Avatar billede drnielsen Nybegynder
31. januar 2002 - 11:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word 2002 brevfletning med MS-query

Efter at have opdateret mit word97 til word2002 kan jeg ikke brevflette med ms-query/navision, får bare en fejlmeddeling om at word har lavet en fejl og programmet lukker. Til oplysning vi kører navision 3,65(altså dos).
Avatar billede rvm Nybegynder
31. januar 2002 - 18:07 #1
Jeg ved ikke hvordan I brevfletter med navision - altså om det sker i en makro - men den typiske fejl ved opgradering af Word fra 97 til 2000 og 2002 er netop brevfletning.

Fejlen opstår fordi Word 97 har dansk kodesprog (inklusiv brevfletning) og de nyere versioner har engelsk sprog bag facaden(de er ændret netop for at udngå opgraderingsfejl men...).

F.eks. i brevfletningsfelterne står der i Word 97 {brevflet \* fletformat} (tryk Alt + F9), hvor der i Word 2000 og 2002 står {mergefield \* mergeformat}. Denne uoverenstemmelse forårsager en fejl og man kan ikke flette.

Hvis ovenstående er årsagen kan du bare skrive den nye tekst i brevfletningsfelterne - så vil det virke.

Hvis er også er brugt en makro skal ovenstående ændres + koden til brevflet skal også rettes til, så der ikke står danske udtryk.

Mvh

Richardt
Avatar billede drnielsen Nybegynder
31. januar 2002 - 18:31 #2
Undskyld, at jeg ikke beskrev det tydeligt nok, vi bruger odbc.
Avatar billede drnielsen Nybegynder
31. januar 2002 - 18:38 #3
Vi går ind via msquery og finder de felter i vores debitor-kartotek, som vi skal flette med, markere dem og returnere dem så til word, men i den proces går det så galt nu.
Avatar billede rvm Nybegynder
31. januar 2002 - 22:54 #4
Den kan være jeg så ikke kan hjælpe dig... har ingen andre forslag :-(
Avatar billede drnielsen Nybegynder
01. februar 2002 - 09:36 #5
Jeg kan få oplysningerne frem i Ms Query, men kan ikke returnere dem til Word, HJÆLP!!!
Avatar billede drnielsen Nybegynder
14. februar 2002 - 08:31 #6
Fandt ud af, at hvis jeg nøjes med at installere word2002 uden at slette den gamle word97, så virker det.