Avatar billede cvp Nybegynder
24. januar 2002 - 14:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

SMS server

Hej.

Min plan er at lave min egen SMS server.
Det skal virke på den måde at jeg installere et program på min server. Iden er at den skal kunne bruges af andre folk på internettet (lidt som coolsms.dk) - jeg skal altså bruge et program der virker som en webserver og kan sende sms. Jeg havde engang et program der brugte et analog modem til at ringe op til eks teleDK's sms gateway. Det program virkede fint lokalt på min egen computer (kan desværre ikke huske hvad det hed) - problemet er bare at jeg som sagt skal kunne sætte programmet op til at folk udefra også kan bruge det.

Håber jeg har beskrevet mit problem forståeligt!?

Håber en eller anden kan hjælpe mig.

Mvh Christian.
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 14:31 #1
Du vil have en færdig program som du kan installere på serveren?  Må det være på engelsk?
Avatar billede cvp Nybegynder
24. januar 2002 - 14:32 #2
Ja helst et færdigt program jeg kan installere på min server - det må gerne være engelst.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
24. januar 2002 - 14:48 #3
Så skal du nok overveje at snakke med de forskellige teleselskaber og høre om deres produktrække at SMS gateways.

/Oscar
Avatar billede cvp Nybegynder
24. januar 2002 - 15:07 #4
Men findes der slet ikke et program der kan gøre som jeg beskriver.
Jeg har jo absolut ingen planer om at sende et eller andet volsomt antal SMS beskeder - jeg skal jo bruge det til at kunne sende SMS fra internettet. (for at slippe for besked.dk's reklame).
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 15:28 #5
Jeg vil foreslå oxygen SMS gateway:
http://www.windowspc.com/start.pl?page=/net_mail/Oxygen_SMS_Gateway.htm

Vend endelig tilbage med dine erfaringer!!
Avatar billede cvp Nybegynder
24. januar 2002 - 15:43 #6
professoren >> Jeg vil lige forsøge - Men jeg er lidt usikker på om jeg kan bruge et analog modem til at sende sms, eller om jeg skal bruge en mobil, for så virker det jo ik efterhensigten.

Men jeg ser lige på det..

...og så er det sådan set rimelig dyrt.. :o(
Avatar billede souledout Nybegynder
24. januar 2002 - 15:45 #7
Det lader til at du kender coolsms.dk i forvejen - hvorfor bruger du så ikke det? Der er jo hverken reklamer eller noget, og du kan skrive alle 160 tegn...
Avatar billede cvp Nybegynder
24. januar 2002 - 15:51 #8
professoren >> Desværre - jeg skal sende sms med det program ved hjælp af en mobil telefon, og så skal jeg jo have en sådan koblet sammen med min computer, og derved betaler jeg jo alligevel penge for at sende sms :o(

Men tak for forsøget.

Det lader til det her er et svært spørgsmål, eller måske findes der ingen programmer der kan gøre hvad jeg søger.

( bare en tanke!: Kan det måske programeres i PHP ??? )

souledout >> Fordi coolsms tiltider tager op til 20 minutter inden beskeden kommer frem - jeg ved godt det er en gratis service og at de arbejder på sagen. Jeg synes også det sådanset er en fin service, men 20 min er bare for lang tid.
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2002 - 16:20 #9
umiddelbart tvivler jeg på at det kan betale sig at lave den selv - og prisen på en rimelig simpel en ligger på omkring 200.00... prøv istedet måske at kontakte SMS ApS (ellers er de vist lige skiftet til SMS A/S) som burde kunne hjælpe med leje eller andet af sådan en SMSC Gateway
Avatar billede cvp Nybegynder
24. januar 2002 - 16:35 #10
men hvad er det der koster så mange penge da?

Hvis jeg skal "leje" noget så betyder det ik noget, troede faktisk bare at man kunne lave sådan noget - fordi jeg jo netop havde set et program der kunne gøre det på min computer lokalt.
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2002 - 16:48 #11
ja - men forestil dig at du skal sætte den til at ringe op via din analoge linie hver eneste gang der sendes en sms... det er en kæmpe regning du får

har hørt en pris på 100.000 sms'er om måneden for 7500kr - i leje. selvfølgelig tjener de lidt på det så, men set i forhold til at investere 200.000 eller mere, såh...
Avatar billede daywalker2k Nybegynder
24. januar 2002 - 17:23 #12
Når jeg sender via coolsms er SMS'erne da fremme inden 4 - 5 sekunder??
det samme gælder med mine venner?
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 17:31 #13
OK, du glemte at fortælle mig du sender via mobilen!!

Hvad bruger du: WAP, NMT; GPRS, bluetooth, eller....?
Avatar billede cvp Nybegynder
24. januar 2002 - 21:13 #14
keysersoze >> Det med pris for opkald til eks teledk's smsgateway betyder ikke noget. mine forældre vil betale - desuden drejer det sig jo ik om 1000 sms beskeder, men måske 10 om ugen!

daywalker2k >>Det plejer de også, men der er til tider meget lang svar tider (lige nu virker den ik) og det e ri tilfælde som lige nu jeg så vil bruge min egen.

professoren >> Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Det jeg mente var bare at det program der, skulle sende via mobil, og så kan det jo ikke betale sig for mig.
Avatar billede cvp Nybegynder
03. februar 2002 - 21:55 #15
Lukker spørgsmål
Avatar billede keysersoze Guru
03. februar 2002 - 22:48 #16
mener du ikke at du har fået et ordentligt svar siden du beholder pointene?
Avatar billede cvp Nybegynder
04. februar 2002 - 23:49 #17
Men jeg fik jo ikke nogen brugbar løsning - okay jeg fik et råd, men jeg kunne jo ikke rigtig bruge det til noget.

Det var ikke for at være "feddet" - eller useriøs.
Men jeg ville altså ikke give 200 dask for det.