Avatar billede leprechaun Nybegynder
29. december 2001 - 11:31 Der er 18 kommentarer

Kan ikke installere XP på min PC!!!!!

Hey jeg har et problem jeg kan ikke installere XP på min PC, jeg kan installere 2000, ME, 98 men ikke XP..

Det der sker er at når jeg booter på CD-rom\'en checker den mit hardware hvilket er ok, derefter er det ligesom den booter, den går i sort skærm med blinkende kurser, og der fryser den. Har prøvet at installere den på en anden PC uden problemmer. Jeg kan ikke se hvad der skulle få den til at fryse, men hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt. Og hvis i skal vide noget om min PC
Avatar billede stuffe Nybegynder
29. december 2001 - 11:49 #1
Er du sikker på at den fryser? Blinker kurseren ikke bare i lang tid?

Jeg havde også selv problemet, men så blev jeg så træt af lortet at jeg gik ind til naboen i 20 minutter og da jeg kome tilbage var det gået videre i installetionen. Har prøvet et par gange efter og min blinker i omkring 6 min og 40 sek.

Så prøv evt. at lade den stå og blinke i meget lang tid.

Jeg ved ikke om det kan være det, men det er bare min erfaring.
Avatar billede leprechaun Nybegynder
29. december 2001 - 11:54 #2
Nej det er ikke problemmet da jeg lige har prøvet at lade den stå natten over, tænkte nemlig det samme som dig
Avatar billede stuffe Nybegynder
29. december 2001 - 11:56 #3
Okay, så har jeg ingen ide\'er. Kunne tænkes det var noget hardware der ikke kan arbejde sammen, men så hopper jeg af her. Held og lykke med det.
Avatar billede peet-49 Novice
29. december 2001 - 12:22 #4
Har du kun een partition?
Avatar billede resten Nybegynder
29. december 2001 - 12:22 #5
Du opgarder ikke fra en anden version?

men ellers prøv en load setup defoults ind fra bios inden du indstalerer den.
Avatar billede leprechaun Nybegynder
29. december 2001 - 12:24 #6
Ja jeg har kune en partion på hver HD, jeg opgradere ikke fra en anden version selvom jeg også har forsøgt det med samme resultat...har også prøvet at resete bios til default uden det virket
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 16:36 #7
Er det en Amd cpu?
i tilfælde af at det er en Amd er der forskellige patches og bios opgraderinger som måske kan løse problemet men det er ikke alle Amd boards som vil køre XP. Eller Amd cpu\'er for den sags skyld.
Overvej W98se eller Me da disse OS bare kører på Amd.
I tilfælde af at det ikke er en Amd cpu , vil jeg tilføje at XP er uhyre kræsen med hardware så bare forskellige ram moduler kan skabe den slags problemer.

Avatar billede leprechaun Nybegynder
29. december 2001 - 16:39 #8
det er en AMD 900, ved ikke mærke på bundkort men har også forskellige ram kredse
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 16:56 #9
kan du se chipsættet og hvilken slags?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 16:57 #10
mit råd er at udrede mobo fabrikantens navn og kigge på deres hjemmeside efter evt. XP patches.
Avatar billede leprechaun Nybegynder
29. december 2001 - 17:38 #11
Problemmet er det er et Siemens bundkort, så jeg ved ikke hvad slags det er....men det er et VIA chipset og Award BIOS den kører med
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 17:43 #12
Hvad med Siemens support?
Ellers må du jo prøve at finde rigtige chipsæt drivere= ide drivere og mht. bios så kan du for såvidt godt flashe den men det ville måske være meget smart lave eller have en back-up af den i tilfælde af at det skulle gå galt.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 17:49 #13
Prøv at køre med kun 128 mb ram dvs. en enkelt klods og se om det hjælper på install.
Avatar billede leprechaun Nybegynder
29. december 2001 - 18:41 #14
Anyway har lige prøvet at fjerne min 2 extra ram kredse, og har kun en i nu som er Kingsston 256...men det hjalp ingen ting... det med den BIOS der er jeg ikke helt med men kan kun forestille mig det ligger i mit bundkort ellers skal det være min HD men tvivler da jeg kan installere alle andre styresystemmer på den..

Det er ikke sådan du har MSN eller ICQ det ville lette lidt istedet for det her... men ellers tak for din hjækp indtil vidre
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 19:28 #15
hvad står der på via chipsettet?
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 19:28 #16
Avatar billede trismegistos Nybegynder
29. december 2001 - 19:29 #17
mit msn er: brandt27@hotmail.com
Avatar billede snax Nybegynder
30. december 2001 - 11:33 #18
Jeg har stået med nogenlunde samme problem med en amd cpu. Win xp nægtede simpelhen at installere fra boot. Min løsning bestod i at installere en win98, hvorefter jeg opgraderede til win xp inde fra win 98. Hvorfor det virkede den vej ved jeg ikke, men jeg synes du skulle prøve...