Avatar billede anjensen1 Novice
25. februar 2002 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

anim8or egdeproperty og manipulering

Hej (..zeroHero) men andre må oxå..
Jeg ka itte få smothing og rounding til at virke på egdes.
Jeg prøver helt simpelt at lave den 'hånd' af rectangler som er i manualen men der sker ingen afrunding på kanterne.
Jeg arbejder på meshes så det er ikke dét der er fejlen
30 point til en 'step through' der virker
mvh/a.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. februar 2002 - 14:31 #1
Du kan prøve at kigge på denne tutorial:

http://lizhong.sdnet.gd.cn/web/software/3dcw3_3dstudiomax2.pdf

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. februar 2002 - 14:39 #2
Du kan købe et plugin til max der hedder POLY CRUNCHER på www.blackfeet.com til $69.

/per
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2002 - 14:50 #3
anjensen1>> den tutorial du arbejder med er måske den samme som denne "hand-tutorial" som er på anim8or hjemmeside http://www.anim8or.com/main/index.html

Jeg har lige gennem testet den (slavisk) og det virker fint på min computer. Smoothing og rounding (subdividing) virker ok...
Kan du prøve at beskrive lidt nærmere, hvor det er det går galt for dig?

ZeroHero

NB: Smoothing (sub-dividing).
1. vælg dit mesh.
2. under Build>Subdivide Faces tryk ok ved den dialog-box der popper op.
3. Gentag punkt 1 og 2 inttil du er tilfreds med din rounding(smoothing)!
Avatar billede anjensen1 Novice
25. februar 2002 - 15:09 #4
>>hoejrup det er ikke max -ellers tak..

hej zero!
Mit problem er i point select | egdes | smooth/round/creace
Jeg laver en simpel kube i et mesh (convert to mesh)
Nu skulle man kunne indstille en enkelt eller alle kanters smooth/round/creace faktor (1..7) ved at vælge propertys (dobbeltklikke)
Efter dette valg er kuben uforandret ?

i øvrigt kan jeg ikke gemme .an8 filer. De fylder kun 1 kb og har ikke noget indhold nåtr de åbnes igen? Har jeg overset en registrering eller sådn' noget :)
Tak for interessen!
a.
Avatar billede anjensen1 Novice
25. februar 2002 - 16:10 #5
ahh jeg fik deselected de faces som skulle manipuleres. dvs det var højre mus der skulle bruges for at bevare alle egdes som selected
Eller et virkeligt godt prg du har anbefalet!!
takker!
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2002 - 16:46 #6
Det var godt du fandt ud af det! Hvad med at gemme dine .an8 filer virker det også? Det gør mine i hvert fald!

ZeroHero
Avatar billede anjensen1 Novice
26. februar 2002 - 12:18 #7
ja jeg skulle tilføje stien i configuration
Tak skal du ha'
a.