Avatar billede cyberwolf Nybegynder
19. januar 2002 - 03:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

apacer ram IGEN IGEN! please read..

heysa
jeg har lige sat 512 apacer ram i mit k7vza motherboard, de virker fint det meste af tiden men nogle gange genstarter pc\'en eller locker fuldstændig up.. min proccessor er en 1200 athlon. dette er ikke de første ram jeg har haft problemet med..
jeg ville være utrolig glad hvis nogen har en løsning!
Avatar billede superib Nybegynder
19. januar 2002 - 04:04 #1
Hvad gør dig så sikker på, at det er dine ram??
Avatar billede himmi Nybegynder
19. januar 2002 - 05:29 #2
Hvis de ikke passer til din computers navn så er det heller ikke sikkert at sætte dem i eller hvis de er 2 forskellige slags er det heller ikke så smart..!
Avatar billede foodear Praktikant
19. januar 2002 - 11:06 #3
Jeg har også en 1200 t-fugl som der var store problemer med, men da jeg skiftede min strømforsyning, 300Watt, ud med en 400Watt, forsvandt problemerne!!

/Foodear
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 12:30 #4
Tror ikke det er dine ram - og skifte til 400W er ude i \"hampen\".
Undersøg f. eks. alle forbindelser, om cabler/kort m.v. sidder som de skal. Ved isætning af ram kan man (skubbet til noget) eller install nye via drivere.
250W er OK, 300W er 100% resten er rent vrøvl!
Avatar billede foodear Praktikant
19. januar 2002 - 13:22 #5
Selvfølgelig er 400Watt i overkanten, men det virker her!

Og zhark>> du skal fand.. ikke beskylde mig for at vrøvle!!!!!!!

/Foodear
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 13:32 #6
foodear> Pardon
Mener generelt de forslag til større PSU kommer alt for \"generelt\" når der er \"noget\".
En PSU kan være ustabil osv. men der skal meget til før en 250W ikke er nok, jeg vil altid anbefale 300W... hvis man lige skal købe nyt kabinet ALLIGEVEL!
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
19. januar 2002 - 13:37 #7
grunden til at jeg er sikker på det er ram er fordi det kun er en klods der er i´og det er den 512 og det er den 3 der ikke virker i træk.. og jeg har prøvet med 2 forkellige styresystemer, når jeg sætter min gamle klods kører det fint uden probs.
Avatar billede foodear Praktikant
19. januar 2002 - 13:37 #8
zhark> Tilgivet!!
Og selvfølgelig skal man sørge for at alle stik sider fast o.s.v,helt enig!
/Foodear
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
19. januar 2002 - 13:37 #9
og mit kabinet er 300W
Avatar billede foodear Praktikant
19. januar 2002 - 13:48 #10
Det kunne tyde på at du skal opdatere/flashe din BIOS, det vil muligvis kunne løse dit problem

Her er en link du kan kigge lidt på!

http://www.ecs.com.tw/download/download.htm

/Foodear
Avatar billede zhark Nybegynder
19. januar 2002 - 14:49 #11
Lyder mærkeligt, apacer ram er absolut kvalitet! Har haft (et sjov) problem med apacer en gang - og en ældre PC, som kørte fint med \"no name\" ram:
Havde problemer, fik rammen byttet nogle gange - det endte med forhandleren sagde: Jeg kan ikke gøre for din gamle spand ikke kan køre sådanne kvalitets ram.
Kors hvor blev jeg sur! Men de ram kører nu helt perfekt i min nye PC.
Tilbage står så bare at med DIT mobo forstår jeg nu ikke der skulle være problemer af den slags!?
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
19. januar 2002 - 14:53 #12
ja jeg fatter det heller ikke, først troede jeg det var rammene der var istykker så jeg fik dem byttet men siden det samme sker igen tror jeg måske det er motherboardet.. jeg har udover det også prøvet med nogle pqi ram som heller ikke virkede. foodear- jeg prøver lige at flashe bios måske hjælper det jo.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
19. januar 2002 - 17:25 #13
jeg har prøvet atflashe bios med 2 forskellige versioner, det hjælper ikke, faktisk starter windows slet ikke efter jeg har flashet med den nyeste version..
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
20. januar 2002 - 13:14 #14
memtest86

et rigtig godt RAM test program.

http://www.memtest86.com
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
20. januar 2002 - 16:04 #15
aaa 2500.. jeg kender det godt det tager 100 år.. og det kan sgu ikke passe at to ram i træk er defekte..
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
23. januar 2002 - 20:23 #16
cyberwolf...

Ja det tager 100 år, og det gør det grundigt!
Du bør altid teste ram i min 24 timer.

Det kan sagtens passe at 2 moduler er defekte...

Hvis du ikke er interesseret i selv at gøre en indsats(teste RAM), så betal dig dog fra det, og lad din lokale PC biks finde en løsning!

RAM og bundkort passer ikke altid sammen... Ting sker!
Ombyt til et andet mærke!
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
30. januar 2002 - 12:52 #17
jeg har koebt et andet motherboard *k7a5a og nu koerer det tilsyneladende...