Avatar billede moliin Nybegynder
12. december 2001 - 12:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Peter Lundin/Niels Schaftner

Jeg er ved at skrive en opgave og skal bruge nogle oplysninger om Niels Schaftners(Peter Lundin) liv, forbrydelse osv. Så hvis nogen på eksperten.dk kunne hjælpe mig med en internetadresse ville det være fedt.
På forhånd tak
Avatar billede freeman Nybegynder
12. december 2001 - 13:08 #1
Avatar billede freeman Nybegynder
12. december 2001 - 13:09 #2
der står en masse om hvad han gjorde..
Avatar billede freeman Nybegynder
12. december 2001 - 13:10 #3
fra deres side:::

Sagen Peter Lundin

Her ridser vi lige op hvad han har lavet...

April 1991

Peter Lundin brækker nakken på sin mor, Anna Lundin, og begraver det nøgne lig på en strand i Buxton, USA.

November 1991

Liget af Anna Lundin bliver fundet.

Maj 1992

Liget af Anna Lundin er identificeret.

Juni 1992

Peter Lundin og hans far, Ole Lundin, bliver anholdt af canadisk politi og udleveret til USA. De var på vej til England.

Juli 1993

Peter Lundin bliver idømt 20 års fængsel for mordet på sin mor. Ole Lundin Bliver idømt 2 års fængsel for medvirken til drabet.

December 1994

TV2 sender et program om PLs liv i det amerikanske fængsel.

Marts 1996

PL bliver gift med en dansk kvinde, som er blevet forelsket i PL på TV.

PL bliver løsladt efter 7 år i høj-sikkerhedsfængslet Lillington i North Carolina.

Juni 2000

Den 14. juni bliver PL idømt 30 dages fængsel for trusler og vold imod sin kone og dennes datter.

16. juni er sidste gang at Marianne og hendes to drenge, Brian og Dennis, bliver set i live. Den 20. juni køber PL affaldsposer med snorelukning, skuresvampe, skurepulver, gummihandsker og en økse.

Juli 2000

Marianne og hendes to drenge er sporløst forsvundet, og har været det siden midten af juni. Peter Kenneth Bostrøm Lundin Bliver anholdt og varetægtsfængslet i 4 uger. Også Ole Lundin bliver anholdt. Politiet gør en stor indsats for at finde evt. lig af de forsvundne. Den 20. juli bliver det fastslået ved hjælp af DNA tests, at de forsvundne er blevet myrdet på deres bopæl i rødovre. Den 27. Juli får PL tæv af nogle fanger i fængslet Vridsløselille. PL får bl.a. brækket næsen. Efter denne episode vælger PL at komme i isolation.

August 2000

Den 16. august bliver Ole Lundin sat på fri fod fordi at han ikke længere kan genere opklaringen. Han er stadig sigtet for medvirken til drab og tyveri af Mariannes ting.

September 2000

Politiet indstiller deres store arbejde med at finde knoglerester af de myrdede.

Oktober 2000

TV2 sender \"En morder vender hjem\", en dokumentar om PL. I udsendelsen bliver der læst op fra et brev som PL har skrevet til sin moster… \"Jeg har nu været i fængslet i lang tid. Hvis jeg brutalt myrdede en masse mennesker, når jeg kommer ud - så ville jeg have en temmelig god grund! Og tro det eller ej - jeg finder det at myrde meget, meget MEGET lækkert
Avatar billede freeman Nybegynder
12. december 2001 - 13:14 #4
her såtr noget mere...
Avatar billede freeman Nybegynder
12. december 2001 - 13:14 #5
Avatar billede freeman Nybegynder
12. december 2001 - 13:16 #6
uha.. DETTE ER GODT !!.. (tror jeg)

http://www.dr.dk/debatten/arkiv2001/010315index.htm

& en udsendelse som du kan se online..
http://www.dr.dk/debatten/arkiv2001/010315uds.ram