Avatar billede michael-k Nybegynder
21. december 2001 - 15:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Et par lightwave spørgsmål

Har et par simple spørgsmål for dem der kan.
Hvordan render man når man er i modeler prog ?
Hvordan markere man et object ?
Hvordan skifter man baggrund ?
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
21. december 2001 - 21:00 #1
Du kan ikke render, når du er i Modeler. Du skal gemme dit objekt og åbne det i Layout, hvis du vil render det.

Hvad mener du med at markere et objekt? Inde i Layout eller modeler? (Der er mange måder at markere et objekt på!)

Med baggrund går jeg udfra at du mener backdrop i Layout.

Vælg \"scene\" fanebladet og derefter \"backdrop\" under Effects.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
21. december 2001 - 21:02 #2
Ps. Når du har åbnet dit objekt i Layout kan du trykke på modeler knappen oppe i højre hjørne. I modeler kan du så ændre på figuren og ændringerne vil direkte blive overført til Layout.
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. december 2001 - 21:55 #3
okay tak for det  mener bare at markere et eller andet kan ikke rigtigt få det til at virke. Jeg er ved at gennemgå en tutorials hvor man skal lave en vase. Man laver så den ene side ved hjælp af pen værktøjet  hvor man så bagefter skal bruge en fætter der hedder lathe men kan ikke få lov til at trykke på den. Tror selv det er fordi jeg ikke har markeret objektet (stregen)  hvordan gør man det ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. december 2001 - 21:56 #4
husk at trykke svar hvis du vil have dine point :-)
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
21. december 2001 - 22:42 #5
Hvilken version har du af lightwave?
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. december 2001 - 22:47 #6
Jeg har 7.0
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
21. december 2001 - 22:49 #7
Prøv at bruger Bezier værktøjet i stedet for pen værktøjet. (Kun hvis du har version 6.5 eller mere!)

Grunden til at du ikke kan bruge lathe værktøjet er at du sikkert har \"selected\" \"pointsne\" i stedet for polygonerne.

Kig nederst på skærmen, der skulle gerne stå noget med Points, Polygons, Volume osv.

Tryk på Polygons knappen, og vælg det du gerne vil \"dreje\". (Lathe er nærmest en form for drejebænks værktøj.) (Du markerer ved at holde højre museknap nede og lave en cirkel om det du vil have med.)

Nu burde lathe virke! ;o)
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. december 2001 - 22:51 #8
tak for det  så kan jeg komme vidre :-)
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. december 2001 - 22:53 #9
har du foresten nogle begynder tutorials til 7.0  syntes ikke rigtig jeg kan finde nogle. de fleste er til 5. et eller andet
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
21. december 2001 - 22:57 #10
Har du tjekket:

http://members.home.net/lightwavetutorials/

? - Den er god! Der er virkelige mange! :o)

Held og Lykke med det!