Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. februar 2002 - 19:24 Der er 59 kommentarer og
1 løsning

Advarsel for ikke at bruge beskrivende overskrifter/oprette i forkert kategori

Okay .. nu er jeg så sindssygt træt af alle de, undskyld mit sprog, idioter der ikke forstår "Angiv kort hvad spørgsmålet handler om.".

"HJÆÆÆLP!!!"
"Hvad er fejlen??"
"Oversæt"
"Nu går jeg snart amok!!!!"

Hvordan faen kan folk få de overskrifter til at passe ind under "Angiv kort hvad spørgsmålet handler om." ??

En anden ting er at folk bruger Fri Debat som en LOSSEPLADS, enten fordi de er nogle dovne hunde eller fordi de regner med hurtigere svar og det er jeg SÅ træt af.

"Vælg herover den kategori der passer bedst til dit spørgsmål."

Hvilken del af den sætning er det HELT præcist i, der åbenbart ikke forstår den, ikke forstår ???

Mit foreslag går i al sin enkelthed ud på, at når E. får lanceret deres co-admin system og har fået "ansat" nogle co-admins, så bør de kunne give brugere der ikke overholder disse "regler" advarsler og hvis de gentagne gange *stadig* ikke har fattet budskabet, så må de sku slettes!

Dråben der fik bægret til at flyde over hos mig var brugeren "jadebob" der er en af de idioter der ikke fatter hverken at finde en korrekt kategori ej heller at bruge en beskrivende overskrift.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=jadebob&option=22

Check lige hans oprettede spørgsmål (link) ... Fri Debat er næsten den eneste kategori han har oprettet spørgsmål i, selvom de ikke alle sammen (langtfra) hører til der.

Jeg håber at i andre seriøse brugere støtter foreslaget, da jeg mener det vil give os et bedre Eksperten.
Avatar billede hojben Novice
24. februar 2002 - 19:26 #1
føler med dig og er totalt enig...
Avatar billede kapla Nybegynder
24. februar 2002 - 19:27 #2
Enig
Avatar billede annikadk Nybegynder
24. februar 2002 - 19:27 #3
Kan blot tilslutte mig, at det er irriterende at Fri Debat, eller den øverste i listen bliver brugt som placering, og dernæst at man ikke kan skrive HVAD det handler om..

Det har nok allerede været oppe 24224 gange på E, men vi glæder os til at der kommer orden på det ;=)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. februar 2002 - 19:28 #4
Det lyder godt :o)
Vil lige sige til dem der kommer med "Jamen du kan jo bare lade være med at læse spørgsmålene...":

Jeg er da ligeglad! Det er ikke det det handler om, men om at holde orden på Eksperten så det er til at finde rundt og finde det man søger.
Avatar billede francke Nybegynder
24. februar 2002 - 19:29 #5
Helt enig!!
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 19:30 #6
Hørt
Avatar billede wird Nybegynder
24. februar 2002 - 19:36 #7
Enig
Avatar billede sthen Nybegynder
24. februar 2002 - 19:36 #8
>>invisibleman

100% enig.
Hold da k...... hvor er det irriterende at en flok fæhoveder ikke kan holde sig til spillets regler.
Hvor svært kan det være.
Rart at det er en af de "gamle" hajer som dig - der tager bladet fra munden. Er selv ret ny her på E, men har ofte nydt godt af mange gode "kloge" hoveders svar.
Håber at det på en eller anden måde bliver muligt at skille fårene fra bukkene.
Nu vil taler om "BølleBob" =>jadebob, så prøv lige at se på disse spm fra ham - de er godt nok heller ikke for fikse.

http://www.eksperten.dk/spm/175833
http://www.eksperten.dk/spm/175932
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. februar 2002 - 19:40 #9
sthen: Det har irriteret mig i meget lang tid .. og tit har det i de pågældende spørgsmål jeg har "beklaget" mig i, udvilket sig til en større diskution om hvorvidt man bør beklage sig i spørgsmålet, da det kan ødelægge brugerens mulighed for at få et ordentligt svar. Men så længe de ikke kan forstå hvordan man bør begå sig herinde i den forstand jeg omtaler her, så kan jeg ikke være mere ligeglad.

Og nej, jadebob er ikke den skarpeste kniv i skuffen må jeg da nok lige sige... de to spørgsmål der er da helt hen i vejret ...
Avatar billede gryn Nybegynder
24. februar 2002 - 19:43 #10
Enig
Avatar billede sthen Nybegynder
24. februar 2002 - 19:46 #11
Jeg kan godt se problematikken.
På den ene side / på den anden side.
Derfor synes jeg også at det er godt at du tager dette op som et selvstændigt emne, så er vi sikre på ikke at "ødelægge" noget for nogen.

Men jeg tror ikke vi to kan blive mere enige.
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2002 - 19:54 #12
Jeg er ganske enig i at der vitterligt eksisterer et problem, men at brugere kan slettes for ikke at oprette spørgsmål med en passende overskrift og i den rette kategori er måske lidt i overkanten.
... og dog, hvis det er sket et utal af gange er det måske den eneste vej ud. Jeg tror dog ikke det er en holdbar løsning blot at slette en bruger idet man kan oprette en ny... i stedet tror jeg at co-admin'erne bør skrive en mail til vedkommende eller evt. i et af vedkommendes nyoprettede spørgsmål og forklarer problematikken (bare en standard røvfuld).
Det tror jeg er mere effektivt.

De som opretter disse spørgsmål med et tittel der er svær at få til at dække over selve spørgsmålet er nok blandt de brugere som sjældent hjælper andre.

Det er jeg også ved at være en kende trÆls over - for at sige det på godt jydsk. Jeg synes ikke det er fair at nogle brugere kun udnytter eksperten ved kun at spørge. Jeg ville hellere hjælpe en bruger som hjælper andre end én som aldrig hjælper andre. Hvis en der hjælper får hjælp bliver der fremskridt og vi kan hjælpe hinanden.
- en løsning kunne være to tal ud for spørgeren der har oprettet et spørgsmål - det ene tal skal være antal oprettede, det andet antal besvarede.
Nogle vil naturligvis spørge mere end de svarer, men der er ingen undskyldning for ikke at svare - alle kan give deres mening til kende om en webside (site vurdering)...
Avatar billede sthen Nybegynder
24. februar 2002 - 20:00 #13
>>repsac

Velkommen til dig også.
Naturligvis - havde jeg nær sagt - kan du heller ikke svare anderledes.

Igen en af "de go'e gamle" der VED hvad E3 skal bruges til.
Jeg tror desværre are, at uanset HVAD man gør ved disse fæhoveder, virker det ikke.

Man kan jo heller ikke slå en "hjernedød" mand ihjel - vel.
Avatar billede startfirma Nybegynder
24. februar 2002 - 20:16 #14
Problemet...

Spørgsmål som de her bliver altid læst af brugere der går op i eksperten. De brugere der ikke gør det.. læser heller ikke dette...

Forslag:

1) Der står med en stor fed barneskrift når man opretter et spørgsmål at overskrivende skal være beskrivende for spørgsmålet.

2) Lad være med at svar på spørgsmålet med argumentet om at overskriften var intetsigende.

skal jeg være pessimist? Ok da.. jeg tror aldrig problemet bliver løst :) Men hvis det gjorde..  dejligt..
Avatar billede startfirma Nybegynder
24. februar 2002 - 20:18 #15
overskrivende  =  overskriften
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. februar 2002 - 20:30 #16
startfirma: "Spørgsmål som de her bliver altid læst af brugere der går op i eksperten. De brugere der ikke gør det.. læser heller ikke dette..."

Om folk læser spørgsmålet er jeg *lidt* ligeglad med (men er glad for dem der melder ud om deres mening :-)), det der er meningen med foreslaget/spørgsmålet er, at give Jacob og Andreas admins et foreslag, som jeg håber de vil tage til sig og føre ud i livet.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. februar 2002 - 20:35 #17
repsac: Sure de kan oprette sig igen, men så har de lært hvad der sker hvis ikke de lærer at forstå budskabet med de to små linier på Opret spørgsmål siden. Lidt det samme som når man smider en man i fængsel og løslader ham igen (sletter - genopretter).

Men noget med 3 advarsler og så er det ud ...

Vedr. folk der kun spørger (og tit forklarer deres problem meget dårligt as well) så tror jeg ikke der er ret meget at gøre ved dem desværre.
Avatar billede startfirma Nybegynder
24. februar 2002 - 20:36 #18
Invibleman> Det er jeg enig i.. men når man ser et problem så er det rart for admin at man vedhæfter en evt. løsning :) Det gør det tit nemmere for dem.

Hvis alle nu læste dette spørgsmål kunne vi sikkert nå langt, og det er det jeg pointerede... brugerne skal gøres opmærksom på problemet :)
Avatar billede tgm Nybegynder
24. februar 2002 - 20:38 #19
Avatar billede startfirma Nybegynder
24. februar 2002 - 20:42 #20
tgm> Hvad er der i vejen med bryster ???        ;o)
Avatar billede tgm Nybegynder
24. februar 2002 - 20:43 #21
ingenting mener bare ikke det har noget at gøre med IT:-)
Avatar billede itfree1 Nybegynder
24. februar 2002 - 20:48 #22
Der er altså ikke alle der lige ved hvad problemet er, derfor kan det bedste spørgsmål jo godt være Hjælp ikke.

Det som invisibleman lægger op til at alle skal være små politimænd og så nogel enkelte over politi mænd hvad vil det ikke kunne bringe med sig.

Dårlig ide hvis i ikke syntes om måden der bliver spurgt på står det jer jo frit for at lave de være syntes at nogle efter hånden er lidt for hurtige sorry ikke for at fornærme nogle men helt ærligt

efter det nye er kommert så er det åbenbart også kun dem med penge der kan få hjælpe da man nu højest må afsætte 200 points hvor er vi snart hende ?????
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2002 - 21:24 #23
=>itfree1: "hvor er vi snart hende" - jeg tror jeg kan besvare dit spørgsmål.

I starten da eksperten startede bestod brugergruppen af en flok kompetente brugere som alle kunne hjælpe hinanden. Der var naturligvis også folk som ikke vidste så meget, men der var nok få af dem idet eksperten ikke var så kendt. På det tidspunkt var det ikke nødvendigt med regler da de par hundrede stykker godt kunne se at hvis de snød el. så blev de frosset ude.
Eksperten er sidenhen blevet et kæmpe site, nok mest pga. det nærmest geniale koncept, men det har sin pris. Når der er mange brugere er chancen for at blive frosset ude af alle sammen betydeligt mindre end når der er få brugere. Det er også mere uoverskueligt at opdage snyderi med brugere når der er mange osv. Efterhånden som kreativiteten inden for snyderi og udnyttelse af eksperten har eksperten fulgt med ved at lave regler. Disse spilleregler mener jeg burde være fuldstændig overflødige idet ordentlig opførsel og en smule omtanke vil kunne gøre det hele! Alligevel har man været nødsaget til at lave regler så man kan påpege at noget ikke er tilladt.
Efter som eksperten er blevet mere kendt er brugerskaren også blevet mere spredt og øjensynligt også yngre. Det har resulteret i at kvaliteten er dalet mht. til flere ting som jeg ikke ønsker at trætte med her.
Desuden har nogle af brugerne ikke den fornødne respekt over for medmennesker som jeg mener bør være et absolut krav for at blive oprettet. Det er utroligt svært at skulle vurdere hver enkelt og man har derfor i stedet lavet nogle regler som skal overholdes. Det har man øjensynligt lavet af flere årsager; dels at det er vanskeligt og tidskrævende at skulle vurdere hver enkelt oprettende bruger, men man har givet vis været interesseret i at brugerskaren blev så stor som mulig for at der vil blive svaret på så mange spørgsmål som muligt - hvilket jo er forståeligt.
Det kedelige er så at nogle ikke har været i stand til at administrere sine point og derfor har givet for mange point idet man efterspørger et stykke arbejde. For modstykke til dette, som har resulteret i mange brugeres frustration - min egen inklusive, har man lavet sharksforum. Det er for så vidt en ganske godt idé! Jeg mener bare at det er et problem at brugere af eksperten ikke selv er i stand til at se at selv om man "betaler" 500 point for en opgave så betyder det ikke at man har købt en vare. Det skal så siges at nogle muligvis mangler udfordringer og derfor har lyst til at løse et reelt problem som de dermed får mange point for, men jeg mener nu stadigvæk at der tidligere blev udloddet alt for mange point.

Det var lige en ordentlig smøre om hvordan jeg forestiller mig svaret er. Jeg ved ikke om det er sandt, men det virker for mig ganske sandsynligt at der er sket noget i den retning.

Håber det har hjulpet dig lidt med at forstå problematikken.
Avatar billede itfree1 Nybegynder
24. februar 2002 - 21:35 #24
Jeg kan godt forstå dig et langt stykke hen af vejen.

Men lige frem bestemme hvordan folk må stille der spørgsmål er at gå meget forlangt man må altså ikke skrive hjælp selv om man ikke har den fjerneste ide om hvad der er galt Meget tyndt.

og  repsac  du skal netop tænke på at det system som i er ved at gøre op med er det som har gjort eksperten den den er hvis man skiller sig af med den uvidende part falder konceptet som du ondre har nyt godt af

og netop det at hvis alle hade et meget højre nivau ville i jo ikke kunne tjene point som bevis for jeres kunnen hvis du for står
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2002 - 21:39 #25
Jeg er desværre ikke i stand til at forstå afsnit to, men jeg forstår godt pointen i resten.

Jeg ønsker ikke at skille mig af med de knap så vidende brugere. Jeg ønsker at skille mig af med dem som ikke er i stand til at opfylde nogle helt basale "krav" - hvis man kan sige det således...
Avatar billede fangel Nybegynder
24. februar 2002 - 21:45 #26
et forslag, hvad med at der kom et sæt håndjern eller lignene på bruger siden, så kunne andre bruger se at han før er blevet anmeldt, det kan man ikke slette hved at lave nye brugere, for så skal pointene fra den ene bruger til den anden, og det ville blive opdaget (med mindre man gør det om natten eller lignene)

ellers er jeg 100% enig i hvad der er blevet sagt

Dea_PG
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2002 - 21:47 #27
=>dea_pg: hvordan vil du helt konkret kode det så disse håndjern skulle følge en bestemt person? - man kan da bare oprette en ny bruger uden at overføre point. Hvis man har en 10-20 brugere kørende kan man jo bare stille spørgsmål skiftevis og så lade brugerne optjene 5 point pr. dag...
- det vil jo altid være muligt med mindre oprettelsen af brugere skærpes væsentligt.
Avatar billede skwat Praktikant
24. februar 2002 - 21:55 #28
man kunnet starte med lidt selvtægt, råb HØJT når der er nogen der opføre sig som spassere, fortæl folk meget tydligt at man har jubii til chat.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. februar 2002 - 22:10 #29
Med de udtalelser du kommer med, itfree1, kan jeg slet ikke tage dig seriøs. Enhver seriøs bruger her på stedet vil være 100% enig i mit foreslag om at der bør gøres "noget" ved brugere som ikke fatter at bruge en beskrivende overskrift og vælge den korrekte kategori...

At man kun kan udlove max. 200 point nu takker og bukker jeg for. Det sætter en stopper for alle de "hoveder" der tror at Eksperten er et sted hvor man kan få lavet gratis store systemer, hvilket det *ikke* er. Desuden har det stoppet point inflationen hvor man tit så alt for mange point udlovet for "ingenting". Men nok om det, det er ikke det det handler om.

Om vi skal rende og "lege" små politimænd ? Egentligt må jeg vel svare ja til det. Eksperten er lidt at forestille sig som en lille by med ca. 20.000 indbyggere. Det er utopi at forestille sig at alle gør som der "bliver sagt" og følger "loven" (reglerne) samt de anvisninger man får (f.eks. om kategori og overskrift). Når reglerne/anvisningerne brydes/ikke følges, så må der givetvis være nogle der må tage sig af det, og siden admins ikke har tid så er der ikke andre tilbage end os seriøse brugere der er glade for Eksperten og som gerne ser at de idioter der ikke kan opføre sig som man skal, enten forlader stedet eller lærer, at SÅDAN gør man og SÅDAN gør man ikke.

Poltimænd eller ej, jeg er træt af intetsigende overskrifter og Fri Debat som losseplads.

repsac: Du ved sku hvordan det skal siges, og jeg er helt enig med hvert et ord du har skrevet! Flot!
Avatar billede itfree1 Nybegynder
24. februar 2002 - 22:30 #30
invisibleman  Seriøs og seriøs jeg er da stoppet med at tage dig seriøst for længe siden jeg ar da fulgt med her på sitet et stykke tid du af alle Tdaugaard har tjent points her på sitet og mange points men da du i et øjebliks forviring slette din bruge og blev hellig ja hvad kan man sige tild det.

Og du af alle skal da slet ikke være politi mand her på sitet.

repsac Det jeg mener at at hvis alle hvade dit nivau hvem hville så stille spørgsmål ingen og der med ingen brug for points

Og om spørgsmålet bliver stille ved at skrive hjælp eller hvad de nu mener dækker over lige netup det spørgsmål de vil stille er vel lige gyldigt

Hvis invisibleman så ikke mener at det er godt nok, jamen så er det jo ingen det har bedt netup ham om at besvare spørgsmålet vel.

Der er jo som sagt 20.000 andre brugere og det kunne jo være rat at ikke kun folk som jer fik en chance for at svare det kunne måske give ligt mere konkurrence.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. februar 2002 - 22:37 #31
itfree1: Blev hellig ? Jeg har aldrig været og bliver aldrig hellig. Mit brugernavn skift havde seriøse årsager, og i tilfælde af at du ikke har læst spørgsmålet hvori jeg forklarer det så synes jeg du skal lade være med at udtale dig om det. Øjebliks forvirring ? Der var ingen forvirring nogle steder for mig da jeg skiftede brugernavn.

Jeg ved ikke hvad du har i mod mig, men jeg ved selv at jeg er respekteret af en del af brugerene her på sitet - heldigvis de mere seriøse og det er hvad tæller for mig.

Om *du* mener om jeg skal være politimand eller ej, ja se det er jeg temmeligt ligeglad med. Så længe folk ikke forstår de retningslinier Eksperten's admins har fastsat, så må jeg, som seriøs bruger af stedet, "beklage" mig til de brugerer når nu admins ikke selv har tid.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
24. februar 2002 - 22:41 #32
"Og om spørgsmålet bliver stille ved at skrive hjælp eller hvad de nu mener dækker over lige netup det spørgsmål de vil stille er vel lige gyldigt "

Nej, det er sku ikke lige gyldigt.

"Hjæælp! Hvad er fejlen !?!?" kontra "Problem med PHP og MySQL, den vil ikke connecte"

Hvad synes du selv er bedst ? Der er desuden meget større chance for, at folk gider kigge på spørgsmålet hvis de ved hvad det handler om.
Avatar billede itfree1 Nybegynder
24. februar 2002 - 22:45 #33
ja og det gør du ved at Lave et spørgsmål, der er lige så dårligt som dem du brokker dig over ikke.

Jeg har skam ikke noget som helst imod dig invisibleman. Jeg er bare lige  så ked af folk som dig, der  skal rakke ned på folk som ikke kan helt det samme som dig.

for hvis man ser på det så er det faktisk kun brugere som dig der laver spørgsmål som dette eller andre folk på samme nivau

Og så er det på tide at brugere på et mindre nivau tager kampen op mod jer. og det kan jo lige så godt være mig.
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2002 - 22:48 #34
Jeg sympatiserer fuldt og holdet med invisibleman, men må dog takke ydmygt for itfree1's kompliment, selvom jeg nu også kan blive klogere - meget klogere!

Jeg mener (som invisibleman og mange andre) at man bør følge de af ekspertens admins anviste spilleregler. Det værer sig at skrive en titel på et spm. kort og præcist, at give et reelt antal point etc. etc.

Nok er der 20.000 brugere, men jeg tror langt fra at alle brugere er aktive. Nogle står øjensynligt bare og tjener point som kan bruges når en anden konto løber tør... :-/
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2002 - 22:56 #35
=>itfree1: prøv nu at se realiteterne i øjnene og vær lidt sofronyserende. Det ville være meget rart hvis titlen på et spørgsmål giver en idé om hvad selve spørgsmålet handler om. Så er man fri for at klikke forgæves hvis man ved det er noget man ikke kan og så kan man også være mere målrettet idet man så har en idé om at man tror man kan løse det pågældende problem.
- det ville nu være rart - for alle, ikke kun de "gamle" brugere...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. februar 2002 - 23:08 #36
Uuuuuhhh... hvorfor ser jeg først dette spørgsmål nu? - det er jo lige vand på min mølle! :)))

Invisibleman, jeg er ganske enig med dig... men det er der jo ikke noget nyt i. Jeg har med tiden kommenteret samme problemstilling et utal af gange. Normalt er den eneste reaktion man får, at blive kaldt "magtsyge wanna-be politibetjente"...

Dette vil ikke blive bedre den dag der kommer co-admins på banen. Når den tid kommer, vil jeg kraftigt opfordre til at de får snakket sammen, så de fortolker de forskellige problemstillinger ENS... det går ikke at ting man bliver slettet for i nogle kategorier, bliver ignoreret i andre. Det bliver faktisk slet ikke nemt..

repsac, du skal også lige have en tak for dine indlæg. Herligt at se så mange gamle med samme holdninger som jeg selv.

Jeg ville bare ønske alle vore ord kunne føre til handling. Der er tit for meget snak, uden der sker en høstblomst :)

NanoQ
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2002 - 23:13 #37
=>nanoq: så sandt så sandt...
Avatar billede Noone Nybegynder
25. februar 2002 - 00:51 #38
Med hensyn til point... Hvorfor gives der ikke bare et point for accepteret svar, og nul for afvist? Så slipper man af med problemer om sværhedsgrad... Eller man laver 3 sværhedsgrader: Let, Middel Svær og Svær. Og så vises der i regnskabet en liste over antal oprettede spørgsmål i hver sværhedsgrad, og altal besvarede spørgsmål i hver sværhedsgrad... Så er problemet med folk der forsøger at "købe" færdige løsninger med 200 point udrydet, problemet med 200 point for et nemt spørgsmål er ligeledes væk.

Og ja folk skal lære at lave ordentlige titler til deres spørgsmål. Når man sidder og glor de 100-300 mails (Jaja, man styrer selv antallet af kategoriere) fra eksperten igennem og ser et "Hjælp, fejlfind mig" eller "Hvorfor er der ingen der vil hjælpe" så får den bare et lille tryk på delete, (Nogle tips til opsætning af filtre i pine.. Ups, forkert kategori). Men problemet er ret omfattende, omkring halvdelen af de mails jeg har fået fra eksperten idag, har indholdt "Point til xxx", "Hjælp mig", "Hvad er der galt her?", "Et lille spørgsmål" og så vidre.. Hvis folk forlader eksperten af den grund kan jeg sgu godt forstå dem. Det er pisse hamrende irreterende, at man ikke kan finde ud af, hvad et spørgsmål hanler om, uden at åbne det. Alternativt, kunne man sende de første 4-5 linier af hvert spørgsmål med, og vise et par linier i oversigterne på websitet også.

Hmm.. Og som sedvanligt holder ADMIN sig LANGT væk fra den her slags diskutioner....
Avatar billede beldring Nybegynder
25. februar 2002 - 00:54 #39
Jeg vil altså heller ikke ligefrem kalde din overskrift for kort! :o)
Avatar billede sthen Nybegynder
25. februar 2002 - 01:07 #40
beldring >>

nej, måske er den ikke kort - men SIGENDE, og det er jo i bund og grund det, hele dette skriv handler om.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
25. februar 2002 - 07:25 #41
nanoq: Det er dejligt at se at der er stor opbakning fra jer "gamle" men også nogle af de mindre "kendte" (nyere) brugere herinde. Men jeg havde nu heller ikke regnet med andet :o)

"Selvtægt" om man kan kalde det, vedr. forkert kategori, eller intet sigende overskrift resulterer i tit i at man får en spand lort i hovedet om at det skal man ikke blande sig i. Og det er den form for "opførsel" og højst sandsynligt også ignorance der er med til at trække niveauet ned her og værdien af det "at være på Eksperten".

Det er syndt, og jeg håber admins vil gøre noget ved det når de får tid.

chanoa: Det med at medsende et par linier at spørgsmålet har jeg selv tænkt på .. men af en eller anden grund slog jeg tanken ud af hovedet .. nu kan jeg selvfølgeligt ikke huske hvorfor :/

Admin holder nok en velfortjent weekend - eller også arbejder de på livet løs på alt det vi har beklaget os over ;)

beldring: Nej kort ? Overhovedet ikke ... men hvis den bliver ret meget kortere er vi tilbage i "intetsigende overskrift" problemet igen..
Avatar billede itfree1 Nybegynder
25. februar 2002 - 10:05 #42
I skal tænke jer noget bedre om det mem den points inflation har da lige været vand på møllen hos de admins der styre siden her. hade man ikke indført et 200 points max og der med stoppet folk i at få færdige læsninger ja så var der jo ikke belvet plads til Sharksforum.

Jeg tror aadmins her på siden kun lige er begyndt at få problemer idet at når alle jere magt syge menesker kommer til vil de først få noget at lave, havd man der i mod holdt den trammme linie fra starten hade alle disse indlæg været undværret

og det for mig til at tænk på der ca. 20.000 brugere på sitet og der rekalmere man med men go ved hvor mange der rent faktisk er aktive her på eksperten er det 2000 5000 7000 ja hvem ved hvis man skulle gøre noget her inden så var det at slette alle brugere der ikke havde været aktive i mere end  6 måneder så ville man få en bedre over blik over hvor stor dette sted virkelig er
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2002 - 17:41 #43
=>itfree1: det er sant at hvis der ikke var indført et max. på 200 point så havde sharksforum nok ikke lige så store chancer, men sharksforum startede nu inden E3 kom på banen (og dermed max. 200 point).
Grunden til at mange af os bruger ønsker dette max. er at vi ikke gidder se på alle de "Lav lige et script til mig der kan det og det". Vi gidder ikke arbejde gratis... på ekspertens forside står der at man kan få hjælp til IT spørgsmål - ikke at man kan få lavet gratis IT arbejde.

Vi er skam ikke spor magtsyge. Vi kommer med forslag vi mener er gode for ekspertens fremtid og argumenterer for det. Det bygger et frit samfund på, men hvis dette ikke er tilladt må jeg forlade eksperten :-/

Ganske god idé! - jeg tror nu bare admins er interesserede i at så mange så muligt er oprettede idet det nok er nemmere at sælge reklamer så...
Avatar billede Noone Nybegynder
25. februar 2002 - 19:57 #44
Tja, når pengene går in, går fornuften ud :-/
Avatar billede startfirma Nybegynder
25. februar 2002 - 20:48 #45
Vi er vist alle enige om at der er ting der kunne gøres bedre. I sidste ende handler det vel om at admin er oppe på dupperne hvilket er en næsten uoverskuelig opgave...

Men inden vi alle herinde sider og bliver rygklappere og skåler for gamle dage på eksperten...  "den gang jeg startede på eksperten etc..." så er der vel andre problemer herinde som mindst er lige så kritisable og som vi hver i sær selv kan gøre noget ved...

Nu har repsac fx. skrevet spalte op og spalte ned, og stadig væk er hans eget website totalt ripoff...

Repsac> Var det ikke et bedre sted at starte... dem du kritisere kommer trods alt kun med dårlige overskrifter?? Invisible har formodentlig rent bagland og kan derfor skrappe retmæssigt op.. men hvis man ikke har det såå...

http://www.eksperten.dk/spm/176258

Repsac>

Afvist svar fra repsac

"Den er fint designet, men designet virker ikke i praksis.

Jeg sætter pris på overskuelighed der gør at man inden for få sekunder kan finde de fornødne informationer. Det mener jeg bliver skubbet til side til fordel for designet.

hehe... hvis jeg nu skal lave lidt selvbestaltende reklame kan jeg jo nævne min egen side som jeg aldrig seriøst har brugt tid på - www.casper.thomsen.as - Det er overskueligt og designet er heller ikke det man ser alle andre steder ;)"

Startfirma>

Kommentar fra startfirma

repsac...

Ja hvilken nyskabelse :)

www.casper.thomsen.as  vs.  www.prodic.dk  (de minder fx overhovedet ikke om hinanden ;)

Inden du overfalder mit eget site så vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg ikke har har udtalt at jeg er nyskabende ;)

Lokee>

Kommentar fra lokee

Og ved du hvad Casper Thomsen.
Udover at det er superpinligt at du har rippet en andens design, så har du ikke formået at få idéen med hans design med dig.

- Det er fandeme endnu mere pinligt.

Magenta>

Kommentar fra magenta

LOL startfirma....

www.RIPOFF.com siger jeg bare

----

Vi hørte aldrig mere fra repsac.... wonder why...

Så hvis man sidder og spiller hellig...

Jeg har selv et skellet i skabet.. en pointoverførsel, men som admin tilsyneladende har set igennem fingre med da jeg selv har anmeldt det samt flere andre har anmeldt det... Men nu sidder jeg jo heller ikke og kaster med sten !!!
Avatar billede repsac Nybegynder
25. februar 2002 - 23:46 #46
*Suk* Da jeg efterhånden tilstrækkeligt mange gange har erfaret at ens velmenethed over for ekspertens fremtid hverken har ført til noget seriøst eller virkeligt vælger jeg ikke længere at kommentere denne sag.
I den nærmeste fremtid vil jeg kold og kynisk nedskrive en liste over de spørgsmål jeg støder på med en intetsigende titel.
Derfor trækker jeg mig ud af denne debat som jeg må se i øjnene ikke har ført noget positivt med sig.

Specielt til startfirma som med sine progressive udtalelser ønsker at trumfe mig som Sorteper vil jeg godt til hans kommentar tilføje følgende:
Jeg har selv kodet min side. Ikke et eneste tag e.l. er kopieret fra prodic's side. Jeg skal naturligvis indrømme at jeg har ladet min inspirere af prodic's fænomenale design. Jeg har så taget det gode ved hans design og brugt det på en måde som jeg mener er mere hensigtsmæssig. I et gammelt spørgsmål spørger jeg brugerskaren om deres mening: http://www.eksperten.dk/spm/120889 Som det ses af prodic's kommentarer virker han ikke just nedladende.
Hvis du startfirma personligt har et problem og derfor et udestående vedr. designet på min side kan du jo eventuelt kontakte mig pr. mail og komme med god argumentation for at jeg skulle nedlægge min side så designet ikke i fremtiden kan ses. Hvis dette skulle ske vil jeg ærge mig ubegrænset idet jeg ikke mener jeg "har rippet en andens design". Hvis min side er et ripoff fra prodic.dk, hvad så med den ordinære opdeling med en venstre og højre menu, samt en midte med selve indholdet. Særdeles mange vil kunne blive beskyldt for et ripoff. Jeg forsøger at gå lidt mod strømmen og ved det er et sats idet jeg ikke er designer, men i større udstrækning programmør. Dette er tilsyneladende ikke velset idet der findes et andet design som minder om mit.
Ud over ovenstående mener jeg at du startfirma mangler at forstå den sætning som du med afmagt forsøger at benytte mod mig: "designet er heller ikke det man ser alle andre steder ;)"
Ved nærmere gennemlæsning heraf vil man erfare at der faktisk står at mit design ikke genfindes "alle andre steder". Med ordene menes ordenes rigtige betydning som vil kunne findes i en hver egnet ordbog. Ganske uvæsentligt er ej heller den lille ";)" som afslutter min bemærkning idet jeg ikke ynder at bestalte mig på andres bekostning og samtidig ej heller virke selvglad. Min kommentar var faktisk på grænsen af hvad jeg selv mente jeg kunne tillade mig, men da linket var ment som et rent eksemplar ser jeg ikke nogen problemer i det.

Ydermere ønsker jeg at tilføje at grunden til at I ikke hørte mere fra mig er ganske simpel. Jeg overfører ganske simpelt alle mails fra eksperten til en speciel mappe. Normalt kigger jeg ikke disse mails igennem da jeg er en travl person og ikke ønsker at bruge alt for meget tid på eksperten. De spørgsmål som jeg mener jeg bør vende tilbage til trækker jeg ned i linksbaren. Når jeg ikke længer mener det er nødvendigt at jeg kigger på et givet spørgsmål sletter jeg det ganske simpelt fra menu'en. Spørgsmålet som du refererer til er et af de spørgsmål jeg ikke har tilføjet til links-baren, hvorfor jeg ikke har kigget på spørgsmålet.

Grunden til at min fremgangsmåde er som ovenstående er at jeg er utrolig træt af at det er default at man ønsker at modtage en mail hver gang der sker noget nyt. Med andre ord skulle jeg hver gang jeg kommenterer eller svarer på et spørgsmål fjerne mærket i den lille checkbox ud for teksten "E-Mail". Det er jeg simpelthen for behageligt anlagt at besvære mig med. Derfor har jeg valgt den tidligere beskrevne fremgangsmåde. Hvis du har alvorlige problemer med dette bør du kontakte mig pr. mail så jeg kan blive informeret derom idet jeg agter at slette dette spørgsmål fra links-baren.

At et ganske udemærket oplæg til debat sjældent bliver udnyttet til at starte en konstruktiv, skarp, men stadig sober debat kan jeg kun beklage. Jeg må acceptere virkeligheden og ikke deltage i sådanne debatter i fremtiden da min erfaring viser at der intet konstruktivt bliver deraf.

/Casper

P.S. Jeg mener det er en aldeles skarp og ubegrundet beskyldning du kommer med idet du skriver følgende: "stadig væk er hans eget website totalt ripoff..." Jeg anser sagen for afsluttet idet jeg har mistet al tiltro til at du videre vil kunne føre en behærsket og sober debat.
Det skal lige tilføjes at jeg ikke har gennemlæst ovenstående, så muligvis forefindes der sproglige fejl, stave- samt tastefejl. Dette håber jeg læseren vil bære over med idet jeg ønsker at gå til ro)
Avatar billede beldring Nybegynder
25. februar 2002 - 23:54 #47
Nu var min kommentar fra tidligere:
"Jeg vil altså heller ikke ligefrem kalde din overskrift for kort! :o)"

altså mere ment som et pudsigt indlæg, oven i den hårde debat!

Men jeg kan da ikke sige andet, end jeg må give jer 100% ret. Tidligere idag, var der en idiot, som postede det smme spørgsmål 6 gange: "kan man slette et spørgsmål?" ...Sådan noget er også skide irriterende! Men bare lige for at få en ting klar:
JEG BAKKER 100% OP -OG ER HELT ENIG!
Avatar billede fcs Novice
26. februar 2002 - 01:21 #48
Jeg kan kun erklære mig 100% enig i at der er for mange intetsigende overskrifter. Mit håb er, at der i forbindelsen med indføringen af co-admin systemet måske bliver mulighed for at uddele advarsler til folk - enten på grund af intetsigende overskrifter eller dårlig opførsel. Gentagne advarsler kan så medføre sletning af brugeren. Ulovligheder og grove overtrædelser af hvad man kan kalde god opførsel bør naturligvis føre til umiddelbar sletning af profilen.

Der er mange her på eksperten der brokker sig over specielt "gamle" brugere, som de mener spiller politibetjente. Til dem kan jeg kun sige: Vi er mange som synes at eksperten er et fedt site og vi vil gerne have det til at køre på bedste mulig måde. Derfor brokker vi os hvis der er en bruger der ikke, i vores øjne, lever op til ekspertens "ånd". Hvorvidt vi har ret må være op til Admins at bedømme, men de har så vidt jeg ved ikke brokket sig endnu. TIl ekspertenfesten fortalte Admins hvor glade de var for feedback fra brugerne og det mener jeg er meget vigtigt at holde fast i. Ifølge Admins er det brugerne og den konstruktive dialog mellem brugere og Admins der former dette site og dets fremtid. Jeg ved godt hvad jeg ønsker mht. omgangstone, "netikette" og seriøsitet på dette site og det er derfor jeg "råber op" hvis jeg møder en b ruger der i mine øjne ikke lever op til ekspertens "ånd".

Det essentielle spørgsmål i alt dette er altså i mine øjne: Hvilken retning ønsker eksperten skal tage i fremtiden og hvordan "opdrager" man så brugerne til at følge den retning til fælles bedste??? Jeg ved godt hvordan mine ønsker for ekspertens fremtid ser ud og det er blot dette jeg gør opmærksom på når jeg "brokker" mig.

Ha' en fortsat god aften ;-)
Avatar billede startfirma Nybegynder
26. februar 2002 - 07:25 #49
fcs>

Jeg er da enig.. konstruktiv feedback til admins er vejen frem hvis admins formår at udnytte feedback'en hvilket de sikkert gør :)

repsac>

Ta' det ikke så ilde op. Jeg ønsker ikke en triumf.. hvad skulle jeg bruge den til. Pointen er implicit i mit indlæg, og præcis hvad jeg selv har gjort forkert i dette spørgsmål hvilket ikke gør mig et hak bedre end dig: Man bør tage fat i problemet der hvor og hos hvem det opstår. Faktisk betyder problemstillingen vedr. dit design heller ikke noget for mig, og jeg ved at prodic ikke gider gøre noget ved det, så ta' det roligt.

Jeg synes bare af og til vores debatter i 'Om eksperten' er lidt dobbeltmoralske. På den ene side ønsker vi eksperten gør dit og dat, samtidig forsvare vi dem over for andre at det har de ikke tid til. Kernen i dette spørgsmål kunne vi selv løse..  når der bliver oprettet en fx intetsigende overskrift, så kunne vi skrive til personen der har lavet fejlen. Præcis som du sikkert havde ønsket jeg gjorde vedr. dit design :)

Nu mener du godt nok at jeg ikke kan føre en behersket debat, men min stresstærskel lige nu minder om Indurains hvilepuls :)

Et andet problem som gør sig gældende for flere af os.. vores evne til at beksrive en problemstilling kort og præcis er særdeles mangelfuld, og det gør det ALT for tidskrævende for admin at sætte sig ind i problemerne....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. februar 2002 - 07:28 #50
Helt enig.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. februar 2002 - 07:43 #51
....Mon ikke alt det her løser sig, når der kommer Co-Admins?!!!
Det tror jeg!
...Men hvis ikke, ja så går E.dk altså stille og roligt nedenom og hjem! Jeg er fanme også træt af folk, der ikke kan opføre sig ordentligt etc!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. februar 2002 - 09:10 #52
co-admins løser nogle problemer, men skaber en masse nye.

Jeg frygter lidt for alle de diskussioner der vil dukke op, når en co-admin har valgt at foretage en brugersletning, eller for den sags skyld bare løfter en pegefinger. Hvordan klager man over fejlvurderinger fra co-admins side? - Uden at det bliver taget ilde op fra de øvrige co-admins?

Hvordan sikrer vi at co-admins handler ens i de forskellige kategorier? - det duer feks. ikke at en bruger bliver slettet for en ferseelse i én kategori som blot ville blive ignoreret i en anden.

Skal co-admin systemet fungere, skal der særdeles utvetydige retningslinier til.

Det skal lige siges at jeg bifalder co-admin systemet 100%. Jeg er blot lidt bekymret over hvordan det skal fungere i praksis. :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. februar 2002 - 12:45 #53
Nanoq >> Jeg er helt enig! Der skal være klare regler over hele linien! Der er ikke andet at gøre, end vente på det træder i kraft, og så se om de kan organisere det ordentligt!
Og jeg vil da gerne indrømme, at jeg gad IKKE være co-admin! Netop pga. forskellige måder at tolke nogle ting på! Men det må de jo sidde sig ned og finde ud af sammen!
Avatar billede repsac Nybegynder
26. februar 2002 - 14:57 #54
Jeg tillader mig, uden at have gennemlæst de indlæg som er tilføjet efter jeg postede min ovenstående kommentar, at trække mit tilbud om at nedskrive en liste over de spørgsmål jeg støder på med en intetsigende overskrift. Dette gør jeg mest af alt fordi jeg simpelt hen ikke gider. Håber dette kan accepteres.
Dette er så min absolut sidste kommentar her.
Avatar billede cdc Novice
26. februar 2002 - 15:05 #55
Hej "oldies"

Kan godt se her inde at de gamle rotter sig sammen og mindes gamle dage.......mmmmmmmm.... det var en gang !!!
Jeg er selv rimelig ny her inde, og var også lige ved at smutte med det samme, da man ikke kendte til de skrevne og uskrevne regler.
Nogle gange tror jeg at de gamle bruger skal tage det lidt med ro, inden man hidser sig op og skræmmer livet af folk. Jeg giver jer ret i det meste i skriver her i jeres lille slyngelstue, men tænk jer om en ex. gang inden i ryger i flesket på en newbie......

/cdc
Avatar billede invisibleman Nybegynder
27. februar 2002 - 20:12 #56
Det er lidt irriterende at admin ikke kommenterer den slags spørgsmål her, men sårn er det jo. Jeg lukker nu.

Tak for alle jeres kommentarer og jeres opbakning omkring foreslaget.
Avatar billede cocio Nybegynder
18. marts 2002 - 11:43 #57
Invisibleman... Du er da nok den største idiot der kan gå på 2 ben...
Udfra titlen "Fri debat" Skulle man da tro at det var frit hvad man ville oprette af spørgsmål derinde... Dont you think ??
Avatar billede gryn Nybegynder
18. marts 2002 - 15:47 #58
cocio -> Du burde tale pænere til folk!!!

shit...
Avatar billede cocio Nybegynder
21. marts 2002 - 18:02 #59
Gryn ----> Sorry den var ikke til dig.. Nok en stavefejl :) Var til Invisibleman!
Avatar billede beldring Nybegynder
21. marts 2002 - 18:46 #60
Jeg bakker 100% op om det, som "CDC" siger !    :)