Avatar billede cholm Nybegynder
18. december 2001 - 22:12 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Flimmer på afspilning...

Jeg har et Pinnacle Studio DC10 Plus med følgende problem.

Efter at have captured og redigeret mine videofilm, afspiller jeg det færdige resultat, og får her indimellem nogle små hvide streger på mit TV, på noget af billedet. Stregerne fylder meget lidt, og er hurtigt væk igen. Det ligner nærmest et VHS-bånd hvor man ikke har indstillet sin tracking.

Jeg tror at det er min PC der laver noget støj, for hvis jeg lukker samtlige andre programmer bliver støjen minimeret.

Det skal siges at stregerne oftest forekommer på den del af filmen, hvor jeg har lagt tekster på.

Har nogen en idé til hvordan jeg får et støjfrit resultat ?

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 09:09 #1
har du eksporteret til en avi fil, eller afspiller du direkte fra dit redigeringsprogram?
Avatar billede cholm Nybegynder
19. december 2001 - 09:12 #2
Jeg afspiller direkte fra mit redigeringsprogram.

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 09:14 #3
prøv at eksportere - jeg ved det fylder en del - og afspil så filen, for at se hvordan resultatet så bliver! - vi skal lige indkredse det lidt!
Avatar billede cholm Nybegynder
19. december 2001 - 09:20 #4
Det var egentlig også min tanke, men da jeg p.t. ikke har de 6 ledige GB der skal til, er det lidt svært.

Det har overrasket mig lidt hvor meget plads der skal bruges til videoredigering. Mit projekt på 45 min fylder 12 GB !!!

Jeg kunne selvfølgelig prøve at lave en lille film, som jeg så eksporterer.

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 09:23 #5
Så arbejder du jo også i en glimrende kvallitet - almindeligvis siger man omkring 4 mb pr. sek. i dit tilfælde omkring 10.8 GB. Men de 12 GB er nu heller ikke en byte for meget!

Men hvilket redigerings program bruger du?

Avatar billede cholm Nybegynder
19. december 2001 - 09:27 #6
Programmet hedder faktisk Pinnacle Studio DC 10 Plus ligesom selve kortet, og kan kun bruges med dette kort.

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 09:28 #7
Er der støj på det du kan se på computer skærmen eller er det kun det der er på tvét
Avatar billede cholm Nybegynder
19. december 2001 - 15:01 #8
Jeg kigger lige efter i aften....Umiddelbart husker jeg det som støjfrit men hakkende på skærmen.

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 15:07 #9
Hvis det er støjfrit på skærmen er det med 99,9% sikkerhed de kabel der er noget galt med, prøv at ryste med det når du afspiller - og eventuelt skifte det!
Avatar billede cholm Nybegynder
19. december 2001 - 15:48 #10
Jeg prøver...

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
20. december 2001 - 09:26 #11
Nu har jeg prøvet, og det er altså støjfrit på skærmen, hvor det dog hakker meget under afspilning, hvilket det ikke gør på TV´et.

Jeg har prøvet med et andet kabel (composit), og det gav ingen forskel. Jeg har ikke prøvet med en anden scartadapter, og heller ikke med S-VHS-kabel, da der ikke er en sådan indgang på min scartadapter.

Hvis jeg disabler DMA på min HD, forsvinder flimmeret, men så hakker det på TV´et....:-(

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
20. december 2001 - 09:37 #12
Jeg har lige lånt en scartadapter med S-VHS fra en projektor her på mit arbejde, så det prøver jeg lige i aften.

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 09:58 #13
fint!
Avatar billede cholm Nybegynder
20. december 2001 - 17:34 #14
Jeg kan slet ikke få billede på mit TV når jeg bruger S-VHS kablet...

Hvad kan de nu være galt ?

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. december 2001 - 08:33 #15
den tror sikkert at du benytter component signalet, altså et phono - det skal ændres i opsætningen af skærmkortet!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. december 2001 - 08:45 #16
du sagde fra en projektor.

Nej forresten, så er det sandsynligvis fordi den ikke kan sende signal begge veje. Det vil sige at det kun er en udgang, da signalet normalt skal fra eventult en videomaskine, og til projektoren. Du skal have et scart der går den anden vej, eller begge veje!
Avatar billede cholm Nybegynder
21. december 2001 - 12:15 #17
Der er IN/OUT-omskifter på scartadapteren, og jeg prøvede også at sætte S-VHS-kablet direkte i min S-VHS indgang på mit TV (uden om videoen)

Jeg har også ændret på videokortet at den skal bruge S-VHS og ikke composit...mærkeligt !

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. december 2001 - 12:17 #18
det vil sige at du ikke kan få hul igennem med svhs kablet. ?

og den står til pal og ikke ntsc
Avatar billede cholm Nybegynder
21. december 2001 - 12:39 #19
Ja, den står til PAL.

Jeg prøvede for øvrigt at eksportere en del af mit projekt til AVI, og det blev et rigtig godt resultat.

Jeg brændte den derefter som VCD, og afspillede den i min DVD-maskine, hvilket absolut ikke var et tilfredsstillende resultat.

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. december 2001 - 14:04 #20
Er du sikker på at det ER et svhs kabel, der er nogle kabler der er magen til, men bruges til noget andet!

Avatar billede cholm Nybegynder
21. december 2001 - 14:43 #21
Ja, for jeg brugte selvsamme kabel da jeg skulle capture....

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
26. december 2001 - 10:03 #22
Hermed points for din ihærdighed...

- Problemet er der desværre stadig :-(

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
11. januar 2002 - 16:09 #23
Jeg troede at jeg havde givet dig points. Her er de...

/cholm