Avatar billede chill_man Nybegynder
10. marts 2002 - 22:38 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Læs fra registeringsdatabasen...

Hey

Jeg kører Windows XP, med Visual Basic 6.0

Kan nogen venligst give mig kildekoden til at læse fra en bestemt registreringsdatabase-tråd (som f.eks.: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft eller lign.), eller måske et link til et sted hvor der står hvordan man gør.

Så ville jeg blive utrolig glad :-)
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
10. marts 2002 - 23:26 #1
Prøv at lave lave et projekt og tilføj en About-box til den via Add, Form, About Dialog.

Hvis du ser på koden der, får du foræret rutiner til at læse i registreringsdatabasen som du ønsker.
Avatar billede djm33 Nybegynder
11. marts 2002 - 07:13 #2
Avatar billede scb Praktikant
11. marts 2002 - 09:37 #3
Sådan henter du: (Værdien i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft)
A$ = GetSetting ("HKEY_LOCAL_MACHINE", "SOFTWARE", "Microsoft")
Og Sådan gemmer du:
SaveSetting ("HKEY_LOCAL_MACHINE", "SOFTWARE", "Microsoft", A$)

-SCB
Avatar billede djm33 Nybegynder
11. marts 2002 - 19:07 #4
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
06. maj 2002 - 20:57 #5
Fik du løst problemet?
Avatar billede jgni Nybegynder
04. september 2002 - 11:53 #6
Scb : 4 spørgsmål så ;
1. Virker det på samme måde i Win2k & Win98 ?
2. Kan man gemme reusltatet i en fil ?
3. Kan man hente flere forskellige oplysninger og gemme i den samme fil ?
4. Kan man automatisere opgaven med f.eks Visual Basic ?