Avatar billede acnet Nybegynder
26. februar 2002 - 14:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg ???

hvor kan jeg finde et sted hvor jeg kan ligge min webside ind og så bliver den lagt ud på forskillige søgemaskiner på en gang
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
26. februar 2002 - 14:47 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. februar 2002 - 20:29 #2
Jeg har sagt det før og nu siger jeg det igen. MAN BØR ALDRIG BRUGE disse automatiske submittere. af følgende grunde:

1. Det er ikke særligt effektivt da det gennemføres efter standard betragtninger der sikkert ikke passer perfekt til den enkelte side.

2. Automatiske submittere er lette at gendkende for søgemaskinerne og kan medføre banning eller penalty på placering. De store søgemaskiner f.eks. google og altavista skal man undgå/kan man ikke bruge disse autosubmittere til.

3. De virker ofte kun på de ikke relevante søgemaskiner. Dem der alligevel ikke giver trafik/links

4. Du rissikere at din e-mail adresse videresælges til spammere

Mit råd er gør det med hånden og gør det på de søgemaskiner det kan betale sig at koncentrere sig om, det når du længst med i længden

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede professoren Nybegynder
07. marts 2002 - 17:10 #3
bufferzone har ret, men alligvel er der steder hvor man kan ligge din URL på 50-100 søgemaskiner, uden at få så meget spam. Jeg bruger dem selv for at spare tid.
Avatar billede nettips Nybegynder
07. marts 2002 - 23:57 #4
Disse masse-tilmeldere kan bruges i visse tilfælde, men jeg tvivler ligeledes på at effekten bliver mærkbar.
Koncentrer dig om http://dmoz.org/, som leverer oplysninger videre til mange andre søgemaskiner. Hvis du først er accepteret hos dmoz.org, ser det lovende ud!
De skriver bl.a. på deres site:
The Open Directory powers the core directory services for the Web's largest and most popular search engines and portals, including Netscape Search, AOL Search, Google, Lycos, HotBot, DirectHit, and hundreds of others.
Allan Bojsen
http://www.nettips.dk
Avatar billede jensanders Nybegynder
02. juni 2002 - 15:22 #5
Dmoz.org benyttes af ca. 233 kataloger og søgemaskiner, hvilke kan du se her: http://dmoz.org/Computers/Internet/Searching/Directories/Open_Directory_Project/Sites_Using_ODP_Data/
Registrering hos dmoz.org giver en tillægsgevinst i form af bedre placering i søgeresultaterne hos f.eks. Google.