Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. januar 2002 - 22:53 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Afviklingen af flash.exe (feks spil) fra server

Jeg vil meget gerne kunne afvikle flash spil online på mit site.
jeg har dl nogen flash spil (exe filer) og jeg kan afvikle dem på nuværende tidspunkt ved at linke til filen feks: http://www.netskuffen.dk/flash/cutie_quake.exe og istedet for at gemme kan jeg åbne filen og den afvikler sig så, men det er jo ikke en særlige prof måde at gøre det på, så her er mit spørgsmål.
hvordan laver man en exekvere fil i html som skal køre denne flash exe fil og kræver det nogen form for (host)server software.
håber jeg har forklaret det så det kan forståes *GG*
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. januar 2002 - 23:04 #1
Nej, man ligger sin *.swf fil samt html dokument på serveren, ikke *.exe filen. *.swf filen afvikles i brugerens browser via Flash-plugin. Andet software kræves der ikke
mvh geo
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. januar 2002 - 23:17 #2
det vil sige at man kan ikke dl et flash.exe spil smide det op på sin side og køre det (gratis flash spil) ??? for det jeg dl har jo ikke formatet *.swf

:)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. januar 2002 - 23:19 #3
Lidt flere oplysninger:

Hvis du skal lave et multiplayer spil, så skal kode det i php eller asp. Samt til knytte en Access eller MySQL database til flash spillet. Du behøver nødvendigvis ikke en database, hvis du kun skal lave en highscore liste.

/per
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
15. januar 2002 - 23:23 #4
Hoejrup

det der var min mening var at ligge en masse ad de frie flash spil op på min side, men som sagt alt det jeg dl er jo *.exe filer og det var det mit spørgsmål gik ud på om man kunne det altså afvikle flash.exe filer fra min host > bruger ???
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. januar 2002 - 23:27 #5
Vil det sige at du prøver på at hoste noget som er taget fra et andet site ? Fy!

Den rigtige måde at gøre dette på er at lave et link til den oprindelige side.
Der findes programmer som kan konvertere *.exe filer til *.swf, MEN hvis du har fået tilladelse af ophavsmanden/kvinden til at hoste dem på DIT site, ville han/hun som har lavet spillene hellere end gerne sende *.swf filerne direkte til dig. Sådan er det :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. januar 2002 - 23:34 #6
kenneth39> Dvs. du havde tænkt dig at lave noget, der svarer til http://www.altomflash.dk/

Det er ikke godt at vide om det er helt lovligt, men jeg beskytter mine egne flash demo spil mod software pirater.

/per
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
16. januar 2002 - 00:03 #7
hej lingoman

der er faktisk nogen som giver lov til at bruge deres spil, imod at man tilkende giver at det kommer fra dem :) feks her http://www.free-web-games.com/ eller her http://www.neave.com/webgames/

kenneth39
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. januar 2002 - 00:06 #8
Fint nok :) Så er det jo bare at bede dem sende sine swf filer-
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
16. januar 2002 - 00:08 #9
til hoejrup

nej ven slet ikke, det jeg faktiskt søger er en form for spil med noget hirescore,(der så udløser en premie fra sponsor) så jeg kan lokke lidt flere til mit site, alt hvad jeg har lavet på mit site indtil nu er henvisning til andre site med spil, :)

/kenneth39
www.netskuffen.dk
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. januar 2002 - 00:17 #10
Tak for point, men jeg deler helst med hoejrup :)
Hoejrup>> Du har point til gode her http://www.eksperten.dk/spm/159158
mvh geo
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
16. januar 2002 - 00:19 #11
de er delt 30 til hver, hvis jeg har gjort det rigtigt :)
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. januar 2002 - 00:21 #12
Det har du jo også... jeg bukker og takker
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. januar 2002 - 10:59 #13
til kenneth

Tak for point.

Så kunne det være at du skulle bestille er originalt spil, hvis du er villig til at ofre penge på spillet.

/per www.kazoma.dk

Avatar billede kenneth39 Nybegynder
16. januar 2002 - 12:15 #14
Til Hoejrup

Det kunne godt være, men det er vil hunde dyrt ??? men måske skulle vi tage en snak om det,jeg forstiller mig en bingo system med hiscore som noget :))
sååååååå hvis det ikke koster en hel hovedbane gård, så er det en mulighed
Hilsen
kenneth
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. januar 2002 - 15:14 #15
Til Kenneth

Alle computer programmer, der skal laves fra bunden koster mange penge. Hvis jeg kan finde noget, der minder om dit behov på nettet. Så vil jeg gerne lave en ny grafisk flade, og tilpasse det til dit behov for en rimelig pris.
Desuden sender jeg altid et uforpligtende tilbud til kunderne, så prisen er kendt på forhånd.

Du kan skrive til mig på info@kazoma.dk

Med venlig hilsen

Per