Avatar billede schua Praktikant
17. december 2001 - 19:20 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Sort Hvid Tv når jeg tilslutter mit tv out kabel

Der er Sort Hvid Tv når jeg tilslutter mit tv out kabel hvordan kan det være og hvad skal jeg gøre. jeg har XP og tvtool 5.5 HJÆLP
Avatar billede kanyle Nybegynder
17. december 2001 - 19:22 #1
Køb et farvefjernsyn ;)
Avatar billede safri2 Nybegynder
17. december 2001 - 19:33 #2
lol
Avatar billede msmows Nybegynder
17. december 2001 - 19:34 #3
Du hælder et svhs-signal ud i et tv der ikke er svhs-kompatibelt. Brug compositeudgangen (normalt gult phohostik).
Avatar billede msmows Nybegynder
17. december 2001 - 21:18 #4
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. december 2001 - 21:44 #5
svhs kablet er ganske vist anderledes end phonokablet, men du kan sagtens ordne problemet, hvis det er her det ligger, uden at skulle investere det ville.
Den eneste forskel er nemlig at du sender croma og luma informationer adskilt i svhs kablet i modsætning til phono kablet hvor de er samlet. De kaldes også henholdsvis component og composit kabler af samme grund.

Jeg tror nu at problemet ligger i din opsætning - det vil sige at du skal fortælle din computer om den skal bruge sin svhs til at sende signalet eller son composit (Phono, som er det stik der også findes med lyd og på kameraer.)

Prøv det - eller kan du nemt lave en adabter ved at tage de to ledere i svhs kablet og viklesammen, og derefter lodde dem begge på lederen i phono stikket!
Avatar billede msmows Nybegynder
17. december 2001 - 23:24 #6
Følg ikke cgleerups råd! Man skal ikke bare vikle kabler sammen. Han ved tydeligvis ikke nok om emnet.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. december 2001 - 08:45 #7
Ved ikke nok, tjaa - man kan jo altid blive personlig. Men det må altså være en anden person her der ikke ved nok!!! - Desuden kan jeg se på dit link at det også er det du foretager dig - du lodder luminance og crominans sammen, det vil sige ground lederne og y/c signalet!

Grunden til at jeg taler om at vikle dem sammen er blot at det kan være en nem måde, hvorved man kan teste om det virker før end man lodder - og det er en almindelig brugt ting blandt videoteknikkere.

Desuden arbejder jeg til daglig med analog/digital video til broadcast!

Avatar billede msmows Nybegynder
18. december 2001 - 21:29 #8
>cgleerup - kan du se den kondensator der sidder i crominancedelen?
Ellers ??!!
Avatar billede msmows Nybegynder
18. december 2001 - 21:33 #9
Absolut ikke for at blive personlig, men for lige at stoppe dig i at være vildledende i stedet for vejledende.
\"Desuden arbejder jeg til daglig med analog/digital video til broadcast!\" skriver du, derfor kan du jo godt have en smutter. :O)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 08:46 #10
Helt korrekt! - det kan jeg da sagtens, men jeg er ikke bange for at indrømme mine fejl, men det her er altså ikke en af dem - som sagt er det en udemærket måde at teste signalet på! :-)

For at vende tilbage til spørgsmålet, skal det i øvrigt siges at det omtalte problem almindeligvis opstår den anden vej, og jeg tror ikke at det er fjernsynet der har kompatibilitetsproblemer. Derimod kan det være den eventuelle scart omformer der laver vrøvl.

Men det er næsten nødvendigt at vide hvilke tilslutningsmuligheder der er i fjernsynet
Avatar billede msmows Nybegynder
19. december 2001 - 11:06 #11
>cgleerup - hold nu op med det der.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 11:11 #12
>msmows....hmfff ?

med hvad...?

Jeg indrømmer blankt at jeg kan have en smutter og skulle have lagt mere vægt på at \"snoningen\" af kablerne kun var til test! og at det derefter skulle loddes korrekt hvis det gav resultat. Men det ændrer altså ikke på det faktum at det virker.

modargumenter er velkomne, da alle kan begå fejl, men kommentare som \"hold nu op med det der\" - tager jeg ikke som argumentering, mere som en mangel på samme!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 11:28 #13
mere seriøst > Schua, har du fået løst dit problem?
Avatar billede msmows Nybegynder
19. december 2001 - 11:37 #14
Du kan på nogle grafikkort skade udgangen ved bare at lægge luminance og chrominance sammen, det er én af grundende til kondensatoren. Der skal være overenstemmelse mellem impedans og signalniveau på luminance og chrominance-signalerne. Den enkle løsning med en kondensator er absolut ikke optimal, den kan være brugbar (hvor der ikke er et compositesignal til rådighed).
Den anden løsning tager højde for både signalniveau og impedansproblemerne.
Det er stadigvæk noget fusk bare at vikle sammen.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 11:45 #15
Jamman det har du da ret i at den gør, tager højde for såvel signalniveauet som impedansproblemer. Men husk at det forringer billedkvalliteten bare at gøre det på denne måde, kondensateren vil nemlig bevirke at du får et mere upræcist billede, hvilket formentligt vil give sig til kende ved uskarphed.

msmows - mon ikke vi er enige så langt.

Langt den bedste løsning er at gå til din radio/tv forhandler og købe en adabter hvis du skal bruge en sådan.

Men det tror jeg som sagt ikke er nødvendigt.
Hvad stik har du ud af computeren og hvilke stik har du i dit fjernsyn?

Avatar billede msmows Nybegynder
20. december 2001 - 01:55 #16
Hvorfor tror du der også er givet et link til en mere avanceret adapter.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 09:07 #17
msmows > jeg prøver at hjælpe den spørgende schua med hans problem!

Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 12:04 #18
Hva for noget broadcast er det lige du arbejder med cgleerup?
En anden mulighed er jo at købe en S-VHS til Phono adapter. Den kan købes i de fleste computerbuttiker eller på www.sandberg.net

Sådan en fætter har jeg, og nu er der farver i lortet!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 12:06 #19
klokken 11:45:54 den 19/12 2001

mit svar \"Langt den bedste løsning er at gå til din radio/tv forhandler og købe en adabter hvis du skal bruge en sådan.\"

ok!

:-)
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 12:08 #20
Desuden skrev du til mig at \"jeg absolut skulle komme og sætte tingene på plads!!!!\"
Jeg rettede bare de usandheder du spyttede ud!
Desuden er jeg kun 14 år, og kender ikke noget til den profesionelle video verden!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 12:10 #21
hvem skrev at du skulle sætte hvad for nogen ting på plads....?

og det er totalt ligegyldigt om man kender til det ene eller det andet, og hvad man laver - men personlige angreb er jeg stærkt imod i et sådant forum som eksperten.

og om du er 5 eller 75 er total ligegyldigt!

vi har forskellige erfarringer, men hvis en person fra dette spørgsmål skulle have \"inviteret\" dig til at hjælpe ham, så er det da kunne morsomt!
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 12:11 #22
Jeg syntes lige du glemmer at sige at det ikke er sikkert du kan bruge en S-VHS til Phono adapter.
Hvis du fx har et dvd decoder kort med RealMagic chipsæt, skal du have en Realmagic adapter, da disse kort har et special bygget output.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 12:16 #23
inviteret eller ej,
usandheder? - hvilke, ret mig med argumenter hvis jeg tager fejl, jeg er fuldt modtagelig. Vi kan jo ALLE lære!

og igen er du for langsom:

\"Men det tror jeg som sagt ikke er nødvendigt.
Hvad stik har du ud af computeren og hvilke stik har du i dit fjernsyn?\"

desuden:
Jeg tror nu at problemet ligger i din opsætning - det vil sige at du skal fortælle din computer om den skal bruge sin svhs til at sende signalet eller son composit (Phono, som er det stik der også findes med lyd og på kameraer.)

Igen til spørgsmålet:

Hvordan har du indstillet signalstandarden til pal eller ntsc?

Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 12:17 #24
Det sagde du selv i et andet spørgsmål!
Desuden hentydede du også at du havde erfaring på grundlag af at du dagligt arbejdede med \"broadcast\"

Mem o.k, det er mit synspunkt. Skal vi ikke bare håbe på at fyren for løst sit problem?
OG HOLDE VÅBEN HVILE :-)

Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 12:19 #25
Jeg ringede både til Creative og Realmagic!!!
SÅ JEG TROR NOK DET IKKE ER SOFTWAREN!
MEN SOM JEG LIGE HAR SAGT: WAR IS OVER!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 12:21 #26
tjaa, jeg har slet ikke harft gang i våbnene, men jeg undrer mig over at du vil lade dig invitere til at forsvare en ander person i et spørgsmål!

almindeligvis lyder du rimligt fornuftig og jeg betivler absolut heller ikke din kompetance, desuden HAR jeg en god portion erfarring, men som det ligger i ordet erfarringer er de baseret på de oplevelser man har haft med forskelligt udstyr - og derfor er disse også forskellige fra person til person.

Men jeg tror stadig ikke på at det er fjernsynets skyld, der er sandsynligvis ingen svhs indgang i.

...og hvor blev msmows af, lod han bare dig tage slæbet?

nå, men lad os håbe der dukker nogle farver op

:)
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 12:25 #27
Nej!!! That is the problem! Det var jo en S-Vhs til Phono adapter! OG Creative forklarede at jeg ikke kunne bruge en standard S-Vhs til Phono adapter! Som jeg allerede havde købt i Super Radio. De tilbød at sende mig et kabel, men det blev for dyrt! Jeg fandt så ud af at der bliver produceret s-svhs til phono kabler til RealMagic chipsættet. Det er jo lidt væsentligt, når mange mpeg decodere benytter dette herlige chipsæt.

Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 12:27 #28
DET VAR OGSÅ FOR AT KOMME MED ET SVAR!!! JEG SÅ BARE DET VAR DIG IGEN, OG VILLE LIGE GIVE msmows ret!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 12:27 #29
se så er VI jo forholdsvis enige - det er ikke tv-et.

Men hvad er det lige der er specielt ved disse adabtere?

Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 12:29 #30
mig igen?
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 12:31 #31
Det indrømmer jeg klart at jeg ikke ved!
Men outputet bliver i sort/hvid med alle ikke realmagic adaptere!
Så jeg tror på Creative! De pleger desuden at give en god support, i modsætning til andre producenter!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 12:32 #32
Det er rigtigt, et brugervenligt firma!

Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 12:36 #33
hvad var det med \"mig igen?\"
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 12:39 #34
Ja, men de kan også give en bedre teknisk forklaring en fx TDC!!! HA HA HA en times kø!
OG SÅ FORKLARER DE ALLE DE TING JEG VED!!! PÅ NEWBIE SPROG.

Jeg har også haft problemmer med et deffekt SB Live kort. Jeg ringede og kom direkte i gennem til Creative. De sagde at jeg straks ville modtage et nyt kort. Næste dag ringede det på døren, og en mand gav mig et helt nyt kort!!!!
Det er service!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 12:52 #35
lige 2 sek. vi er enige om den gode service!

MEN HVAD MENTE DU MED:

Mig igen?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 13:00 #36
Hvilket grafikkort har du egentlig?

Det skulle vel ikke være Gforce?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 13:00 #37
Det var til schua

men jeg er stadig interesseret i at hvide hvorfor du ville give msmows ret, fordi at det var MIG!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 13:45 #38
Det var somom at der blev så stille!
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 14:38 #39
sorry! Jeg sad på min skole! Så jeg har kun lige frikvarteret. Jeg mente at jeg havde diskuteret med dig før i et andet spørgsmål, hvor du havde svinet mig til fordi jeg \"prøvede at sætte tingene på plads\" det var noget med en DV Widget.
Men fuck det! Creative er godt! Mit grafik kort er selfølgelig et Creative GeForce 2 MX. Mit lydkort er et Creative Audigy, mit DXR3 mpeg decoder kort er Creative, mit dvd drev er Creative
, min cd-rom brænder er Creative, og jeg kunne blive ved! KORT SAGT Creative er kvali og der er sku ikke noget med IRQ/DMA lort her! Creative har også været hurtigte til at lave WinXP drivere.
Så ja, der er vi enige!
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 14:42 #40
Mine sourround højtalere, mit webcam, min TV Tuner er også CREATIVE!!! OG SÅ ER DE BILLIGE!
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 14:49 #41
Nå, nu er du ikke på!
For lige at hælde benzin i såret, spurgte du mig (i et andet spørgsmål) hvorfor jeg anbefalede 352 X 288 til vcd mpeg opløsning. Det gør jeg fordi det er vcd opløsning! Det er standarden for PAL vcd. Så derfor! 360 er NTSC.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 15:04 #42
korrekt min fejl, men her i spørgsmlet ikke min fejl!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 15:21 #43
Creative cdrom drev er da ellers kendt for at være yderst ustabile!!!

Svinet dig til, næppe!

Men jeg har diskuteret de omtalte widgets en del, og måske det var med dig. Men for det første ændre det ikke på at du kommer og præsentere dig som helten der forsvarer msmows, og at du er af den opfattelse at der kun er et facit og at det er dig det ubestridigt besidder de korrekte svar. Jeg indrømmer som sagt gerne hvis jeg skulle have taget fejl, i modsætning nogle få andre personer på experten.

Desuden mener jeg stadig at vi mangler svar på en række ting i dette spørgsmål før end at der kan gives et konkret hint til hvad problemet kan være!

:-)
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 15:26 #44
Nej! Har jeg sagt det?
Jeg ved ikke noget om tekniken i kabler!
og den slags! Jeg ved noget om digital video, mest den software relaterede afdeling.
Men jeg kom bare med mit forslag \"AT KØBE ET KABEL\" og spurgte hvad det var du broadcastede!
Jeg fik fornemmelsen at du hentydede at du var den der viste mest her fordi du dagligt arbejder med broadcast! (kunne derfor stadig godt tænke mig at hvide, hvad der ligger i det?) Det var lidt pudsigt, fordi du skrev til mig at man ikke skal råbe op for at markere sin viden, og at jeg ikke skulle sætte tingene på plads!!!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 15:28 #45
Nu husker jeg hvilket sørgsmål du hentydede til - og normalt tager jeg afstand fra at skrive den slags som argumentation for ens viden, korrekt!

Men eftersom at Msmows ikke lod megen tvivl stå tilbage omkring hvorvidt han med sikkerhed kunne sige at jeg intet vidste om det jeg talte om - forsøgte jeg blot at markere at et eller andet vidste jeg da!

Men igen, blev du inviteret til det her spørgsmål?
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 15:30 #46
Du må undskylde hvis du opfattede det som om jeg bare ville forsvare mswows. Jeg blev bare lidt provokeret over at du diskuterede med mswovs.
Det var ligesom lidt dobbelt ironisk. Jeg ville derfor lige informere dig om at du gjorde det samme som i før nævnte spørgsmål.
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 15:32 #47
Inviteret! Nej! Jeg kender ikke mswovs! Jeg kiggede bare spørgsmålet i gennem for at se om jeg kunne hjælpe! Jeg så så at du (fra før) diskuterede med mswovs.
Avatar billede msmows Nybegynder
20. december 2001 - 15:40 #48
Uha, uha - har lige været på hospitaleren, desværre lidt træls besked, nå men nok om det, derfor har jeg ikke været aktiv.
Jeg har besluttet ikke at deltage mere i dette spørgsmål, det er kørt helt af sporet.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 15:46 #49
;-)
Avatar billede outsider Nybegynder
20. december 2001 - 16:02 #50
Yeah! Skal vi ikke bare slutte fred for nu, og sige pænt unskyld! Vi har faktisk kørt spørgsmålet meget langt væk!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 16:04 #51
Great idea!

Men jeg er stadig interesseret i at vi får problemerne løst for hr. schua