ("Couldn't connect remote server")..

:(

I'm in trouble!
Avatar billede ithelp Nybegynder
06. maj 2002 - 11:19 #7
http://download.sourceforge.net/licq/licq-1.0.3-1.i386.rpm

hent den

og ang.
***************************************
rpm --install everybuddy-0.3.0pre-tai20020224.i686.rpm
error: failed dependencies:
        libltdl.so.3  is needed by everybuddy-0.3.0pre-tai20020224
***************************************

så skal du finde et sted og hente libltdl.so.3  , sikkert på redhat RPM side..
Avatar billede repsac Nybegynder
12. maj 2002 - 11:29 #8
Jeg tror ikke licq er noget. I stedet har jeg fundet frem til trillian som jeg er blevet ret glad for - til windows... har dog ikke fået det til at virke på linux endnu, men jeg arbejder til tider på sagen.

Mht. til everybuddy har jeg forsøgt at finde denne libltdl.so.3-fil, men jeg kan stadig ikke få det til at virke. Jeg tror bare jeg lukker, da spørgsmålet efterhånden er noget forældet.
Håber du kan acceptere pointfordelingen.