Avatar billede doessing Nybegynder
02. januar 2002 - 19:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vega II - god eller skod

Jeg overvejeg kraftigt at anskaffa mig den nye Vega II med DVD/CDRW - altså den store model : http://www.sddata.dk/vega2.asp
Nu har jeg så hørt at problemet med Vega er at de tit bruger konventionelle processorer istedet for dem der er produceret til bærbare enheder.
Derfor ; er der nogen der har erfaring med denne maskine / der kan sige mig om det er en konventionel processor der sidder i / om der er andre problemer med Vega II man skal være opmærksom på / og endelig om jeg er bedre tjænt med en anden maskine.

Mine krav til en computer fremgår af linket - men det går altså på at den skal være relativt stor / have god stor skærm / have DVD + Brænder og at den skal have tv-out.

Jeg giver mange point for rigtig god hjælp
Avatar billede djm33 Nybegynder
02. januar 2002 - 19:52 #1
Okay... 1. hvis du ønsker en god computer.. hæ... så køb ikke en VAGA... Nej... så køb endelig noget kvalitet det holder både fysisk og computer psykisk
2. Jeg finder lige et link eller to.
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
02. januar 2002 - 19:56 #2
Vega II er en rigtig god maskine, som du ikke får større. Der skulle ikke være problemer med denne maskine, og selvfølgelig er det en konventionel og meget god processor, der sidder i denne monster-maskine.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2002 - 20:16 #4
hvad med at kigge lidt på www.dell.dk
de er faktisk temmelig gode!
Avatar billede doessing Nybegynder
02. januar 2002 - 20:20 #5
Ok - jeg har kikket lidt på djm33 ´s links;
De ser fine ud - men de har mindre ram, har ingen brænder, den ene har \'kun\' en 14,1\' skærm,,, og et par andre småting.
Mener I virkelig de er det samme værd - for prislejet er nogenlunde det samme ??
Avatar billede doessing Nybegynder
02. januar 2002 - 20:28 #6
Hos www.Dell.dk koster en Instiron 8100 med den samme konfiguration som Vega\'en 24.625,- ,,, ?!
Jeg har selvfølgelig kikket på dem. Det er en mærkevare og det betaler man jo så for. Men prisforskellen er her på lidt over 6.000,- kroner for det samme.
Avatar billede djm33 Nybegynder
02. januar 2002 - 20:28 #7
Jeg vil anbefale Acer eller Asus... Design, Kvalitet. hvis du vil have ekstra 256Mb ram i så køb dem hos www.compumail.dk De er billige og gode. Har selv købt mine der til min Acer. Brænder til bægerbar. Tjaaa... Måske fedt. Men jeg synes ikke om det. Men det er jo også op til dig og dit behov. men du kan jo selv lige tjekke www.edbpriser.dk under computer  -> bærgerbar. Der er skam mange flere...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2002 - 21:48 #8
doessing => har selv en Inspiron 8100 som jeg gave 20000kr for.. og den er jeg MEGET tilfreds med!! især på 3D siden! *S*
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
02. januar 2002 - 22:17 #9
Jeg vil også vælge Dell\'s Inspiron 8100, da denne er noge taf det bedste på markedet (inden for bærbare).
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2002 - 22:23 #10
cybergvizt => jeg stod i mellem, vega, asus og dell da jeg skulle købe

og det faldt på Dell... da de var de eneste med PIII-M cpu (den første mobile PIII med 133Mhz bus, og 30% bedre ydelse)
Og især Geforce2 Go med 32Mb DDR ram..
det er sgu skægt at spille UT i 1400*1050*32bit med 35fps *S* på en 15\" TFT

jeg vil så også gerne sige den er lidt stor og tung.. i forhold til andre bærbare.. men når det kan slå min stationære pc i 3D.. så er jeg tilfreds *S*
Avatar billede doessing Nybegynder
02. januar 2002 - 23:34 #11
Jeg troede ikke det var muligt at spille 3D på en bærbar,,,?? - er Dell\'s skærm virkelig god nok til det?

Det er klart at Dell et er godt bud - deres 15\" TFT er helt klar og den øvrige hardware er til at stole på ( ellers er deres support der jo ) men jeg syntes at det bliver lidt pebret.

Djm33 >> du ser ikke anvendeligheden i en brænder i en bærbar?
Avatar billede djm33 Nybegynder
03. januar 2002 - 19:00 #12
doessing: Jo jeg ser anvendelighederne i en bægerbar... men jeg ser bare ikke behovet i at have en bægerbar... kun hvis du ikke har en stationær.

rkhdk: Jeg har hørt at nolge at dell\'s bægerbare computere, skulle have en lille bug. Skærmen skulle knække/falde af efter cirka 2 - 3års normal brug. Men jeg mener bare at det være nogle af de ældre 700Mhz maskiner de sendte på markedet.
Avatar billede doessing Nybegynder
04. januar 2002 - 08:18 #13
- Og jeg vil jo netop gerne af med min stationære,,,,

Men jeg kikker lige nu på en ASUS B1 1000mhz PII - er der nogle kommentarer til den?
Avatar billede djm33 Nybegynder
04. januar 2002 - 18:49 #14
Ikke andet end at de nyere Asus bægerbare kører kanon godt... og har et lækkert design.