Avatar billede tipsen Nybegynder
13. marts 2002 - 11:58 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Ny kategori: Latex

Der er garanteret en del af eksperterne herinde som er til latex...

-og nu taler jeg ikke om et stykke syntetisk beklædning der stramtsiddende vil klæde mange kvinder, men derimod om sproget latex, som bruges til opsætning af tekniske (primært matematiske) dokumenter!

Det er en oplagt kategori til eksperten.dk - så hvis du kunne tænke dig at se en latex-kategori, så giv dit besyv med her!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. marts 2002 - 11:59 #1
ahh..blev helt nervøs da jeg så overskriften :)
Avatar billede hemning Nybegynder
13. marts 2002 - 12:20 #2
Vi kunne da også godt under FriDebat have en kategori Latex ;o)
Der er da sikkert en del Live rollespillere der så kunne bruge eksperten :o)
Avatar billede startfirma Nybegynder
13. marts 2002 - 12:20 #3
God idé

Den kan jo evt. rumme spørgsmål vedr. begge slags latex .. yeah!!

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. marts 2002 - 12:20 #4
eller en del S/M dyrkere ;)
Avatar billede admin Novice
13. marts 2002 - 13:43 #5
Kan du give mig et prej om hvor kategorien skal placeres ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. marts 2002 - 13:57 #6
admin: Det er så måske den lidt svære del...

De mindst dårlige kategorier er vel programmer/programmering i mine øjne...

I kategorien programmer hører det nok mest hjemme under tekstbehandling, men det vil skræmme alle andre i kategorien og latex-brugere vil nok se det som en blasfemisk placering...

Det er jo ikke decideret programmering (dog lidt i stil med html som også er placeret her!), men det er nok den kategori, hvor latex i forvejen har flest tilhængere kunne jeg forestille mig...

Det kan være andre latex-brugere har forslag til dette?
Avatar billede range Nybegynder
13. marts 2002 - 14:11 #7
Det lyder som en god ide med en LaTeX kategori. Dog mener jeg ikke at det er nødvendigt at begrænse sige til LaTeX, men at man derimod kunne oprette en generel TeX kategori.

Som programmør (eller hvad man nu kalder sig) synes jeg at det er ligefrem blasfemisk at kalde HTML og TeX for programmering, og da TeX egentlig er mere typografi/tekstbehandling, så mener jeg at det ville høre hjemme under tekstbehandling. Her kan jeg også se at der er flere der stiller LaTeX spørgsmål, så mon ikke at det er passende?!?

/range
http://www.range.dk
Avatar billede admin Novice
13. marts 2002 - 14:24 #8
Avatar billede range Nybegynder
13. marts 2002 - 14:38 #9
Kewl
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. marts 2002 - 14:39 #10
Det er jo perfekt - så vil jeg informere lidt til højre og venstre blandt venner og bekendte der bruger tex!
Avatar billede admin Novice
13. marts 2002 - 14:45 #11
tak for det :)
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. marts 2002 - 16:25 #12
admin: Et lidt bedre navn til kategorien vil nok være: TeX/LaTeX

Det vil nok også være en ide med en beskrivelse af kategorien... - prøver at finde ud af én til i morgen!
Avatar billede admin Novice
13. marts 2002 - 16:33 #13
super, så venter jeg med ændringen til imorgen.
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. marts 2002 - 01:18 #14
admin: her er forslag til en beskrivelse:

Her kan du finde viden om TeX/LaTeX, som er et tekstformateringssprog, primært beregnet til at lave tekniske dokumenter af meget høj (typografisk) kvalitet.