Avatar billede lowzonel Nybegynder
17. december 2001 - 22:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 computer og en hub + lidt mere

har to computer og en hub der skal virke sammen der er ydere mere koblet en router til i uplink porten så dvs. dynamisk ip så deler man et par drev og de burde kunne se hinanden men det kan de ikke !! så tjekker man selvfølgelig ledninger og opsætning og hub også videre og det burde bare virke men det gør det ikke for så let skal det jo ikke være (man kan godt komme på internette fra begge computere) alle forslag vil blive værdsat.
Avatar billede nesral Nybegynder
17. december 2001 - 22:14 #1
hvilket os..
Avatar billede chries Nybegynder
17. december 2001 - 22:15 #2
Prøv at pinge hinanden. Hvis de kan se hinanden er det windows der bare er sløv i røven eller du mangler et protocol som netbeui (eller hvordan det nu staves) for at speede det up.
Avatar billede egadm Nybegynder
17. december 2001 - 22:16 #3
hvilket styresystem bruger du
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. december 2001 - 22:19 #4
Hvilke IP adresser får du?
Avatar billede webben Nybegynder
17. december 2001 - 22:22 #5
har du firewall på nogle af computerne....?
Avatar billede guf_kevin Nybegynder
23. december 2001 - 06:16 #6
Ofte kan det være en god idé at installere både netbeui og ipx/spx protokollerne!!!!
Og naturligvis også internet protokollen TCP/IP
Avatar billede flyfish.dk Nybegynder
23. december 2001 - 13:25 #7
OBS det er ikke nødvendig at installer andet en TCP/IP protekollerne !!  IPX/SPX til høre de gamle novell dage,  og netbeui køre på lag 2 og giver en hælves masser af broadcasts
1 sikker at de 2 maskiner nu også får en ip og sikker at netkortet fungere rigtig prøv at ping 127.0.0.1 og at lave en local loop test.
hvis de har fået ip adresser søger for at maskinerne er i samme workgoup.
derefter share ev nogle mapper ud på bægge maskiner (ved win98 er der vist noget med at der skal sættes noget fil deling til)
Avatar billede lowzonel Nybegynder
27. december 2001 - 23:44 #8
Problemet er nu løst og begge maskiner virker på nettet beklager at Spørgsmålet ikke var uddybet nok da jeg helst ville give pointene til Flyfish.dk men ikke kan og Guf Kevin\'s svar var skævt skudt efter som det kun er TCP/IP der vil være relevant at bruge går de 50 point til egadm
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. december 2001 - 06:59 #9
Næste gang skal du bare sige at den rette person (flyfish.dk) skal afgive et svar ... så kan han få point.