Avatar billede erkero Nybegynder
15. december 2001 - 21:52 Der er 20 kommentarer

Forbindelsen til internet brydes efter ca 1 time - ADSL

Jeg har ADSL hos TDC med 2 computere, som via et switct er forbundet til internettet.  Dewn ene bliver på internet, så længe den er tændt. Den anden \"hopper af\", når computeren har været tændt ca 1 time uanset om jeg har tændt for Explorer  og/eller Outlook eller ej. Hvad gør jeg??
Avatar billede k_s Nybegynder
15. december 2001 - 21:58 #1
slæt netværk på den mask. der hopper af og inst. det igen.

se om det hjælper
Avatar billede tingholm Mester
15. december 2001 - 21:59 #2
kan bare lige bemærke at jeg tror det er et lokalt netværks-problem da jeg har det samme, og her kører det fint !!

.....hopper den helt af lokalnettet eller kun internettet ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. december 2001 - 22:19 #3
tingholm> hvordan skal det forståes?

du har det samme problem men hos dig kører det fint!

prøv at omformulere det ;o)
Avatar billede erkero Nybegynder
15. december 2001 - 22:35 #4
Til: k s: mener du  TCP/IP ethernet, hvor jeg har konfigureret LAN forbindelse?
Til Tingsholm: Jeg har ikke noget lokalt netværk mellem de to computere. Så?
Avatar billede olai Juniormester
16. december 2001 - 02:00 #5
Hopper den af selv om du bruger det ??
Kører du med router eller USB modem ??
Avatar billede erkero Nybegynder
16. december 2001 - 11:04 #6
Den hopper af, uanset om jeg er på internet eller ej (dvs. uanset om jeg har åbnet for Explorer og/eller Outlook). Jeg bruger Lasat Speed II ISDN Modem samt en Unex Fast Ethernet Switch. Når jeg se på IP konfiguration for netkortet, kan jeg se, at der er opnået rettighed en time. Efter det tidsrum hopper den af og kun genstart kan genetablere forbindelsen.
Avatar billede k_s Nybegynder
16. december 2001 - 11:09 #7
ja den kan godt gå ned, men jeg tror ikke at det er det. hvorfra få du ip adressen fra???
Det kunne godt se ud som om at du ikke kan få en ny ip efter en time.
Avatar billede tumben Novice
21. december 2001 - 00:05 #8
??? er ikke helt med..du har ADSL...men bruger et lasat speed II Isdn modem...????
Hvad mener du...at det er tilsluttet telefonstikket..og så KUN bruges til dine telefoner ..eller at det er tilsluttet pcén SAMtidig med ADSL modemet

(det har jeg ..dvs to samtidige forbindelser)
Avatar billede erkero Nybegynder
21. december 2001 - 07:20 #9
Til \"tumben\": Nåhja, du har ret. Lasat modemet ertil telefonforbindelsen, mens ADSL går via en hvid box, som jeg ikke husker, hvad hedder.
Avatar billede k_s Nybegynder
21. december 2001 - 16:05 #10
adsl fra tdc????
Avatar billede tumben Novice
21. december 2001 - 16:13 #11
.ja det skriver han i spørgsmålet !!
Avatar billede erkero Nybegynder
21. december 2001 - 16:31 #12
Spørgsmål til k s: Du skrev 15.12., at jeg skal geninstallere netværk.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede tumben Novice
21. december 2001 - 16:34 #13
afinstaller alle protokoller under Lanforbindelse !!...geninstaller TCP/IP..
Avatar billede k_s Nybegynder
21. december 2001 - 16:44 #14
Det kan være at dit adsl modem ikke kan/har flere ip adresser en den ene.
prøv dette: Tag og sluk dem pc\'erne. start den der ikke vil blive på nettet og lad den køre, se om den bliver på nettet.
Kom tilbage og fortæl hvad der sker
Avatar billede k_s Nybegynder
21. december 2001 - 16:47 #15
En anden ting. Du skal ikke afvise svar før du har fået løst dit problem, vendt til sidst med at afvise og give point :)
Avatar billede tumben Novice
21. december 2001 - 16:50 #16
jamen du HAR vel fået 2 dynamiske ...ikke !!
Avatar billede k_s Nybegynder
21. december 2001 - 17:03 #17
jeg ved ikke hvor mange tdc giver :)
Avatar billede tumben Novice
21. december 2001 - 17:44 #18
>>erkero....jamen du HAR vel fået 2 dynamiske ...ikke !!
Avatar billede ekr Nybegynder
21. januar 2002 - 08:49 #19
Ja, jeg har to dynamiske IP adresser. Jeg har nu formatteret harddisken og installeret Windows2000. Og nu virker det!
Avatar billede tumben Novice
21. januar 2002 - 13:50 #20
Godt nok..