Avatar billede tejs Nybegynder
08. januar 2002 - 12:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan brænder jeg en CD til Mac

Hvordan kan jeg brænde en CD fra min PC, hvor filnavne længere end 8 karakterer kommer med..?

De cd\'er jeg brænder kan udemærket læses på en Mac - problemet er filnavnene..

Tejs
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. januar 2002 - 12:20 #1
Vælg \"Costum Hybrid\" eller \"Multi-TRAX CD-X\" i formatmulighederne på din PC.

Så kommer det hele med.

Hvilket OS kører Macén på ? (det skal helst være 8.0 eller nyere)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. januar 2002 - 12:23 #2
Macén ser dog helst at der overføres et filnavn (f.eks: JPG, TIF, MP3, QXP, DOC o.s.v.)

Medmindre der er tale om f.eks PhotoShop PC til PhotoShop til Mac . . .

Good luck ! ! !
Avatar billede tejs Nybegynder
08. januar 2002 - 14:44 #3
Man skal have en HFS partition for at brænde en Hybrid-cd med Nero Burning Rom - det har jeg ikke..

Kan du anbefale et program, der er godt at brænde med?

Hvad er Multi-TRAX CD-X for noget?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. januar 2002 - 15:26 #4
Hej tejs.

NERO skulle være det bedste til Mac (altså på din PC).

Multi TRAX CD-X er en \"allround\" version der kan læses af de fleste drev og som ikke kræver alle mulige filtypeangivelser.
Det kan være at den hedder noget andet i Nero.

Jeg installerer lige Nero på min VPC og vender tilbage . . .
-så skal du få det rigtige navn på din CD-type.
Avatar billede tejs Nybegynder
08. januar 2002 - 15:32 #5
Det lyder bare dejligt...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. januar 2002 - 15:40 #6
Hej tejs.

Har du en \"Mixed Mode CD\" -det er nemlig \"Multi TRAX CD-X\"

Du kan i dine \"Filindstillinger\" vælge mange forskellige typer at mixe mellem . . .

Den skulle være helt i top til dit \"eksperiment\"

Good Luck ! ! !

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede tejs Nybegynder
08. januar 2002 - 16:12 #7
Det virker bare - tak for hjælpen...

Tejs
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. januar 2002 - 17:59 #8
any time.

Tak for pøjnts ! ! !