Avatar billede rush Nybegynder
23. december 2001 - 02:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AVI til SVCD (dvd)

Hvordan er det liiiige man får AVI til SVCD. Jeg har prøvet alt muligt med LSX-ligo men kan simpelthen ikke få det hen.... :(
Når jeg aspiller det på DVD\'en hakker det helt vildt.

Håber nogen kan hjælpe mig med at få det over på dvd i en nogenlunde kvalitet.

Flere points ved total succes :)
Avatar billede maxium Novice
23. december 2001 - 02:23 #1
Avatar billede nesral Nybegynder
23. december 2001 - 02:45 #2
konverter med TMPenc.

brænd med NERO..

der skal bruges et mpeg plugin til NERO...

kig på www.ahead.de

der er også en  god site der hedder www.divxit.dk
Avatar billede rush Nybegynder
23. december 2001 - 03:05 #3
Har prøvet vcdhelp.com, hjalp desværre ikke,
jeg kan ikke rigtigt gennemskue processen.
Håber på der er een der kan forklare det så man kan forstå det...

Avatar billede bentn Nybegynder
23. december 2001 - 15:01 #4
For at lave en (SVCD=SuperVideCd)/
VCD (= videoCD) skal du lave en mpeg,..det er det eneste format der kan lave dem.
Har du brænderprogramet NERO går du bare ind i menuen og vælger SVCD, er din fil f.eks en avi format kan NERO selv lave det om til en SVCD. har du ikke nero kan du bruge TMPEGnc til dette,  http://www.vcdhelp.com/tmpgenc.htm der kan du følge det step by step
programmet er et freeware som du finder her; http://www.vcdhelp.com/convert.htm

pøj,pøj..

Avatar billede rush Nybegynder
23. december 2001 - 21:08 #5
Ok, har installeret Nero\'s ekstra mpeg2 plugin.
Jeg kan godt lave en SVCD og afspille den på min
dvd\'er men Nero laver min divX-avi om til 480x567 så det hele bliver mast sammen, den beholder ikke proportionerne, det hakker også stadig en del og farverne er ret udvaskede ved afspilning på dvd\'en, er det noget man kan gøre noget ved???
Avatar billede chrismax Nybegynder
23. december 2001 - 22:27 #6
Jeg har hentet det der TMPEGnc, og jeg har også trykket start, og hele min film er blevet encodede (eller decodede, det ved jeg ikke) men hordan kan det så være, at den gennem hele filmen bare er sort? Også hvis jeg prøver at vise den med Windows Media Player er den sort gennem hele filmen. Hvorfor & hvad gør jeg ved det?
Avatar billede bentn Nybegynder
23. december 2001 - 22:34 #7
Hej rusk..
det sker tit at formatet bliver noget dårligere når man laver en avi om til VCD.
Jeg syntes du skulle prøve at lave en alm. VCD og ikke en SVCD,derefter skal du checke i dit NERO brænderprogram (når du har laget din fil ind) at under file/compilation info/Video Cd at der er et kryds i feldet \"create standard comliant CD\"
og også lige nede under \"Use CD-i application\" og check at det er PAL der er valgt i Encoding resolution.

Håber det vil hjælpe dig, hvis der stadig er problemer, så prøv som sagt programmet,\"TMPEGnc\" som jeg beskrev i mit forrige indlæg.

go\' Jul