Avatar billede janny Nybegynder
10. december 2001 - 09:28 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

HTML mail på en Mac?

Vi har besluttet at vi vil udsende vort nyhedsbrev som HTML mail. På en PC er dette en glimragende løsning, Men på en Mac ligner det noget der er løgn!. Er det fordi HTML mail ikke dur på en Mac? - eller er det fordi vores Mac ikke er sat op til at vise HTML mail\'s?. Hvis det er det sidste, er der så en Mac kyndig som kan beskrive hvorledes dette aktiveres på en Mac med outlook express 4.5

Hvis du sider med en Mac og gerne vil se hvad jeg mener, så send en mail til webmaster@tegnecenter.dk  Så sender jeg en arb.kopi af nyhedsbrevet.

Hilsen Jan Hansen
Avatar billede bobbedude Nybegynder
10. december 2001 - 09:37 #1
Avatar billede sukos Juniormester
10. december 2001 - 09:39 #2
Prøv at sende en mail til hg@datavaerkstedet.dk

og skriv \"Til henning\" som subject.
Hils henning fra steffen, og spørg om han ikke lige kan hjælpe jer.
Avatar billede sukos Juniormester
10. december 2001 - 09:42 #3
Man kan da godt modtage html på en mac, bare man ikke bruger Mac OS X
Avatar billede darkmoon Nybegynder
10. december 2001 - 09:43 #4
Enturage viser html mails fint nok. Det gør Mail til OS X vist også.

/thomas

send en kopi til: t@garbage.dk
Avatar billede bobbedude Nybegynder
10. december 2001 - 09:44 #5
Avatar billede bobbedude Nybegynder
10. december 2001 - 09:45 #6
Men det skal være en meget vigtig mail hvis man skal have brugerne til at skifte mail program for at se jeres nyhedsbrev
Avatar billede egonspock Seniormester
10. december 2001 - 20:24 #7
HTML-mail er da noget af det værste der findes. Prøv at send det til en ældre udgave af Outlook på PC, og man modtager tre filer hæftet sammen inden i hinanden. Hvis I vil gøre noget pænt, så lav dog en PDF-fil man kan vælge at åbne eller send et link, som man kan tilgå. Jeg har ingen problemer med at se HTML-mails i Mail i OSX, som nogen var inde på ikke skulle fungere, men jeg har slået download af elementer fra, da jeg sjældent er på nettet mens jeg læser post, og aldeles ikke gider belemres med at skulle vente på at min internetopkobling skal starte for at vise noget ligegyldig krimskrams, men det er der sikkert andre der gerne vil have ;-)
Avatar billede aktivdata Nybegynder
10. december 2001 - 21:47 #8
Hvis du bruger outlook expres og system 9.1 (det gør jeg) kan du klikke på outlook express for at aktivere det, derefter Menulinie > rediger > Indstillinger > udformning Her kan du vælge postformat som HTML for oven til venstre på skærmbilledet hilsen Macwizard forlaget@aktivdata.dk