Avatar billede muddi Praktikant
26. februar 2002 - 23:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Slette inaktive brugere

Hvorfor sletter man ikke inaktive brugere på eksperten.dk ? Brugere som ikke har været logget ind de sidste 6 mdr. f.eks??

Det er irriterende at en profil bare ligger godt placeret på pointlisten, selv om den aldrig har svaret på nogen spm. og desuden ikke har været andvendt nogensinde... Kan man ikke slette den slags profiler????????? PLEASE :o)
Avatar billede perj Nybegynder
26. februar 2002 - 23:41 #1
*LOL* (tror jeg det hedder).
Og det skulle komme fra sådan en som dig!, der kun har "tjent" 432 point på knapt et år. Find på noget andet at vrøvle over.

Se her:
Oprettelsesdato mandag 2. april 2001 18:47
Point ved oprettelse 300,00
Point opsparet (331 dage * 5 point) 1.655,00
Point tjent 432,50
Point brugt 497,00
Point ude 0,00
Banner point 3,00
I alt 1.893,50
Avatar billede summer Mester
26. februar 2002 - 23:48 #2
Det er et vanskeligt spm. Jeg tror der er en del brugere, som bare suger viden og tips til sig, uden at føle sig kompetente til at svare på spm. At nogen så aldrig selv har stillet et spm. er jo så lidt selvmodsigende.
Man kommer nu ikke særlig langt op ad pointlisten ved at få 300 i oprettelse og 5 pr dg.
F.eks. har jeg været med i godt 300 dage og er placeret som nr.7076.
Hvis jeg ikke havde "tjent" 2441 point lå jeg vist ikke på den placering.
Lad folk være passive eller aktive som de vil :-I
Avatar billede muddi Praktikant
26. februar 2002 - 23:50 #3
perj >> Der må da findes mange "døde" profiler. Du skal ikke prøve at bilde mig ind, at der findes over 19.000 aktive brugere af eksperten.dk.
Jeg siger ikke at folk skal have svaret på nogen spm. men deres profiler skal bare være brugt engang i mellem!
Ellers er det jo lige meget med den pointliste der!

Hvorfor ser du rødt, bare fordi man kommer med et konstruktivt forslag?
Avatar billede muddi Praktikant
26. februar 2002 - 23:51 #4
summer >> Jamen det er jo også kun de profiler der ikke er blevet logget ind på! Jeg har da også bare suget viden til mig i lang tid ... :o)
Avatar billede gryn Nybegynder
26. februar 2002 - 23:57 #5
For et par år siden, da jeg begyndte på at rode med alt det her kodefis, fik jeg mig en bruger på eksperten. Jeg blev træt af det, og jeg holdte en pause(på laaang tid). Nu har jeg taget det op igen og bruger ekspertern flittigt.
Det kan godt være, at jeg ikke er den store scriptoman, men jeg har deltaget i mange debatter og hjulpet i mange spørgsmål, hvor jeg ikke har fået nogle, eller kun ganske få points.
Lad dem blive! De "fylder" vel alligevel ikke Så meget.
Avatar billede gryn Nybegynder
26. februar 2002 - 23:59 #6
Hvis det er listen du tænker på, så forslå hellere, at der kom en pointliste mere, som blev nulstillet en gang om måneden eller sådan noget.
Så kanne alle have en chance for at ligge over makse, hvis de tog sig sammen.(o:
Avatar billede muddi Praktikant
27. februar 2002 - 00:01 #7
gryn >> Hmm... godt forslag! :o)
Avatar billede perj Nybegynder
27. februar 2002 - 00:06 #8
I bund og grund må det vel handle om at hjælpe hinanden når man står i situationen. Man kan jo ikke huske alt vel!, og så er det rart lige at kunne få hurtig hjælp.
For mig handler det ikke om point, men vigtigere er det, at kunne få hjælp nu og her;-))
Avatar billede muddi Praktikant
27. februar 2002 - 00:09 #9
Ditto her, jeg havde bare troet at der var flere der var interesseret i at få slettet en profil, som blev oprettet i 1999 f.eks. hvorpå brugeren har glemt sit password og derfor aldrig har brugt den igen...

Men jeg kan da godt leve med at de "døde" får lov at eksistere :o)
Avatar billede perj Nybegynder
27. februar 2002 - 00:12 #10
Du er i hvert fald ikke uden humor, og tak for det;-)
Avatar billede muddi Praktikant
27. februar 2002 - 00:14 #11
*heh*
Avatar billede gryn Nybegynder
27. februar 2002 - 00:15 #12
perj >> Enig!
Avatar billede startfirma Nybegynder
27. februar 2002 - 07:24 #13
perj> Muddi har stort set hjulpet lige så meget som har selv har fået hjælp, og det er vel ok ??? At han får 5 point pr. dag er ikke hans fejl.

Er det blevet et krav på eksperten at man skal have tjent 5000 og brugt 0 for at kunne komme med sin mening???

Muddi> Det er vel okay at bare have en profil og så læse andres spørgsmpk og svar?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2002 - 08:42 #14
Hvorfor sletter man ikke inaktive brugere på eksperten.dk ? <- Hmm.. jeg har svært ved at se hvorfor vi skal slette alle aktive brugere på Eksperten - for det er jo det du spørger om :)
Avatar billede admin Novice
27. februar 2002 - 11:15 #15
Inaktive brugere vil blive slettet, hvis de ikke har oprettet spm / kommentar / svar og ikke har været aktive i 6 mnd.
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. februar 2002 - 11:21 #16
går ud fra at der sendes en "husk"-mail måske efter 5 mdrs inaktivitet så??
Ja, for de som ikke logger på, men bare læser, men har en bruger skal vel ikke afskæres den mulighed at beholde deres bruger?
Avatar billede summer Mester
27. februar 2002 - 11:34 #17
muddi>>> O:-)