Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 15:32 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til implementering af hojbens chat program

Hvordan får jeg lavet et site hvor det virker hojben ??
Avatar billede jonas- Nybegynder
19. marts 2002 - 15:35 #1
Er det her en forlængelse af et andet spørgsmål, eller hva'?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 15:36 #2
vil du ha mapperne til at ligge som de gør her?

http://www.vejs.dk/eksperten/187102/

for så kan jeg da lige rette dem til og gøre det parat til dig.. evt med kommentarer i filerne
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 15:36 #3
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 15:41 #4
Ja jeg er nok nød til at guides igennem som en analfabet her første gang og måske er det bedre med den opstilling du viser der og gerne med udførlige kommentarer.....;-D Forestil dig at jeg sidder med Dreamviever og skal oprette siden helt fra bunden
jeg skal linke til den fra en menu selvfølgelig.
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 15:42 #5
ok jeg prøver..
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 15:56 #6
http://www.vejs.dk/eksperten/187102/forum/ Klar til brug..

appvars_inc.asp er filen du skal ændre stien til databasen hvis du senere ændrer den.

alle filerne skulle vist være dokumenteret..

http://www.vejs.dk/eksperten/187102/klar.zip er den fil du skal hente og udpakke. den er klar til brug.. mappen forumdb skal have skriverettigheder.
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:08 #7
Jeg er ikke helt med.....Du skriver 2 stier nu hvorfor ? hvad gør jeg ?  hvor skal je lægge alle disse filer hen for at få det til at virke ?
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:10 #8
Hvad mener du med at udpakke - jeg har da alle filerne i den der klar.zip fil hvordan "pakker" jeg dem ud ?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:14 #9
åbner filen med winzip..

1. du henter og udpakker zip filen.
2. oploader den til din hjemmeside.
3. tilretter appvars_inc.asp til stien til /forum/forumdb/
4. åbner ditsite/forum/default.asp

og du skulle være kørende..

er det på din egen server eller på et webhotel?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:15 #10
Installation
Udpak zip-filen i den mappe du ønsker forum-applikationen skal kører, og sørg for at der er skrive-rettigheder på 'dbfolder'-mappen. Har du i forvejen en databasemappe, kopier da indholdet til den, og ret variablen i 'appvars_inc.asp'.

Denne forum-applikation er freeware, og må benyttes og ændres som det passer dig - eneste krav: Send mig en link til den/de site(s) hvor den bruges.

Filer - der kan tilrettes
appvars_inc.asp - Indeholder connectionstring og relativ sti til databasefolderen
forums.htm - Indeholder menuen i venstre side, og nye fora oprettes ved at tilføje link her
default.asp - Hovedside. Ønskes speciel overskrift og beskrivelse af fora, indføjes det her i switch-case funktionen
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:19 #11
Det er på webhotel...
Jeg må lige indrømme at jeg ikke har winzip ...ja den har jeg ikke haft brug for før så nu må jeg lige finde den først.....
Når du skriver uploader "den" er det så alle filerne i den fil der hedder forum ?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:21 #12
www.winzip.com

det er hele mappen Forum du skal uploade.. til dit webhotel

ville se ud som dette:

http://www.zoom.dk/forum/

hvis dit domain hed zoom.dk ;)
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:22 #13
Hvor kan jeg dowloade den winzip gratis ?
Måske kunne du bare sende mig filerne ...fylder de da meget eller?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:22 #14
og du skal lige sikre dig at man har lov at skrive i forumdb-mappen
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:23 #15
nææ ikke spor..

men det er lettere med winzip da den pakker filerne ud som de lå incl. undermappen
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:24 #16
Hvor på winzip.com er den version jeg skal downloade ?
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:25 #17
det der med lov til at skrive i forumdb-mappen hvordan får jeg det ?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:25 #18
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:26 #19
det må du få din webudbyder til at gøre for dig hvis de ikke allerede har gjort det fra start...
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:28 #20
Hvor ligger du henne med webhotellet?
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:32 #21
Det er hos dandomain-jeg har da ikke været ude for at de har skulle rode ved noget er det fordi det er asp?
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:33 #22
ok nu er det downloaded ;-) prøver at "pakke" forum op *S*
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:34 #23
både og. det skal være muligt at skrive i databasen.. derfor skal denne og de andre filer fra forumdb mappen ligge i en mappe som "alle" kan skrives til.
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:40 #24
så nu se jeg filerne i forum mappen ;-D  Når jeg nu skal uploade kan jeg så bare uploade mappen til roden eller skal jeg markere hver enkelt fil og uploade hver for sig?
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:41 #25
Ja de skal selv følgelig ligge i den mappe hvor homepagen er først så der må jeg lige flytte dem hen !!!
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:43 #26
ok skriver du lige hvor jeg kan se det henne? så er det lettere at guide dig derfra.. ;)
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:45 #27
lad os sige at du i din mappe med startsiden (fx index.htm) har alle dine filer. så skal din mappestruktur se ud som dette:

\rod\index.htm (og de andre filer)
\rod\forum\ (indeholdende forumdb og filerne fra forum mappen)
\rod\forum\forumdb\ (ja det siger vel lidt sig selv ;))
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:46 #28
Det kan godt være du har skrevet det,,, men hvilken fil skal jeg linke til fra min menuknap der hedder "forum" ....håber du bære over med min uvidenhed ;-D
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 16:49 #29
det er finno.. det er det jeg er her for alligevel ;)

dit_site/forum/default.asp
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 16:49 #30
Jeg prøver lige at uploade det nu !!! Ja du få lige stien om lidt..;-)
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 17:18 #31
HTTP Error 403
403.1 Forbidden: Execute Access Forbidden
Hej hojben

Jeg fik uploaded og det virkede i min egen browswer....men jeg fik denne ERROR i det uploadede men det var vel også det du ventede....hvordan løser jeg det ...skal jeg ringe til dan-domain ?

This error can be caused if you try to execute a CGI, ISAPI, or other executable program from a directory that does not allow programs to be executed.

Please contact the Web server's administrator if the problem persists.
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 17:21 #32
jepsen.. de kan hjælpe dig...
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 17:26 #33
er det noget med asp....Er det noget man skal betale ekstra for tror du ?
Er du her i morgen early ? jeg har noget andet jeg vil spørge dig om også?
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 17:29 #34
nok både ASP og skriverettigheder til forumdb- mappen..

hmm mjaaa det kommer lige an på hvir early du tænker på...
Avatar billede zoom Praktikant
19. marts 2002 - 17:37 #35
fra ved 10 tiden *S
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 17:39 #36
der skulle jeg gerne være oppe igen ;)

send evt mail til michael@vejs.dk så jeg lige kan forberede mig :O)