Avatar billede zerohero Nybegynder
02. januar 2002 - 16:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udvikling af Plugins

Er der nogen der har links eller artikler om, hvordan man udvikler sine egne plugins til 3D Studio Max?

Jeg er ligeglad om det er skrevet i C++ eller Delphi. Det skal bare helst omhandle, hvordan man kommer godt i gang og muligvis noget kode eks: hvordan man hiver mesh ud og ind af 3D Studio Max (run-time selvfølig).

Koden skulle gerne være med OpenGL...
Avatar billede alsace Nybegynder
04. januar 2002 - 16:16 #1
Uden at have kikket på plug-in udvikling til 3ds max (har kun læst et nogle trykte artikler om plugin udvikling til Lightwave i \"Keyframe Magazine\") vil jeg da tro at der er noget at komme igang med her:

http://www.3dlinks.com/3dprogramming_max.cfm

I LW bør man gøre brug af LW SDK\'et, jeg vil stærkt gå ud fra det samme gør sig gældende for 3ds.

-Alsace
Avatar billede alsace Nybegynder
04. januar 2002 - 16:18 #2
Davs igen

Hmm, jeg var måske en kende for hurtig.... det lader til at de 2 links man kan følge fra det overstående er broken.

Prøv istedet:
http://sparks.discreet.com/

-Alsace
Avatar billede zerohero Nybegynder
04. januar 2002 - 16:52 #3
Hej alsace... tak for dit link - jo det ser skam spændende og nyttigt ud. Men Discreet vil fandme have 600$ pr. udvikler for at man snuse lidt til deres kilde-koder, så man kan komme i gang med at udvikle plugins... surt :( Jeg troede det var nok at man betalte dem 40.000 for deres software ;)
Hvis du støder på en side, hvor man uden at skulle have den store pengepung frem, kan lære om udvkling af plugins så sig endelig frem... endnu engang tak :-))
Avatar billede zerohero Nybegynder
22. februar 2002 - 17:26 #4
øv sikke mange penge det koster at udvikle plug-ins til 3D Max...