Avatar billede tumben Novice
30. december 2001 - 01:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp til spørgeren ?? eller \"længe leve korttidshukommelsen\"

Hej
Måske er det mig der er ved at være lidt stivnakket...men jeg syntes der er en tendens til, at spørgsmålene mangler \"alle selvfølgelighederne\".....underforstået, oplysninger om software og hardware på den pc, som problemet er på.
Der skal mange gange bruges 10-20 svar og nye spørgsmål....bare for at opklarer ...hvad det er for noget grej spørgeren sidder med.

Måske har det været foreslået før....men ku man ikke lave, en slags \"forudfyldte linier med en tjekbox\" på eksperten.
Således at f.eks
Styresystem, version, systemram, processor, inetforbindelse og hvad der ellers falder naturligt....hurtig kan \"tjekkes\" af af spørgeren, for de oplysninger glemmer mange...jeg syntes det er lidt trælst...med f.eks et spørgsmål som det her :

HJJJÆÆÆLLLPP haster !
\"den kan ikke finde min brænder\"  etc.etc
Avatar billede oskar Nybegynder
30. december 2001 - 01:36 #1
rørende enig i at det er en pestilens med de upræcise spørgsmål, derfor springer jeg dem også tit over.

Til spørgsmål om hardware ville det vel være nemt nok at lave sådan et skema, men så snart vi bevæger os over i programmering eller andre emner skal der så laves andre skema? UPS! Mere arbejde.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 01:44 #2
måske man bare skulle lave en lille boks nedenunder OBS : spørgsmål må kun oprettes en gang.
Hvori der skal stå : Præciser dit problem, opgiv hvilken hardware du har, eller hvilken software du arbejder med.
eller noget i den retning
Avatar billede tumben Novice
30. december 2001 - 01:46 #3
jo du har ret ..men de mere generelle..ting er jo også godt at vide ...selvom \"man\" er i en kategori..som ikke handler om hardware.

f.eks...er det jo meget godt for SVAREREN at vide at man har f.eks 512 MB ram..hvis man nu stiller et spørgsmål under photoshop...der handler om noget der æder meget ram når beregningerne fortages...såburde det ihverttilfælde ikke være det der fik spørgeren til at få et problem med at \"renderer\" sine photos...eller noget lign.