Avatar billede hojben Novice
23. januar 2002 - 21:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Sæt muligheden ned for antallet af point

Der er vist gået "brug alle point" på et latterligt spørgsmål i E...

Efter E3 er kommet i luften har der været mange spørgsmål som egentlig var totalt latterlige.. med 200 points til svareren.. hvorfor sætter i ikke bare en MAX grænse på 60 points??? Det er utroligt at se så mange pointlidderlige brugere der er kommet/er her på E.

Desværre ødelægger det et hele for os andre ret seriøse brugere..

Det er fandme trælst...

Hvis du (brugeren) kun vil spamme dette spørgsmål så luk vinduet ned og lad os andre få en mindre debat istedet.
Avatar billede mixter Nybegynder
23. januar 2002 - 21:48 #1
Korrekt hojben!
Avatar billede 3xa Nybegynder
23. januar 2002 - 21:49 #2
Enig! En anden ting er at jeg i starten benyttet sitet til at spørge, og var lidt nervøs for hvad jeg skulle gøre når jeg havde opbrugt mine points. Jeg blev så enig med mig selv om at jeg jo egentlig lige så godt kunne begynde at hjælpe andre og tjene point derved. Jeg loggede mig på og så til min store forundring, at i stedet for mine 120 point nu havde næsten 1000! Det er sgu for let så. Nok er det en god ide at tjene point på anciennitet, men det var lige lovligt mange...
Avatar billede zarthax Nybegynder
23. januar 2002 - 21:52 #3
Det er ikke svært at starte debatten igen... problemet er bare at det har været oppe at vende så mange gange at det efterhånden hænger folk ud af rø... :(

Jeg kunne linke til en masse indlæg om dit emne, men orker det ikke.
Idéen er god og gammel.... MEN!! den er ikke uddebateret endnu, da Admins, ikke (hvad jeg ved) har meldt ud om noget på det område...
Avatar billede zarthax Nybegynder
23. januar 2002 - 21:56 #4
Men prøv at lure dette link med 93 indlæg.....
http://www.eksperten.dk/spm/126944
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. januar 2002 - 21:58 #5
kan kun være enig, det var også det der gjorde at bl.a. tdaugaard og parazite nedlagde de navne og oprettede nye
Avatar billede mixter Nybegynder
23. januar 2002 - 22:03 #6
Interessant oplysning. Her er lidt mere :  http://www.eksperten.dk/spm/161194
Avatar billede mixter Nybegynder
23. januar 2002 - 22:04 #7
ztyxx> Hvilke nye navne har de nu ?
Avatar billede hojben Novice
23. januar 2002 - 22:08 #8
det er bl.a. spørgeren i dette sp. http://www.eksperten.dk/spm/162767 ufatteligt at der er brugere som ligger et svar når det er ret så tydeligt at det er et fake sp...
Avatar billede mixter Nybegynder
23. januar 2002 - 22:15 #9
hojben> Ja, gud fri mig vel.
Avatar billede hojben Novice
23. januar 2002 - 22:21 #10
http://exp.dk/spm/162807 ige en som tror verden er ved at gå under.. :(
Avatar billede zarthax Nybegynder
23. januar 2002 - 22:21 #11
Jeg mener så at "gakkede" indlæg ikke skader så voldsomt igen.... såfremt de kan forstås som værene ment som et brud i en ellers grå og kedelig dag.
Dem er der efterhånden en pæn del af. Der hvor de bliver for meget, er når der er 20 af dem på én dag.
Er det én hver 2.-3. dag, ville det jo nok ikke være så slemt, men måske direkte opløftende .....
Blot min mening :)
Avatar billede mixter Nybegynder
23. januar 2002 - 22:25 #12
Jeps, det må være en udfordring for <admin> og også os andre. En dag var der en der skrev : "Min moster har fået virus". Jeg var tæt på at henvise ham til Lægevagten, men gjorde det desværre ikke!
En lille ting: Er det forbudt at registrere dem og føre liste ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. januar 2002 - 22:26 #13
mixter tdaugaard hedder nu invisibleman, og parazite hedder n0rmality
Avatar billede mixter Nybegynder
23. januar 2002 - 22:31 #14
styxx> Tak!
Avatar billede zarthax Nybegynder
23. januar 2002 - 22:33 #15
-->mixter
Ulovligt er det ikke..... men tror du selv du bliver færdig med din liste ?? Og er det Etisk korrekt ???
(Mig og moral ?? hmmmmm *LOL*)
Avatar billede mixter Nybegynder
23. januar 2002 - 22:37 #16
Ja, ok... det skal man nok afgøre med sig selv.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. januar 2002 - 09:07 #17
Jeg er også enig i at der skal lægges en MAX grænse. Det er vi vidst nogle stykker der er mén før ngoen andre kommer og siger det så kan jeg ligeså godt (personligt er jeg ligeglad om grænsen er det ene eller andet).

Nogle vil mene at fx. design af en banner, design af en side or whatever vil "kræve" flere point i deres øjne. Engang da jeg spurgte/kommenterde et spørgsmål fik jeg af vide at de så gerne 300+ point som min.

Jeg syntes det er lige meget, 60 ville være fint - Hvis de ikke gider hjælpe andre mennesker som gir 60 point så burde de efter min mening ikke være her.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. januar 2002 - 09:53 #18
I kan bl.a. se hvad jeg mener her,

http://www.eksperten.dk/spm/162523

nogle vil ha en katagori fritaget for en øvre grænse, dette mener jeg er forkert. Eksperten (som jeg ser det) er at hjælpe folk og for det første ikke kræve flere point med mindre det er total urimligt. Hvis man ikke kan få lavet sine logoer or whatever så skal man nok finde et andet sted end lige her.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
03. februar 2002 - 10:18 #19
Pointproblemet kan ikke løses...

Er det ikke ligegyldigt om alle vælger 200 point til både lette og svære spørgsmål, eller om de vælger 60 point til både svære og lette spm. Det må give det samme!

Nu er jeg ikke en der hverkan kan eller har tid til at komme på en point top10. Men det er jo en total skævvridning at man tidligere har kunne åbne en top placering fordi man kunne høste point med en stor grønthøster, og nu skal man bruge en le. Det vil sige at det er utroligt svært at ændre på top10 hvis man ligger på en top40.

Endelig er der kun en løsning (såvidt jeg kan se...vil gerne have feedback) på idéen. inde på mit site www.startfirma.dk er jeg ved at lave en rate der består af en ligning. Denne ligning indeholder antal svar, antal besvarede spørgsmål, antal point, antal dage man har været oprettet. Man behøver alle disse faktore for at kunne lave en top10 der gør at brugere kan komme med på top10 selv om de først opretter jeg senere.

Måske skulle man foreslå en sådan løsning til eksperten? Men nu kan I jo lige sige om systemet er hul i hovedet *G*