Avatar billede nazaq Nybegynder
28. december 2001 - 09:23 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Programmering

Hej

Jeg udvikler normalt på PC men har fået en opgave som betyder at jeg skal til at lære at udvikle til Mac.

Jeg har studeret AppleScript og fundet ud af at det nok kan løse ca. 90% af min opgave, og så er det at jeg tror jeg har brug for et compileret sprog.

Hvad findes der til Mac og er der nogle sider ude på webben som kan guide en lidt?

Den konkrete opgave som jeg har fået går ud på flg. (hurtigt fortalt)

En fil bliver lagt i en \'hot folder\', et program på Mac\'en skal så \'samle\' denne fil op og bruge de informationer som står i filen til at automatisere et købt program, hvor efter resultatet lægges i en anden folder.

Det er altså en form for Daemon, som kan starte et evt. applescript op, jeg skal bruge.

Hvis det kan laves med Applescript er det ok, men kode som ikke umiddelbart er læsebart ville være at foretrække.

/NaZaq

Avatar billede larsen1 Nybegynder
28. december 2001 - 09:45 #1
Hvis du er til basic-sproget, så vil jeg varmt anbefale:
http://www.tspencer.dircon.co.uk/eyecatcher/REALbasic.html
RealBasic til mac er et fint program, som ikke koster alverden. Det kan også kompilere til PC. Så kan du jo aktivere dit RB-program med et applescript.
Avatar billede logos Nybegynder
28. december 2001 - 14:00 #2
Du kan jo programmere i diverse programmeringssprog som på enhver anden platform.
Java /c++ mm. En oplagt mulighed er at købe codewarrior til det.
Hvis du kan leve med et scriptsprog vil applescript dække dine behov. Du kan få et liile kontrolpanel der igangsætter diverse cronjobs på apples hjemmeside.

Avatar billede egonspock Seniormester
28. december 2001 - 20:21 #3
Applescript kan jo også gemmes som kompileret kode, så det problem er nemt løst. Hvis du kan \"tvinge\" dine Mac-brugere til at bruge aktive mapper, eller hvad det nu hedder, kan det faktisk løse problemet af sig selv, men det kommer selvfølgelig an på omfanget af opgaven.
Avatar billede nazaq Nybegynder
10. januar 2002 - 13:19 #4
Hej Rødder

Bedre sent end aldrig, sorry :-)

Jeg har fordelt pointene lidt da I alle kom med lidt \'guld\' men logos svar indeholdt nøjagtigt hvad jeg søgte så han fik den største del af kagen.

Til orientering har kontrolpanelet og applescript umiddelbart løst jobbet, men ikke 100%tilfredsstillende. Jeg lure derfor på java da det jo er gratis og jeg skal alligevel til at lære at lave appletter så....

/Nazaq