Avatar billede zevicez Nybegynder
14. marts 2002 - 17:09 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

3d max studio

Hai, jeg kunne sq godt tænke mig og gå i krig med et program som 3d max studio.. problemmet er bare, hvordan fanden får jeg fat i det?? Min far kan godt nok trække det fra over sin klinik (dvs trække 50% fra) men jeg har hørt at 3d max koster 30.000 :-)
Jeg skal nok til area99 netparty her om en måned, men ffs d kan jo ik lade sig gøre og hente over lan mere!!!

Hvad har i gjort?
Hvem gør MAN?
Avatar billede zevicez Nybegynder
14. marts 2002 - 17:16 #1
ffs.. ik HVEM GØR MAN... men HVAD GØR MAN? :D
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. marts 2002 - 17:17 #2
du søger naturligvis ikke links til ulovlige kopier af programmet her, for det er du jo klar over man ikke må, så du skal nok finde dig et program der er noget billigere at anskaffe...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 17:17 #3
Du forsøger ikke at bruge eksperten til at skaffe dig en ulovlig kopi vel?
Avatar billede snigermunken Nybegynder
14. marts 2002 - 17:18 #4
Du får ikke hjælp til at hente wares her på eksperten.
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. marts 2002 - 17:18 #5
Jeg kan kun stærkt anbefale at KØBE 3D Studio Max! Du kan få et ShareWare Version sendt gratis af 3D Studio Max 4.2 hos 3D Connection i København ( www.3dc.dk ) eller hos Discreet i USA ( www.discreet.com ). Det er rigtigt nok at 3D Studio Max's pris ligger på den forkerte side af 30.000 kroner ;) men er du studerende kan du købe et Studenter version af 3D Studio Max til omkring 2500 kroner hos en af de før nævnte steder...

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. marts 2002 - 17:23 #6
Et andet forslag er at kigge lidt på Anim8or (indtil du får skrabet penge sammen til 3DSMax *S*) det er et gratis 3D Program og jeg kan kun anbefale den. I betragtning af at det er gratis kan den faktisk vildt meget. Både modellere/animere/texture/render osv. ligesom 3DSMax'en. Andre her på eksperten har haft stor fornøjelse med den. DownLoad den og prøv den - det er forsøget værd!

http://www.anim8or.com/main/index.html

På siden findes der også Tutorials og en masse andet godt til at hjælpe dig hurtigt og smertefrit igang....

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede zevicez Nybegynder
14. marts 2002 - 17:42 #7
ZeroHero, lyder måske ok fedt, men findes der ik dansk turotials?
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. marts 2002 - 17:43 #8
Ikke ud over mig :-))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2002 - 17:46 #9
Det skal siges at 3D studie versionen IKKE er magen til den nyeste.

ang. Tutorials: Så er der jo altid www.3dmaxer.dk
Avatar billede michael-rene Nybegynder
14. marts 2002 - 17:47 #10
vil lige indskyde at hvis du vil købe studenterversionen af 3ds max er det ikke version 4.2 du får, men version 2.5  som er udemærket og sagtens dækker ens behov. Bruger selv 3eren og den er ganske fin :-)
Avatar billede michael-rene Nybegynder
14. marts 2002 - 17:48 #11
hmmm noget langsom i dag :(
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
18. marts 2002 - 17:15 #12
Hmm...  hvis man har ambitioner om at ville være 3D animator kan man lige så godt købe hele versionen til at starte med. Hvis man først kan finde ud af det hele og for lavet nok så kan man nemt tjene de 30.000 ind igen.
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 18:45 #13
mindcrawler>> hvordan??? du får det til at lyde så let! :))
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
18. marts 2002 - 19:23 #14
Hehe!

Hvis du nu for et eksempel tager på et kursus og bliver uddannet eller andet inden for 3D animation så vil du automatisk blive god nok til at kunne tjene bunker af penge.

Så kan du jo udover det lave en hjemmeside der virkelig viser en overordentlig præstation af hvad du kan lave.

Når man køber et program til de penge kalder man at investere. Og det gælder for livet. På den anden side skal du jo også se på hvor meget programmet kan og hvor lang til folk har brugt til at lave det. De skal jo også have deres del.

Mvh Mindcrawler - Mindcrawler.dk
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 19:33 #15
Hvor lang tid har du brugt 3D Studio Max? og er du god til at modellere? for måske har jeg et job til dig så :))
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
18. marts 2002 - 19:39 #16
Jeg er lige begyndt ;)

Købte mit studiomax for 1,5 måneder siden så jeg er ikke så godt endnu. Meeen.. jeg kan da lidt.

Jeg kender et par stykker som er prof i faget så måske kan jeg få dem til at hjælpe... hvis jeg ikke kan :)

skriv jobbet til min mail så andre skal blive ved med at se dette spørgsmål.

send til: webmaster@mindcrawler.dk
Avatar billede zerohero Nybegynder
18. marts 2002 - 19:57 #17
Jeg er ved at udvikle et 3D Spil - jeg vil med tiden komme til at mangle forskellige "Creatures" fantasi skabninger:

Elver
Dwarfs
Wizards
Orcs
osv...
(du ved skabninger fra rollespils verdenen)

hver figur må maxi mum indeholde 800 vertices - jo mindre jo bedere, dog skal de også se realistisk ud! Standard højden for en normal menneske har jeg sat til 3 units. Ja, så de bliver ret små (men ikke i selve spillet) :-)) Du må meget gerne biped dem - men de skal kunne indlæses af Character Studio r2.5!

Men jeg tror at jobbets indhold måske er lidt for krævende, da du ikke har mere erfaring med 3D Studio Max end 1,5 månede...

I tilfælde du i lige vel vil prøve, så send nogle test figure i 3dS format til info@electronicbugs.org

Med Venlig Hilsen

Søren Klit Lambæk

NB: Andre interesserede er selvfølig også velkomne...
Avatar billede michael-rene Nybegynder
09. april 2002 - 22:49 #18
mindcrawler det er da en værre gang vås at fyrre af.
Hmm...  hvis man har ambitioner om at ville være 3D animator kan man lige så godt købe hele versionen til at starte med. Hvis man først kan finde ud af det hele og for lavet nok så kan man nemt tjene de 30.000 ind igen.
*lol*  du tror bare man kan finde ud af et program er man sikker på at tjene millioner, vågn op, tag dig sammen. Det handler ikke om at bruge 5 år af sit liv og blive god til 3ds max,  det handler om at have talent, har du ingen talent  bliver du ikke noget, lige godt om du kender 3dmax ud og ind, hvis det du laver er crap er det enlig lige meget.
En kok er jo heller ikke en god kok, bare fordi han tilfældigvis har de dyre og fede gryder hjemme i køkkenet.
Du kan selvfølgelig lærer det hen ad vejen  ved feks. kurser osv.  men at have en indstilling at hvis man arbejder med et program er man sikker på at tjene millioner milliarder er det lammeste jeg har hørt før :)
Avatar billede zevicez Nybegynder
23. februar 2003 - 18:51 #19
.
Avatar billede glazy Nybegynder
30. august 2005 - 23:43 #20
Hey ZeroHero :) jeg er ny til Anim8or og er ik lige så god til engelsk :( og vil meget gerne lære mere om animationer... har lavet hjemmesider og sådan noget i html koder men det her er helt nyt for mig hehe..

jeg har gåt og tænkt over hva jeg vil arbejde med og sådan noget, og nu har jeg fundet mig noget jeg er helt vild med:) og det der spil du er ved at lave ? hvornår tror du det blir færdigt? lyder helt vildt fedt:D

på forhånd tak :) hilsen Glazy