Avatar billede charley78 Novice
19. februar 2002 - 14:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Efterlysning: undervandsmiljø!

I et multimedie-forløb på min uddanneslesinstitution savner jeg et undervandsmiljø til project jeg er ved at færddiggøre. Jeg har et par objekter der skal svømme rundt, men mangler at vide hvordan man opnår tågeeffekt i vandet og - ikke mindst - hvordan man fremstiller en effekt, der får det til at se ud som at solen spiller på havbunden gennem bølgerne.
Jeg vil være dybt taknemmlig for en max-fil sendt til schwester@ofir.dk.

Mvh Charley78
Avatar billede charley78 Novice
19. februar 2002 - 14:47 #1
- skriv venligst også svaret til schwester@ofir.dk, da jeg ellers kun modtager eksperten.dk-mail på min hjemmeadresse... og jeger ikke hjemme nu, tak!
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. februar 2002 - 16:59 #2
Jeg går ud fra at det 3D Studio Max vi snakker om ("3D Max Folk", her på eksperten, har det nemlig med at tage det for givet at det er 3D Studio Max det hele drejer sig om *S*)...

her er der i hvert fald en tutorial der præcist kan opfylde dit ønske...
http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/underwater/underwater.asp

Tåge i 3D Studio Max.

Gå op under Rendering>Environment her kan du tilføje 2 former for tåge. Nemlig "Fog" og "Volume Fog" (Jeg ville nok vælge den sidst nævnte). Add en af dem til listen og du får derefter mulighed for at ændre parametre...

God fornøjelse

ZeroHero
Avatar billede charley78 Novice
19. februar 2002 - 21:39 #3
- det lyder rigtig godt, jeg glæder mig til at prøve tutorial'en...men det bliver ikke i dag...nok for nu ;O)

Tak skal du have!

Venlige hilsner

Charley78