Avatar billede boellemis427 Nybegynder
16. marts 2002 - 15:52 Der er 8 kommentarer

opstarts problemer med maxtor harddisk

En kammerat har en 30 GB maxtor harddisk der ikke vil boote længere!!! Det kan med jævne mellemrum lykkes at starte windows i fejlsikret tilstand, men ellers kommer den ikke længere end til opstarten. Den larmer iøvrigt en del! was ist los?
Avatar billede halifax Nybegynder
16. marts 2002 - 15:55 #1
Skyldes ikke nødvendigvis harddisken. Men lige så godt fejl ved andre devices, manglende drivere osv. Undersøg evt. fejl i Enhedshåndtering efter en start fra Fejlsikker tilstand...
Avatar billede boellemis427 Nybegynder
16. marts 2002 - 15:58 #2
den starter kun i fejlsikret tilstand 1 af ca. 25 gange og den har ikke gjort det på det sidste. Det skal siges at den HAR virket korrekt men tilsyneladende ikke gør det længere!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
16. marts 2002 - 16:05 #3
Jeg har haft nøjagtig samme problem. Harddisken larmede og windows startede kun op hver 15´ende gang. Da jeg endelig kom ind i windows scannede jeg disken, og fandt badsektor på den. Løsning-> fik den byttet.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. marts 2002 - 16:06 #4
Bruger han Win 98/SE? - Et standardsvar ved massive problemer er at formatere og installere forfra. Det kan være en rigtig træls omgang :(
Selv har jeg med held prøvet at installere Win98 oven i den bestående installation (uden formatering først) og fået genetableret en stabil (som dén nu kan blive!) Windows 98.
Hvad siger Enhedshåndtering m.h.t fejl?
Avatar billede boellemis427 Nybegynder
16. marts 2002 - 17:20 #5
jeg har nyligt fundet ud af at pågældende episode opstod efter en installation af et DVD-drev på samme IDE kabel som harddisken. Efter det ikke virkede blev dvd-drevet fjernet igen, men harddisken virkede stadig ikke! Kan det være fordi jumperne på harddisken ikke sidder rigtigt (selvom der ikke er blevet ændret på dem)?
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
16. marts 2002 - 20:15 #6
boellemis >> Det er med garanti dine stik på ide kabler der er
skredet fra et sted har haft samme problem efter jeg havde min H-disk ude
Avatar billede boellemis427 Nybegynder
17. marts 2002 - 15:43 #7
altså man bør anskaffe sig et nyt kabel?
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
18. marts 2002 - 22:04 #8
boellemis >> eller de sidder løse har du prøvet at hive dem af & sætte dem på igen