Avatar billede klejner Nybegynder
11. marts 2002 - 18:50 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

ICQ: Hvordan modtager man filer bag en firewall??

Efter at jeg har fået ADSL, er jeg også begyndt at side bagved en firewall, når jeg er på nettet.
Det har lige siden irriteret mig, at jeg ikke kan modtage filer med ICQ (Noget med en direkte forbindelse).
Jeg synes at jeg har prøvet alt, også ifølge hvad jeg kan finde på ICQ's hjemmeside. For det har vel noget med firewall'en og åbne/lukkede porte at gøre, har det ikke??
Jeg kan godt sende filer.
Avatar billede nonick Nybegynder
11. marts 2002 - 18:54 #1
lytter med
Avatar billede nonick Nybegynder
11. marts 2002 - 18:54 #2
Sorryy... Det var altså ikke et svar
Avatar billede rikkine Nybegynder
11. marts 2002 - 18:57 #3
Hej der...
Jeg har selv haft samme problem...
Men efter jeg downloaded ny icq så virkede min file transfer igen..
Det er port 80 der skal åbnes..
Men det hjalp meget med en ny icq..
Du kan bare installere den under det samme nummer som du har nu*SMS*
God fornøjelse.
Hilsen Rikkine
Avatar billede -benne- Nybegynder
11. marts 2002 - 19:02 #4
Det har ikke så meget med din firewall at gøre, men også en del med din router... Da ICQ bruger en direkte TCP-forbindelse på en dynamisk port (for at undgå spoofing), så kan din router simpelthen for det meste ikke finde ud af at opsætte sin NAT ordentlig efter ICQ, derfor opstår der situationer, hvor man får timeout når du skal modtage filer...
Avatar billede vardepigen Praktikant
11. marts 2002 - 19:07 #5
prøv at downloade fra www.icqplus.org
den virker perfekt hos mig
Avatar billede klejner Nybegynder
11. marts 2002 - 20:18 #6
Jeg er ked af at sige det, men det hjælper hverken at åbne for port 80 eller at installere IcqPlus...
Der stod et sted på ICQ's hjemmeside at den bruger portene 1024 og opefter så vidt jeg husker. Men det kan ikke lade sig gøre at åbne alle dem, så jeg har indstillet ICQ til at bruge 1024-1025, som jeg så har åbnet.
Avatar billede -benne- Nybegynder
11. marts 2002 - 20:49 #7
Du kan bare åbne alle porte over 1024 i din router...
Avatar billede ithelp Nybegynder
06. maj 2002 - 11:40 #8
Hvis det er en speedstream router som kommer med til netexpres som du omtaler som proxy, kan du bruge dette :
http://www.adsl-faq.dk/program/icq.asp
hvis ik skal du åbne for disse porte:
udgående UDP 4000 til 4000
ingående TCP 20000 til 20019
Avatar billede klejner Nybegynder
10. juni 2003 - 18:55 #9
Problemet er løst...
Jeg har åbnet for portene 24500-24505 indtil min pc , og sat ICQ til at lytte til disse porte under Preferences->Connections->User.
..Det havde jeg sådan set også gjort før, men en fejl i ICQ 2002, gjorde at man skulle foretage nogle krumspring for at få det til at virke, men med ICQ 2003a ser det ud til at virke...

Men ellers mange tak for hjælpen...

PS Det en D-link router
Avatar billede klejner Nybegynder
10. juni 2003 - 18:56 #10
..og så svaret...