Avatar billede pondus Nybegynder
19. december 2001 - 15:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl på tastatur

Jeg har en computer, den kan ikke skrive de ”svenske” bogstaver ä ë ö ï , den kan heller ikke skrive accenter á mv. Problemet er at den i stedet for at lave to prikker laver fire prikker.
Normalt laver den først prikkerne, når man trykker på a’et for eksempel, men her skriver den fire prikker med det sammen.

Jeg har prøvet at reinstallere tastaturet,
og jeg har kontrolleret at sproget er dansk
Tastaturet fejler heller ikke noget på en anden computer.

Avatar billede vistodk Nybegynder
19. december 2001 - 15:11 #1
prøv at ændre dit \"localinput\" til engelsk, genstart maskinen, ændre det tilbage til dansk, og genstart maskinen en gang til... laver den så stadigt fejl?
Avatar billede pondus Nybegynder
19. december 2001 - 15:43 #2
Til visto.dk, mener du layout på tastaturet? under kontropanel, tastatur, sprog
Avatar billede vistodk Nybegynder
19. december 2001 - 16:01 #3
ja

********************
Visto.dk IT-service
www.visto.dk
adm@visto.dk
********************
Avatar billede vistodk Nybegynder
19. december 2001 - 16:02 #4
eller REgional settings
Avatar billede pondus Nybegynder
19. december 2001 - 16:05 #5
Det virker desværre ikke og Regionale settings, står ligeledes til dansk.
Avatar billede vistodk Nybegynder
19. december 2001 - 16:13 #6
har du gjort som jeg sagde?
1 - sæt det til engelsk
2 - genstart maskinen
3 - sæt det til dansk
4 - genstart maskine?

Kører du servicepack2 ?

********************
Visto.dk IT-service
www.visto.dk
adm@visto.dk
********************
Avatar billede pondus Nybegynder
19. december 2001 - 16:34 #7
Der blevet gjort nøjagtigt som du skriver, men ligemeget hjælper det!

Computeren kører Win98 med servicepack 2
Avatar billede robotten Praktikant
20. december 2001 - 11:51 #8
Har du prøvet med acsii koderne? Fx at alt + 122 skal lave et \"z\". Hvis dette også fejler, kan du være ramt af den irriterende virus, der ligger og læser hvad der skrives på tastaturet. Når den fjernes, opfører tastaturet sig igen normalt.

/Robotten
Avatar billede pondus Nybegynder
21. december 2001 - 12:26 #9
Til Robotten; Jeg kan sagtens bruge ascii koderne, det har været løsningen indtil videre.
Avatar billede pondus Nybegynder
04. januar 2002 - 14:12 #10
Jeg har fået løst problemet, der var en virus på computeren.