Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. marts 2002 - 10:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

har købt en admin del til et program, man kan ikke få fat i DB

hej der
jeg har købt en admin del til et program, men kan ikke få kontakt med min data base, jeg kan se at min host har en anden måde at kontakte db på end det der er skrevet i det script jeg har modtaget flg er min host måde :
dim conn

function OpenConn( DBName )

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
ODBCpath = left(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), instrrev(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), "\"))
Conn.Open "DBQ=" & ODBCpath & DBName & ";DefaultDir=" & ODBCpath & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

end function

OpenConn("xxx.mdb")
----------------------------------------------------------------------

Benytter du JavaScript som standard-sporg i ASP´en kan flg. connection bruges:

----------------------------------------------------------------------
Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Conn.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" + Server.MapPath("xxx.mdb"));
----------------------------------------------------------------------
og sådan står der i mit script:
Dim ani
Set ani=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
ani.Open "Items", "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=D:\web\vibnt0194\database\eshop\items.mdb",adOpenKeyset,adLockOptimistic
ani.AddNew

jeg ved godt at stien til min db skal ændres, men der er noget mere galt
håber på lidt hurtigt hjælp

Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2002 - 10:43 #1
Dim ani
Dim rs
Set ani=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
ani.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=D:\web\vibnt0194\database\eshop\items.mdb",adOpenKeyset,adLockOptimistic

rs.open "SELECT * FROM Items", ani
ani.AddNew
Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2002 - 10:47 #2
forgot the recordset! place this aftertyhe server.create...

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. marts 2002 - 10:53 #3
terry det viker ikke
min sti til min database hos min host er ..\_private\xxx.mdb
så jeg rettede min sti til DBQ=..\_private\xxx.mdb"
skal jeg beholde D foran
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. marts 2002 - 10:55 #4
terry will u plz wright that again whit my path too my DB
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. marts 2002 - 10:57 #5
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x414 Thread 0x73c DBC 0xaabb024 Jet'.

/eshop/admin/default.asp, line 51

i got this :(
Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2002 - 11:08 #6
well at a guess

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" + Server.MapPath (".\_private\xxx.mdb") ,adOpenKeyset,adLockOptimistic;
Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2002 - 11:10 #7
try moving your dB to the root of your web and then try

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" + Server.MapPath ("xxx.mdb") ,adOpenKeyset,adLockOptimistic;

if you have  a sub folder (_private) you MUST have read write access to it
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. marts 2002 - 11:32 #8
terry
i have read/write access to my folder
but now im total confuse :((
when i writhe
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" + Server.MapPath (".\_private\xxx.mdb") ,adOpenKeyset,adLockOptimistic;

i got this
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

/eshop/admin/default.asp, line 54

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" + Server.MapPath (".\_private\items.mdb") ,adOpenKeyset,adLockOptimistic;
Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2002 - 11:50 #9
kenneth39>I am no expert at ASP so I cant say exactly why it fails.

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath (".\_private\items.mdb")  ,adOpenKeyset,adLockOptimistic;
Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2002 - 11:50 #10
may be that I am mixing & with +
Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2002 - 12:50 #11
kenneth>hows it going?
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. marts 2002 - 13:06 #12
im still trying, it total shit *GGG*
Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2002 - 13:10 #13
kenneth>make a very simple ASP Page which just opens and closes the database. Place the database in the same folder as your WEB and then try using the example whicg your host gave you. You can also confirm with your host that the root of you domain (web) is D: if it is then that simplifies matters. Once you get your SIMPLE connection working go from their!
One step at a time :o)
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. marts 2002 - 13:22 #14
okey terry i will try that
have u email og icq
my email are kenneth@netskuffen.dk
i give u the point now u have been (ømmm tålmodig)
i hope it will help
Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2002 - 13:25 #15
terry@santhell.dk
just get in touch if you think I can help