Avatar billede xhandel26 Nybegynder
31. januar 2002 - 15:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

netværksovervågning?

hvordan kan jeg overvåge, hvilke brugere der er inde på min computer?..jeg har xp-proffesionel. Det er selvfølgelig netværksovervågning. Hvis der er et progtram man kan downloade, hvilket et skal det så være?. Programmet skal kunne give en alarm når nogen forsøger at komme ind!.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. januar 2002 - 15:37 #1
blackice defender
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. januar 2002 - 15:39 #2
bruger det selv.
det er en slags firewall, der udover at blokere for uønsket trafik også finder ud af hvem det var der prøvede at komme ind.
Avatar billede xhandel26 Nybegynder
31. januar 2002 - 15:39 #3
ok..hvor downloader du det fra?
Avatar billede vesperillo Nybegynder
31. januar 2002 - 15:42 #4
Sygate Personal Firewall er også en god mulighed. Bruger det selv på et store netværk. Det kan også spore tilbage, så man kan se hvem der portscanner/pinger/hacker osv. Nemt at sætte op og bruge.
Det er gratis for private :)
Kan hentes her : http://www.webattack.com/Freeware/security/fwfirewall.shtml
Avatar billede xhandel26 Nybegynder
31. januar 2002 - 15:46 #5
vesperillo>>

jeg har sygate..men der kan du jo ikke se hvilken bruger der er på eller logget ind?. Hvis man kan...kan man så ikke se computernavnet istedet for en ip-adresse..
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
31. januar 2002 - 15:47 #6
her: http://www.networkice.com/downloads/index.html
(men det er vist nok et program der skal betales for)
Avatar billede vesperillo Nybegynder
31. januar 2002 - 16:57 #7
med Sygate kan man backtrace hvem der har forsøgt adgang via et IP nummer. Der vises ikke navne direkte - kun via trace. En alarm med lyd giver det ganske vist ikke, men det viser om nogen har forsøgt at bryde ind eller udviser mistænkelig interesse for din computer.
Hvis du skal have et decideret traceprogram kan Neotrace Express anbefales. Kan hentes fra webattack.com eller her :
http://www.neoworx.com/download/NTX325.exe. Også gratis.
Avatar billede plexx Nybegynder
31. januar 2002 - 22:54 #8
Gå ind i kontrorpanel
vælg adminestration
vælg computeradminestration
vælg delte mapper
vælg sesioner/åbne filer

>Plexx
Avatar billede plexx Nybegynder
31. januar 2002 - 22:55 #9
ellers skal du bruge programmet: NetWatcher